2.128 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

honda cbr 600 f vs honda cbr 1100 xx honda cbr 600 f vs honda cbr 1100 xx

jeg er godt klar over at der burde være en forskel mellem disse to cykler
men hvor stor er den ?
tænker på power ,speed ,køre glæde
det er fordi jeg har en cbr 600 som jeg er rigtig glad for den kan lidt det hele
men er ved at lave en handel til en cbr 1100 xx
for jeg så den opgrade man forventer ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  honda cbr 600 f vs honda cbr 1100 xx
  • #1   30. jan 2013 Der er meget stor forskel på de 2 cykler.
    600'eren er en lille kvik maskine der er super sjov på de små veje, xx'eren er ikke ligefrem designet til de små snoede veje, men den er pænt hurtig - men også ganske meget tungere end den du har nu.

Vil du opgradere, men uden det bliver for tungt og kedeligt på de små veje, kunne du jo overveje en Fireblade.

• #2   30. jan 2013 Hvis fornuften skal tale så er blackbirden jo en større og tungere maskine som er bedre til længere ture, så hvis det er dit kørselsbehov, er det jo fint.

Men ofte vedrørende mc er det ikke fornuften der har overtaget og man vil bare gerne prøve noget andet.

Konklusion fra mig er at hvis du hovedsageligt kører småture i dk, og IKKE har "behov" for at skifte maskine er den du har da hammer lækker og til rigeligt sjovt

• #3   30. jan 2013 hmm
    phhuuuu synes det er svært det her ,men der er nok ikke andre end mig selv der kan finde svaret
    hmm fornuften siger at mit behov lige pt er nok mest til min cbr 600 men ville jo gerne lidt mere på tur også længere ture "men nok mest i dk" og tror mit problem er at jeg ikke kender mit behov smiley
    cbr 1100 var jo egentlig den maskine jeg ville ha som min første maskine ,men turde ikke fordi jeg var bange for at det var en for stor maskine at starte på
    men kommer jo lidt i tvivl når folk betegner den som tung og "kedelig"
    den jeg er ved at handle hjem er super flot synes jeg
    og når jeg ser den er jeg heller ikke i tvivl om "blackbirden"
    er en go stabil cykel

• #4   30. jan 2013 kan sige at min onkel har sådan en.. og han er rigtig glad for den!! han siger den er rigtig hurtig og rigtig fin til de små veje også..

• #5   30. jan 2013 tak Mike A ,den var tiltrængt smiley

• #7   30. jan 2013 han bor i Spanien.. han har både haft
    Cbr 1000F
    Kawa zx9r
    Cbr 1000RR
    Cbr 900 fireblade

nu har han så en Cbr 1100 XX super blackbird ..

Han savner ikke nogle af de andre.. smiley

• #8   30. jan 2013 Er du ikke snart pisseforvirret med alle de spørgsmål du herinde ?

• #9   30. jan 2013 Har haft stor sportsturer, synes det er en del sjovere at have en let og styrende cykel istedet for en der kun er bedst når det går lige ud.
    Hvad med en cbr 954 ? ikke helt så ekstrem som cbr 1000.
    Hvis jeg skulle have en model med vinge på tanken blev det nok en cb1000ra, stor underholdning på vejen og samtidig "komfortabel"

• #10   30. jan 2013 Byt til en Bird hvis du synes den er federe - sværere er det vel ikke...?

• #11   30. jan 2013 jo richard det er jeg sku hehe
    må jo bare stole på at jeg har gjort det rigtige smiley
    der lige så mange menninger som der er cykler og vi har jo alle forskellige behov osv
    så konklusion må være ,der er ikke nogen cykler der er bedre end andre ,men nogen passer bare bedre end andre til ens behov
    og jeg kender bare ikke mine behov bla fordi jeg ikke har meget erfaring og dem kan man kun selv hente ved at prøve de forskellige cykler og køre så meget som mulig
    ja jeg er klog men bare pisse usikker haha

• #13   30. jan 2013 Jeg har en kammerat der har en bb og jeg må sige at jeg er imponeret over hvor lidt forskel der er på min cbr600f og hans fra 0-170.

• #14   30. jan 2013 Jeg skiftede min BlackBird ud med en CBR1000 rra da jeg synes BB'en er for stor og tung til mit kørselsmønster, men vil du køre de fleste af dine kilometer ned gennem Europa med oppakning er en BB det helt rette valg, men på de mindre veje skal du virkelig arbejde med sådan en færge

• #15   30. jan 2013 Nu det jo ik en chopper... smiley

Prøv en tur, og hvis det okay, så byt da smiley

• #16   30. jan 2013 Min kammi har osse en BB og han følger da pænt med på de helt små veje osse, og jeg kører på en cbr 600 f3.

Mht vægten på maskinen så er det altså en vanesag, hayabusaen var sku osse tung de første 75 km da jeg hentede den, men det jo ikke pedal cykler det her, og bare motoren med fint overskud kan slæbe både sig selv og føreren så er det kun et spørgsmål om det er den rette chauffør der sidder på den.

Min næste bliver godt nok en cbr 1000 rr men det er fordi jeg syns den er mega fed og de kører pisse godt smiley

• #17   30. jan 2013 rasmus N : er din kammerats BB droslet ???

• #19   30. jan 2013 ja tror sku bare jeg tænker alt for meget, tror jeg for en pisse fed cykel
    og jeg glæder mig til den kommer hjem smiley på lørdag

• #20   31. jan 2013 Fedt så slipper vi for dine spørgsmål haha - Hvad har du købt ? Forhåbentligt Hayabusa...

• #21   31. jan 2013 nej en CBR 1100 xx Blackbird smiley

• #22   31. jan 2013 og i slipper sku ikke haha

• #23   31. jan 2013 Stort tillykke med den.......

• #24   1. feb 2013 Nej self. køre han fra mig men hænger nu alligevel godt på på trods af forskellen. Det nok ikke formuleret rigtig. Havde bare regnet med der var meget større forskel på de 2 maskiner

• #25   1. feb 2013 Rasmus N -

Nemlig, det kommer jo helt an på, hvad man regner med (et dejligt gummibegreb :-)). Tager vi dataene herfra -

http://www.sportrider.com/performance_numbers/146_motorcycle_performance_numbers/honda.html

Så går en 96 F3 kvartmilen på 11,28 sek med en udgangshastighed på ca. 195 km/t mens en 97 XX går kvartmilen på 10,43 sek med en udgangshastighed på ca. 213 km/t eller svarende til, at XX'eren sætter F3'eren med 40-45 meter på kvartmilen. Det kan man så diskutere om er meget eller lidt :-).

Tager man pilotforskellen ud af billedet, bliver XX'eren til gengæld hurtigt sat af en CBR600, når vejen begynder at krølle for alvor...

• #26   11. feb 2013 Har haft cbr 600 og nu har jeg en bb. Vil sige at efter en smule tilvending, så er den på ingen måde skidt at køre sving på!

Self. er kammeraterne på deres duc monster, hurtigere i sving osv - men så snart der kommer lidt lige strækning, så er de hentet igen. Og blackbirden er også den første maskine, jeg har kunnet holde ud at køre på motorvej på!

Kommentér på:
honda cbr 600 f vs honda cbr 1100 xx

Annonce