1.474 visninger
|
Oprettet:
Søger brugt motor til Yamaha R6 2001 {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Jeg bøvler noget med at finde et sted hvor jeg kan købe en motor til min R6'er.
Det eneste sted jeg har fundet indtil videre rigtig er mc-huset. Hvis nogen kender en god mc uphugger eller lign., er de meget velkomne til at dele deres erfaringer.
Motorcyklen står i Ringkøbing, så det vil være bonus hvis det ikke ligger i den anden ende af landet
Derudover, er der nogen som har negative/positive erfaringer med at købe en motor på nettet?, det er vel lidt et sats hvad man får.
Mvh
Freddy
maj 2004
Følger: 59 Følgere: 52 MC-er: 2 Annoncer: 3 Emner: 43 Svar: 2.076
(link fjernet)
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.450
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 88
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.623
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 252
okt 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Michael, hvilken eBay side har du brugt til dette?, jeg syntes jeg har været alt igennem på .de og .co.uk, eneste jeg har kunne finde er nyere modeller end 01.
feb 2010
mvh
okt 2008
okt 2008
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.623
Jeps som antydet af EUR, så i alle tilfælde på eBay.de, hvor jeg iøvrigt generelt helst køber motorer fra, det er måske nok lidt dyrere end eBay.co.uk, men logistikken er bedre, og tyskernes opfattelse af god stand og evne til at beskrive tingene udførligt og korrekt, typisk mere i tråd med min egen end englændernes er. Men ellers er de større tyske huggere også en mulighed, hvor jeg ved andre har fundet dem (dyrere end eBay, billigere end DK-huggere)
Når man vil finde R6-motorer på eBay, er det generelt godt at væbne sig med lidt tålmodighed, der kan godt gå lidt tid før den "rigtige" motor dukker op, som sagt er der større efterspørgsel og mindre udbud af tidlige R6-motorer pga dens lidt skrøbelige karakter, og de ligger derfor typisk højere i brugtpris end f.eks CBR600-motorer (som man undertiden nærmest får kastet i nakken :-)). I mit tilfælde blev den ene fundet indenfor en uge, mens der for de andre gik 4-6 uger før et passende objekt dukkede op - til gengæld var prisen ca. ½-delen af, hvad en DK-hugger ville ha' for den. Man kan naturligvis godt argumentere med, at der vil være et vist risikoelement ved at købe en motor pr. distance, man kan dog sikre sig i nogen grad med fornuftige foranstaltninger. I sidste ende bliver det et spørgsmål om personlig præference/økonomi/risikovillighed og evne til at finde passende objekter, jeg har endnu ikke trukket en nitte, og har immervæk købt et antal motorer på eBay.
feb 2010
hmmmmmmm.......
mvh
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 361
okt 2008
Michael, mange tak for info, nu ved jeg lidt mere om hvor jeg skal kigge henne, eBay er klart en mulighed så kan jeg regne ud :). Og så vil jeg lige prøve at skrive til mcsyd som Allan nævnte i første svar, også tak for det.
Søger brugt motor til Yamaha R6 2001