{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xenon
  • #1   27. feb 2013 det blænder andre helt vildt

  • #2   27. feb 2013 Jeg syntes det er iorden også bliver man nemmere set

  • #3   27. feb 2013 Daniel N,

    Personligt så ser jeg ikke noget problem med Xeon, dog ved jeg det ikke her helt lovligt at køre med til en MC da en MC ikke kan indstille sine paraboler op og ned for at ikke blænde andre. Men tiltrods jeg køre med hovedet på hovedet køre jeg med det, hellre ses and at blive overset. I min bird har jeg hvid xeon i nærlyset, og lidt mer lilla i langlyset, dog kører jeg jo ikke så meget når det er mørkt, fordi der arbejder jeg som regel. men du vil nok få mange forskellige svar, holdninger, men i sidste ende er det op til dig selv vad du gør som voksen person, alt vi kan gøre er give hvores bedste råd, forslag som vi kan smiley

    Tommy N,

    Enig ja det "kan" blænde andre, men lad mig bare spørge sådan her, hvor mange gange blænder ikke biler en som har xeon i, tiltrods de kan vippe sine lykter for at ikke blænde?, mange vil jeg personligen sige. Alle de nye biler som bliver lavet har så vidt som jeg ved xeon monteret fra fabriken. men pointen here er at jeg ser ikke forskel på en bil eller mc som har xeon, serføligen skulle det være kanon hvis vores MC fabrikanter fik lavet det sådan at vi nemt kunne instille lykte huset for at ikke blænde, men stadigt blive bedre set fordi vi køre med xeon. Og serføligen at man lavede det helt lovligt til MC samme som biler. smiley


  • #4   27. feb 2013 Jeg har kørt med xenon, skønt med alt det lys, men så blev jeg stoppet 3 gange inden for 4 uger pga. lyset, den sidste gang af en mc betjent der sagde at jeg skulle prøve osram night breaker, klart bedre lys og lovligt, det har jeg så skiftet til og jeg må give mc helge ret, de er sgu gode.
    (link fjernet)
    okay så er jeg blevet stoppet en gang efter, da de mente jeg kørte med Xenon...... snydt he he


  • #5   27. feb 2013 Så længe parboleren ikke er lavet til xenon pære, eller omvendt vil det blænde og kaste lyses i alle mulige ligegyldige retninger. Man kan tydelidt se om det er eftermonteret xenon også på biler, og folk skulle have deres nødder klippet af for at køre med det. Der er ikke mere trælst om aftenen end en modkørenden med uoriginal xenon.

  • #6   27. feb 2013 Det blænder, Tal med din mor og din hvorfor du er mørkeræd. Bliv hjemme i de mørke timer. De xenon burde fobydes både i biler og mc. Det orginale lys er altså godt nok,

  • #7   27. feb 2013 problemet med xenon på mc er ved accleration står lyset nærmet lige op i vejret, så kan det være farligt og være modkørerne i mørke.
    der kan gøres meget for at forbedre ens eget lys før, man montere xenon, i sær på gamle cykler.
    det er self vigtigt man har nogle ordenlige pærer men man kan bla montere et arbejdsrelæ lige før lygten der giver nok ampere til pærerne. polere lygteglasset så det ikke bliver mat.


  • Daugaard
    Daugaard Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 63
    #8   27. feb 2013 Jeg tror ikke altid det er pga det bedre lys Xenon giver. Det har noget at gøre med de hvide ringe de har rundt om pæren, og de generelt bare er federe at se på end de originale lygter. Det er grunden til at jeg ville kører med Xenon. smiley

  • #9   27. feb 2013 Daugaard - xenon giver mere lys. De hvide ringe er noget andet.

