{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

CBR vs. XRV? {{forumTopicSubject}}

Halløj
Jeg går lidt og fifler med tanken om at skifte min ellers så trofaste CBR ud med en afrika twin.
Årsagen er lidt at jeg skal til at læse i tre år her til sommer, hvilket gør jeg skal flytte, så dyret skal stå ude året rundt, og så savner jeg squ også at kunne hamre ned af stranden og div grusveje, som jeg kunne på min hedengangne Dominator.
Jeg er bare bange for at 60hk kommer til at kede mig ihjel, da jeg virkelig elsker at mærke det gode riv CBR'en, sammenholdt med at jeg sidder rigtig godt på den, og kan holde ud at køre over 1000 km på den om dagen på den uden problemer. Syntes også CBR'en er super stabil, hvilket virkeligt er noget der tæller for mig, da jeg holder meget af at køre rundt i europa.
Jeg tænker lidt på om xrv'en er lige så stabil, og om den er lige så langtursvenlig som CBRen på fx motorvej?
Kunne godt bruge lidt indput til mit dilemma - ærgeligt løsningen ikke bare er at købe en af hver smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBR vs. XRV?
  • #1   31. jan 2013 Har haft en F2´er og har nu en XRV og jeg ville klart vælge alle de muligheder der er på XRV´en fremfor CBRen, den er behagelig, og har udemærkede kræfter selvom min kun er 650´ern.
    De er godt gennemtestede de XRV er

• #2   31. jan 2013 Hmmmm...
    Hvis du er ked af at skille dig af med din CBR, hvorfor så bare ikke beholde den ?
    Africa Twin er da mindst lige så dyr at anskaffe sig, som prisen på din nuværende.
    Din Cbr kan da også stå udendørs. African Twin kan lidt andre ting en CBR - jow den er da også ganske fin til langtur m.v. - men to forskellige maskiner.

• #3   31. jan 2013 smid crossdæk på den cbr , 2 i én løsning smiley

• #4   31. jan 2013 Xrv smiley opdag hvor fedt det er at komme væk fra asfalten!!!!

• #5   31. jan 2013 XRV-en er bund solid og man sidder rigtig godt på den. Du kommer ikke til at kede dig ihjel. Tvært imod. Bare ud på grus og stier så skal du se hvor spændende det bliver, og hvilke nye motorcykeloplevelser du vil få

• #6   31. jan 2013 Jeg har som sagt haft en 650cc offroader - så ved udmærket at det er pisse fedt når man kan komme ud hvor asfalten ender - også det jeg savner smiley
    Men prøver at sætte CBRen til salg, så må en evn. køber afgøre om det bliver til ny maskine i år smiley
    Er der nogle der har nogle reelle erfaringer med holdbarheden. Jeg er som sagt meget imponeret over min CBR, som jeg har kørt ca.25000 på siden jeg fik den i maj forrige år - den har bare ikke slået en eneste skid forkert - det eneste der er gået til på den er et enkelt hjulleje, ellers har det kun været sliddele. Er det ca. det samme jeg kan forvente af en XRV?
    Er der nogle der har erfaringer med hvad den drikker af benzin sådan et bæst?

• #7   31. jan 2013 de XRV jeg har testet har gået omkring 20km/l , så yderst sjældent man tanker sådan et bæst smiley

• #8   31. jan 2013 min XRVV 750 havde rundet 100.000 km da jeg solgte den og den gik stadig som en ny. Brugte ingen olie og var tæt alle steder. Den har fået en ny benzinpumpe og ensretter og ellers normale sliddele.
    Jeg har også en 650-er der har kørt 90000 og den kører også som en ny

• #9   31. jan 2013 Regner med at det bliver en 750'er hvis det er smiley
    Havde lidt dårlige erfaringer med NX'eren, som flækkede begge fælge, efter en god tur på stranden.
    Tænker ar XRV'en er tunger - så den måske også døjer med dette problem?
    Hvad jeg lige kan se så er det noglelunde de samme D.I.D. fælge...

• #10   31. jan 2013 kender mange der har en XRV og har aldrig hørt om fælge der er flækket

• #11   31. jan 2013 Det er to meget forskellige ting, men af de to ville jeg til hver en tid vælge AT eren.

Kommentér på:
CBR vs. XRV?

Annonce