{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

Freddy J
Freddy J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Søger brugt motor til Yamaha R6 2001 {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg bøvler noget med at finde et sted hvor jeg kan købe en motor til min R6'er.

Det eneste sted jeg har fundet indtil videre rigtig er mc-huset. Hvis nogen kender en god mc uphugger eller lign., er de meget velkomne til at dele deres erfaringer.

Motorcyklen står i Ringkøbing, så det vil være bonus hvis det ikke ligger i den anden ende af landet smiley

Derudover, er der nogen som har negative/positive erfaringer med at købe en motor på nettet?, det er vel lidt et sats hvad man får.

Mvh
Freddy

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger brugt motor til Yamaha R6 2001
  • #1   16. feb 2013 prøv at kontakte ham her

(link fjernet)

• #2   16. feb 2013 .

• #3   16. feb 2013 Hvad er der sket med den motoren ?

• #4   16. feb 2013 Jeg har købt 3 R6-motorer på eBay til fortvivlede ejere af disse :-), kostede mellem 50-100 EUR i porto. Ingen af dem fejlede noget som helst, da de blev monteret. De tidlige R6-motorer er generelt lidt skrøbelige, så har derfor en relativt høj brugtpris, men stadig en del billigere at købe på f.eks eBay, end de relativt få indenlandske muligheder.

• Freddy J
    Freddy J Tilmeldt:
    okt 2008

#6   16. feb 2013 Johnny, kompressions problemer i cylindrene. En tidligere ejer har nok ikke været for god ved den.

Michael, hvilken eBay side har du brugt til dette?, jeg syntes jeg har været alt igennem på .de og .co.uk, eneste jeg har kunne finde er nyere modeller end 01.

• #7   16. feb 2013 tror han skriver com. i stedet for fx uk. og de osv... vil jeg tro... jeg er ik så meget inde i det ebay..

mvh

• Freddy J
    Freddy J Tilmeldt:
    okt 2008

#8   16. feb 2013 Han nævner porto i euro, og de fleste i USA sender ikke til europa, og hvis de gør er det vist ret dyrt.

• Freddy J
    Freddy J Tilmeldt:
    okt 2008

#10   16. feb 2013 Fem år for ny Hans Henrik smiley

• #12   16. feb 2013 Freddy J -

Jeps som antydet af EUR, så i alle tilfælde på eBay.de, hvor jeg iøvrigt generelt helst køber motorer fra, det er måske nok lidt dyrere end eBay.co.uk, men logistikken er bedre, og tyskernes opfattelse af god stand og evne til at beskrive tingene udførligt og korrekt, typisk mere i tråd med min egen end englændernes er. Men ellers er de større tyske huggere også en mulighed, hvor jeg ved andre har fundet dem (dyrere end eBay, billigere end DK-huggere)

Når man vil finde R6-motorer på eBay, er det generelt godt at væbne sig med lidt tålmodighed, der kan godt gå lidt tid før den "rigtige" motor dukker op, som sagt er der større efterspørgsel og mindre udbud af tidlige R6-motorer pga dens lidt skrøbelige karakter, og de ligger derfor typisk højere i brugtpris end f.eks CBR600-motorer (som man undertiden nærmest får kastet i nakken :-)). I mit tilfælde blev den ene fundet indenfor en uge, mens der for de andre gik 4-6 uger før et passende objekt dukkede op - til gengæld var prisen ca. ½-delen af, hvad en DK-hugger ville ha' for den. Man kan naturligvis godt argumentere med, at der vil være et vist risikoelement ved at købe en motor pr. distance, man kan dog sikre sig i nogen grad med fornuftige foranstaltninger. I sidste ende bliver det et spørgsmål om personlig præference/økonomi/risikovillighed og evne til at finde passende objekter, jeg har endnu ikke trukket en nitte, og har immervæk købt et antal motorer på eBay.

• #13   16. feb 2013 Hans Henrik..

hmmmmmmm.......

mvh

• #14   16. feb 2013 Har du overvejet at købe en af de billige r6 banjern der er tilsalg, de kan næsten købes for det du bare skal give for en motor også kan du sælge en masse stumper bagefter og få mange af pengene hjem igen.

• Freddy J
    Freddy J Tilmeldt:
    okt 2008

#15   16. feb 2013 Hans Henrik, hvis du læser mit første indlæg, vil du se at jeg ikke efterspøger at folk skal finde mig en motor, men om nogle kender til mc uphuggere i DK, og til folks erfaringer ved køb af motorer på nettet generelt. Det er dig der begynder at linke til en motor, som ikke passer til min kværn. Så det er jo faktisk dig selv der begynder at lede, for derefter at klage over det.

Michael, mange tak for info, nu ved jeg lidt mere om hvor jeg skal kigge henne, eBay er klart en mulighed så kan jeg regne ud :). Og så vil jeg lige prøve at skrive til mcsyd som Allan nævnte i første svar, også tak for det.

Kommentér på:
Søger brugt motor til Yamaha R6 2001

Annonce