  • Daugaard
    Daugaard Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 63
    #10   27. feb 2013 Hov, om formulerede mig helt forkert. Det jeg mente var, at folk kørte med dem pga de hvide ringe fordi det ser bedre ud (styling) ikke lys. smiley

  • Daugaard
    Daugaard Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 63
    #12   27. feb 2013 Nå, jeg troede det var Xenon der lavede de der med ringe rundt om. Det ser da egentlig ellers meget godt ud på en motorcykel, tjek billedet lidt længere nede på siden med R1'eren smiley

  • #13   27. feb 2013 Montere du en projektor til xenon, så fint. ellers er det noget skidt.

    parabolerne/glasset i glødepære lygter er designet til at kaste lyset ud på en bestemt måde, når du så sætter en fætter xenon i den, så passer det slet ikke med måden lygten spreder lyset, også blænder du, og nej du kan ikke justere dig ud af det, så får du i hvert fald ikke noget ud af at montere xenon, da lygten vil lyse kortere end en normal lygte :P.

    Så enten køb en lygt der er lavet til xenon, eller monter klart lygteglas også hak en projektor ind i lygten, så er det fint.


  • #14   28. feb 2013 Det er ok hvis det er i en DE linse. Ellers er det et absolut no-go.

  • #15   28. feb 2013 6.02.020 Bil
    Bil skal være forsynet med
    a) to fjernlyslygter og
    b) to nærlyslygter.
    Bil kan være forsynet med:
    70
    Detailforskrifter for Køretøjer 2012
    (1) (2)
    a)
    b) c) d)
    Fire eller seks fjernlyslygter, der skal være tilsluttet sa°ledes, at der højst kan tændes fire samtidig.
    To ta°geforlygter.
    En eller to baklygter.
    En søgelygte.


    6.02.021
    e) En eller flere arbejdslygter.
    (3) Nærlyslygte ma° ikke være sa°ledes indrettet, at den følger forhjulenes drejning.
    (4) Nærlyslygte og lampe hertil skal være godkendt og mærket i henhold til:
    a) ECE-regulativ 1,
    b) ECE-regulativ 2,
    c) ECE-regulativ 5,
    d) ECE-regulativ 8,
    e) ECE-regulativ 20,
    f) ECE-regulativ 31,
    g) ECE-regulativ 37,
    h) ECE-regulativ 98,
    i) ECE-regulativ 99,
    j) ECE-regulativ 112,
    k) ECE-regulativ 123 eller
    l) direktiv 76/761/EØF.
    Originalmonterede nærlyslygter og lamper hertil kan dog være udført i overens- stemmelse med amerikansk standard FMVSS 108 og mærket DOT.
    (5) Nærlyslygte med gasudladningslampe
    a) skal være forsynet med lygtevasker,
    b) skal forblive tændt, na°r fjernlyset er tændt og
    c) skal være forsynet med lygteindstillingssystem, jf. pkt. 6.02.021 (1). Syste-
    met skal fungere automatisk.
    Personbil M1
    (1) Personbil M1 skal være forsynet med lygteindstillingssystem for nærlyslygter i henhold til direktiv 76/756/EØF, som ændret ved 97/28/EF eller ECE-regulativ 48-01, sa°fremt lastning af køretøjet medfører større ændring end de i omtalte di- rektiver og regulativ nævnte værdier for nærlysets fald.

    6.02.030 Motorcykel
    6.02.031
    (1) Motorcykel skal være forsynet med
    a) en fjernlyslygte og
    b) en nærlyslygte.
    (2) Motorcykel kan være forsynet med:
    a) To fjernlyslygter.
    b) To nærlyslygter.
    c) En eller to ta°geforlygter.
    d) En søgelygte.
    e) En arbejdslygte.
    (3) Nærlyslygte skal ikke opfylde bestemmelsen i pkt. 6.02.003 (1) e) og kan være
    indrettet til symmetrisk nærlys.
    (4) Pa° motorcykel, hvis motor har et slagvolumen pa° 100 cm3 eller derunder, skal
    fjernlyslygte have en lysstyrke pa° mindst 5.000 cd.
    To-hjulet motorcykel
    (1) Pa° to-hjulet motorcykel med to nærlyslygter ma° afstanden mellem disse ikke overstige 0,10 m.

    Kilde: fra side 70
    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-Køretøjer/~/media/B57699F6D29743B9A3713FE30730D422.ashx


Kommentér på:
Xenon

Annonce