{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

hvilken type motard {{forumTopicSubject}}

hey MCG

jeg har siddet og kigget frem og tilbage på mange modeller, men syntes ikke lige helt jeg finder hvad jeg søger(hvis det kan lade sig gøre)

kigger lidt på motard maskine om det noget man skulle prøve

den skal bruges til sjove enkelt dags ture

transport af 2 personer på længere ture(odense til nord jylland eller sønder jylland) når vi skal rundt og besøge familie eller på mc tur

og gerne et gade venligt interval i service

jeg sidder og kigger på motards som KTM smc 960 og andre en den stil.
men tænker at man må sande at de måske ikke kan klare de lange ture med jævn gas og nogle af dem er ikke bygget til 2.
at de måske er for racer præget

er der nogen i den klasse som vil kunne klare 2 personer til det jeg vil bruge den til?

eller skal man over og kigge efter noget som

aprillia dorsoduro osv.??

men kan man kalde det for en Motard? eller er det bare en city/naked bike??





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken type motard
  • #1   15. feb 2013 Du kan da kalde dem hvad du vil.. Men til længere transport af to mand er Apriliaen (750 eller 1200 kubik) nok bedst. Ellers er der ducatis forskellige hypermotards: 700 og 1100 kubik. Og ktm laver også en stor motard.
    Ellers må man jo bare bide det i sig, og køre lidt mere ukomfortabelt, da de fleste motards jo er ret smalle og høje, oog kan vibrere bare lidt.


  • #2   15. feb 2013 ja det heller nok også mest der mod, men kan det kaldes for en motard? med vægt osv.
    og er fun factoren i nærheden af hvad en "rigtig" motard

    syntes ikke rigtig jeg ligesom har kunne finde det som ligger tættest på en "rigtig" motard hvor man også kan være 2.

    hvis i har link eller navne på forskellige modeller det mere end velkommen


  • #3   15. feb 2013 Undervurder ikke en 690er.
    Den kan så rigeligt det du søger, måske ikke den bedste til lange ture med 2 på, men nok det bedste bud uden at give for meget af funfactoren fra sig...



  • #5   15. feb 2013 jeg har kørt på næsten alle slags cykler(,også på racerbanen...)
    jeg ville til hver en tid vælge Dorsoduroen..
    super fed,og kører rigtig godt når den presses..
    Nicolai


  • #7   15. feb 2013 En motard er på Max 500 CC, Og komplet uegnet til 2 personer så du ender med en look a like

  • #8   15. feb 2013 Motard motorcykler er jo kendt for at være lette "enstampere", ofte med et bundtræk der virkelig rykker. Det er mest fra bundtrækket deres "fun faktor" kommer er min vurdering. De er ikke bygget til lange ture eller to passagere da de har voldsomme vibrationer og intet vindskjold. Hvis det stod til mig ville jeg nok kigge efter "hypermotard" som folk kalder det. Som fx ducatien eller apriliaen. Ellers er der også yamaha xt 660 for den sags skyld. Den vejer lidt, men 60 nm ved 6000 rpm er jo også en slags sjov. Desuden er der et par stykker til salg på 123mc

  • #9   15. feb 2013 Glen.. Hvad er det for noget sludder...

    525SM KTM eller 650 Husaberg?
    De er ikke egnet til transport.. men er begge over 500ccm


  • #10   15. feb 2013 De andre er efter min bedste overbevisning mere streetfightere end motarder...
    Så kan de sgu kalde dem ultra og hyber alt det de vil smiley


  • #11   15. feb 2013 ja lidt det jeg var ude i var også om de her "motards" er for langt fra deres oprindelse til at være "motard" og om de ligger mere i street fighter / naked bike.

    men som mange af jer skriver og hvad jeg kan læse mig frem til er der flere folk med mange år og mcér på bagen som har prøvet eller ejer en dorsoduro og bestemt vil anbefale den

    det var mere hvis den lå tæt op af street fighter skulle man måske kigge efter andet når man godt vil prøve noget nyt.
    livet er jo for kort til at kun køre på samme slags mc

    hvad angår tanken ja så er det rigtig at 12 liter ikke er meget. det ca. 200 km .. ca.

    så det ca. 2 timers kørelse. så passer det meget godt med en pause til lige at strække ben



  • #12   15. feb 2013 Hej Morten .. Når du får købt en dorsoduro,så giv den nogle ræs Potter ,nogle gode dæk og et 15 tand fortandhjul... Så er det kun dig der sætter begrænsningerne..
    Held og lykke på et hjul...
    Nicolai


  • #13   15. feb 2013 er der andre cykler på market man skal kigge på, som ligner denne? eller som kunne være spændene?
    som har det samme fun factor og let styring


  • #14   18. feb 2013 kunne denne være en mulighed?

    KTM LC4

    ligger den ikke lidt mere op af Motard? men stadig gade venlig

    andre modeller ligne?


  • #15   19. feb 2013 Hej

    KTM LC4 dækker over model 600 der kom i 1988 og med udviklingen skiftede navn til Duke, 620, 625, 640, 660 og 690.
    En ting er sikkert at en 1988 med originalmotor er på ingen måde egnet til transport med 2 personer eller gadekørsel for den sags skyld...
    Uden at være hård ved dig kan jeg ikke lade være med at tænke på om du har søgt lidt i forum. Jeg og andre har svaret meget grundigt på netop dette rigtigt rigtigt mange gange før smiley


  • #16   19. feb 2013 har siddet og kigget rundt og læst mange forskellige svar..
    der altid nogle der har forskellige holdninger og meninger og så må man jo danne sine egne ud for disse..


  • #17   19. feb 2013 Ja, men på denne måde får du jo de samme meninger og holdinger som der står i de andre tråde. smiley

  • #18   19. feb 2013 Transport og 2 personer på maskinen - så ville jeg ikke hoppe på en 500 kubik 1-stamper.. Fælles for de fleste motarder og ligesindede er desværre nok at tanken ikke er så imponerende stor.. Har selv kigget på en "mod" til min der får tankstørrelsen op på et mere acceptabelt niveau.. Men man kan jo ikke få det hele - dog kan køreglæden på en motard sgu' opveje det meste!
    Når det så er sagt - så prøv en Duc hvis du har pengene at bruge på den.. Design, kvalitet og hamrende sjov! smiley
    God jagt!


Kommentér på:
hvilken type motard

Annonce