{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GSX-R 750
  • #1   29. jan 2013 92 modellen er vandkølet.

    Rigtig fed cykel alderen taget i betragtning.

    Der er ikke nogen åbenlyse fejl. Men 22 år kan ødelægge alt. Så jeg vil anbefale at den tjekkes i hovede og røv smiley ta gerne en med som er sag kyndig...

    Og pas på kortet.....den er ikke sløv smiley


  • Dani P
    Dani P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
    #2   29. jan 2013 Som Brian så rigtigt skriver, fed cykel, den vejer nemlig ca. 230 kg våd, så lidt af et lokum. Prøv evt. et 92-Fejeblad og mærk forskellen.

  • #3   29. jan 2013 Jeg har haft 2 stk 750 en oliekølet fra 91 og en vandkølet fra 93 har sku været super glade for begge to de kørte bare og mange sige gammle Gixxer giver mange problemer men jeg er super glad for de modeller og har ikke haft nogle store problemer med dem men da jeg er en voksen herre på 100 kilo manglet der lidt så har fået mig en 1100 samme model men snak med sælger om det og tag dig en god tur på den så kan du jo nok mærke om det er cyklen for dig smiley

  • #4   29. jan 2013 Jeg har en oliekølet 750'er fra '91. Den har kørt helt og aldeles problemfrit efter jeg gav den et olieskift. Den havde et problem med at hoppe ud af 2.gear ved kraftig acceleration, men efter den fik noget Sunoco futura 10w-40 semisyntetisk har jeg intet mærket til det ??? smiley
    Den kører som en drøm og da jeg ikke er nogen "verdensmester" er det helt sikkert mine evner og ikke mc'ens der der sætter grænserne...
    Mange af dem der har haft begge modeller ( vand- og olie-kølet ) mener at den oliekølede er at foretrække....
    Hvis du ka' finde en velholdt en til en go' pris ville jeg ikke holde mig tilbage... smiley


  • #5   29. jan 2013 @dani p.

    Gsxr 750 '91 193kg 115 hp

    Cbr 900 '92 195kg 122 hp

    Vægt angivet tør på begge modeller.

    Tror man skal blande religion ind i sammenligningen, for at finde nogle reelle forskelle.:-)

    Ingen tvivl om at en blade køre fint. Jeg personligt befinder mig bare bedre på Xeren.
    Men en prøve tur på begge sker der ingen skade ved smiley


  • Dani P
    Dani P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
    #6   30. jan 2013 @Brian S

    LOL, du kører måske på dine cykler tør? dvs uden væsker, benzin, olie og lignende, lyder spændende. Tørvægt er for tosser nede på bodegaen, og iøvrigt opgiver de fleste en 92-Fireblade til 185 tør. Anyway Fireblade 92 vådvægt opgivet forskelligt, men ca. 206-208kg , GSXR750 91 ca. 230-232kg, så der er reelt omkring 20-25 kg forskel på de 2, hvilket man heller ikke er det mindste i tvivl om, når man rent faktisk har prøvet begge, tvivler jeg noget på du har. GXR750 er håbløst uddateret som det den oprindelig var tænkt som, en sportscykel, hvilket man, kun min mening naturligvis, skal være ejer-blindet, gixxertosset eller lignende for ikke at indse, når nu du selv ret morsomt bringer religion ind i billedet, din egen er jo ingen stor hemmelighed :p, mens en tidlig Fireblade stadig holder sådan nogenlunde som sportscykel. GSXR750 er i min opfattelse kun noget man overvejer, hvis den er meget billig og/eller er typen, der foretrækker at køre ligeud, bum!


  • #7   30. jan 2013 @dani.

    Nu er der jo nok ikke 30 kg mere væske på den ene ifht den anden. Hvor meget benzin man fylder i tanken. Er op til køreren. Olie mængden er den samme og jeg regner ikke med at du tror der gemmer sig 30 kg bremsevæske på en gixxer smiley

    Jeg bryder mig ikke meget om din ensrettede retorik. At du er til honda og jeg til suzuki er helt ok. Blot vi forholder os objektivt.. Og jo jeg har kørt begge maskiner. Jeg valgte gsxr da jeg stod i situationen. Og det har jeg ikke fortrudt , heller ikke når jeg kørte med cbr 900 kammerater. Der er kun marginal forskel på de 2 maskiner. Suki er den program R maskine og klare sig med 150
    Cc mindre smiley


  • #8   30. jan 2013 Program = originale smiley lorte telefon !!

  • Dani P
    Dani P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
    #9   30. jan 2013 Brian. Det er altså rigtig-rigtig morsomt at høre lige netop dig udtale sig om religion og ensrettede retorik :). Jeg har ikke udtalt mig om Honda generelt overhovedet, men blot om et tidligt Fejeblad som en samtidig cykel med gixxeren, men som i modsætning til den rent faktisk kan svinge fornuftigt, også med nutidens briller på, og jeg er ikke ejer, tidligere ejer eller har noget særligt forhold til netop fejebladet iøvrigt.

    Mht til tørvægt kan man bruge det til nada, da fabrikkerne lyver/løj variabelt med deres opgivelser, det burde være relativ velkendt, og man udstiller lidt sig selv, når man bruger dem ukritisk og enkeltstående.

    Alle har ret til deres mening, også at en GS500 er en bedre cykel, svinger bedre eller er kønnere end en Desmosedici, du har således også ret til din, den er rigtig for dig, i dette tilfælde er min så blot diametralt modsat din, og det har jeg overhovedet ikke noget problem med, tværtimod faktisk smiley




  • #10   30. jan 2013 @Dani.

    Opret nogle af dine cykler. skriv hvem du er og hvad du laver/kan.

    Så virker du mindre som en "troll"

    Mvh Brian smiley


  • Dani P
    Dani P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
    #11   30. jan 2013 Ha-ha-ha Brian,

    Nu er det jo sådan, at man selv vælger, hvad man vil dele, hvis du har behov for at se min profil først, for at tage stilling til informationsindholdet i et indlæg, viser det vist mere om dig end om mig. Hvis du får mere sjælefred af at kalde mig troll, så er det fint med mig smiley

    Det er jo ikke svært at regne ud, at du har stærke følelser for gixxeren og det blinder dig, som det gælder for rigtig mange herinde, det er sådant set fuldt forståeligt. Det ændrer bare ikke på, at en Gixxer-91 er en overvægtig færge..som du selv så rigtig skriver...fed cykel, ja nemlig ja, faktisk lidt for fed ;).


  • Dani P
    Dani P Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 33
    #12   30. jan 2013 (link fjernet)

    Der er en historik i bunden, hvor følgende kan læses om 91-Gixxeren: "Wet weight crept up to 497 and 510 pounds in '90 and '91, respectively", altså ca. 232 kg vådvægt

    Om den senere vandkølede kan læses: "The water pumper weighed in at a beefy 525 pounds, wet", altså ca. 238kg vådvægt.


  • fritz g
    fritz g Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #13   19. jul 2013 Kan godt se at denne tråd har en vis alder. Men anyway - hvis jeg skulle vælge i dag, ville jeg vælge 90 modellen (inden den blev lidt for fed i 1991) 193 kg tør til 115 HK og iøvrigt glimrende køreeegenskaber efter min smag. Synes generelt at lakeringen er kønnere på de gamle oliekølede end de nyere vandkølede.

Kommentér på:
Suzuki GSX-R 750

Annonce