{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

kommunikationssystem til mc {{forumTopicSubject}}

Hejsa...
Vil lige høre alle jer kloge mennesker om der er nogen der kan anbefale et godt (og gerne billigt) kommunikationssystem til brug på langfart.? vi er 2 mc'er der gerne skal kunne snakke sammen...

1. Det skal være et system der kan monteres i både en fullface og en flip-up hjelm.
2. Systemet skal kunne holde til en hel dags brug uden at løbe tør for strøm.
3. rækkevidde skal helst være over 500 m.
4. Systemet skal helst kunne tilsluttes til mobil via bluetooth
5. Det skal være let at betjene.

På forhånd tak

Mvh Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kommunikationssystem til mc
  • #1   17. feb 2013 Lytter lige med her...

  • #2   17. feb 2013 Interphone f3 til f5 er nok det bedste bud

  • #3   17. feb 2013 Hvis den anden mc "bestyres" af konen, tror jeg da lige du skal tænke lidt over, hvor skrækkeligt scenariet kan blive *GGG*

  • #4   17. feb 2013 Snehvide: Bare rolig... det er en kammerat jeg skal køre med... vi er begge noviser på en mc, jeg har haft min i 2 år og han har lige fået hans... vi skal køre til LeMans til sommer og derfor ville det være rart at kunne snakke sammen, også hvis der skulle ske noget... efter som jeg nok skal køre forrest da han ikke kender vejen.

    Simon: ok har kigget på dem... så vidt jeg kan se er f3 kun til kommunikation med en passager og ikke mellem 2 cykler... men f4 ser fin ud smiley

    Er der andre der har andre foreslag så giv endelig lyd...


  • #5   17. feb 2013 *S* skal nok prøve at være en smule mere seriøs. Har du søgt tests og anmeldelser over nettet - evt. også på "udenbys"?
    Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener jeg har set et par tests i Touring Nyt. Hvis du kender nogle der er medllem og som har gemt deres bllade kunne du evt. prøve at kigge her i. Jeg synes de tests jeg har set heri af andre ting ser rimeligt realistiske ud.
    Som sagt har jeg ikke selv erfaringer på dette punkt, men jeg vil tro der må være noget praktisk omkring evt. indbygning i- eller fastgørelse på hjelmen. nogle hjelme er forberedt for intercom. Men du skal være opmærksom på hvor støjfølsomme de er, så derfor vil jeg tro man skal prøve dem i praksis med den hjelm de skal monteres på OG under køresel. Der er jo ikke megen idé i at få en intercom der lyder fantastisk i forretningen med er så følsom at den ikke kan bruges når du kører............ Du skal også bemærke om stemmestyringen fungerer ordentlig, så den ikke kapper start af en samtale af.


  • kim  l
    kim l Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #7   17. feb 2013 Jeg har et sæt interphone F5 til salg ,brugt 3 mdr

    Mvh Kim L


  • #8   17. feb 2013 Snehvide: Ja jeg har søgt lidt på det, men syntes ikke rigtig jeg kan finde noget brugbart... en test af proffer kan være god nok, men det er erfaringen fra andre i hverdagsbrug der tæller og det er sådanne man (forhåbentlig) finder her.
    Jeg syntes bare problemet med de fleste intercom systemer er at de kun virker hvis den anden part her en af sammen mærke og model... (tænk hvis det var sådan i tv og computerverdenen)
    Jeg HAR faktisk haft et intercom system som jeg brugte på min gamle hjelm, et scala rider g4, men hold da k... noget skrammel... til den pris burde man forvente at det ville virker nogelunde, men næ... for det første var det en kamp at få disse 2 enheder til at tilslutte til hinanden når det så endelig er gjort, afbryder de hele tiden, med det resultat at man skal råbe ind i mikrofonen for at få den til at aktivere igen.... hvorefter den så mister den første del af samtalen og den sidste del.... telefonen virker kun hver 3 gang man ringer op og ja.... radio skal forud indstilles via computer.

    Søger noget der er liiiidt mere brugervenligt.


  • #9   17. feb 2013 Michael: hvordan er det at bruge ? er det nemt at tilslutte og kan man føre en samtale uden at blive afbrudt hele tiden ? ved du om GPS kan tilsluttes så du kan høre hvornår du skal dreje ? og er batteritiden god ?

    Hvad koster sådan et sæt ?


  • kim  l
    kim l Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #11   17. feb 2013 Dette sæt jeg har til salg er denne

    http://www.mc-select.dk/produkter/19840/Interphone+F5


  • #13   17. feb 2013 Interphone kan anbefales herfra

  • #14   17. feb 2013 Ok.. takker for hjælpen.... Sad lige og kiggede på en tysk side... er der nogen der kender til midland G8 ?
    Virker ellers meget smart... idet kan jo kan tage selve enheden med sig når man bare går rundt... hvilket jo kunne være en god ting til LeMans hvis nu man bliver væk fra hinanden i stedet for at skal bruge penge på at ringe...
    Og så er rækkeviden 5 mk i stedet for 500 meter.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #15   17. feb 2013 Der findes en masse Intercom-systemer, og de virker stort set ens... Cardo (som også laver Schuberts SRC), SENA, Midland og endelig Interphone. De fleste bruger Cardo eller Interphone. Desværre har man endnu ikke fundet en fælles standard, således at de kan kobles imellem de forskellige producenter. Og Ja! Cardo og SRC/Schubert er ikke glemt... er jo samme producent! smiley

    Om du vælger den ene eller den anden, tja, det er altså en smagssag! Jeg har prøvet de fleste og har bedst erfaring med Interphone, hvor jeg synes at betjening såvel pris/kvalitet følges ad. Skulle jeg vælge et "single-system", som senere kan udvides, så vil Interphone F5 være at foretrække. Den udgave kan købes som "single" eller "conference" udgave- og kan suppleres med Remote Control - en enhed som placeres på styret, hvormed du kan betjene dig af "hele pakken" uden at skulle have hånden op på hjelmen. Du behøver den ikke... men har du først prøvet det, hmm.... så vil du ikke undvære! smiley

    Du kan se hele Interphone's range her:
    http://interphone.cellularline.com/it/motorcycle/#menu-communicazione

    ....og de kan købes overalt i DK hos de forskellige MC forhandlere... så har du jo lokal garanti mv. smiley


  • #16   17. feb 2013 Jeg har disse sæt stående, NYE. Sælges med faktura fra mig.
    Q2 kan jeg lave en skarp pris på til dig ;-).

    Cardo Scala Rider® G9. Vejl. pris 2999,-
    Cardo Scala Rider BlueTooth Q2¨PRO. Vejl. pris 2399,-

    Se evt:
    http://www.duells.dk/katalog/Catalogue.aspx?nid=3420&lcid=1030#params:nid=454696&p=1&t=Overview


  • #17   17. feb 2013 Måske et dumt spørgsmål. Kan andre lytte med, eller parres de ligesom bluetooth?

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #18   17. feb 2013 @Peter K: Som udgangspunkt kan *alt* aflyttes!

    Men...det er ikke scriptkiddies-tools som skal bruges - det kræver pænt meget- og dyrt udstyr. Hvis du f.eks. vælger Cardo og/eller Interphone systemer, hvor du har quick-connect funktioner, som jo er udemærket hvis du møder andre "brugere" af samme system, så kan man faktisk havne på samme "indstilling" og høre- og tale med hinanden - og det er jo så også hensigten! Omvendt, så er det jo ikke de store Pentagon-secrets der drøftes via Intercom - eller er det? smiley


  • #19   17. feb 2013 @Brian k

    kan Q2 bruges til en fullface hjelm ??


  • #20   18. feb 2013 Tak for alle jeres svar... kigger lige lidt nærmere på det senere

    Brian K. Ved du om den scala G9 kan bruges sammen med en G4 ?


  • #21   18. feb 2013 Allan L - JA.
    Anders P - JA, Cardo er bagud kompatibel :-).


  • #22   18. feb 2013 Brian K: okay.. kan nemlig ikke finde noget om det på hjemmesiden...

  • #23   18. feb 2013 Vil tro det står på Cardo´s egen hjemmeside måske....
    Men det ved jeg fra kunder at det kan smiley


Kommentér på:
kommunikationssystem til mc

Annonce