525 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Lidt hjælp tak Lidt hjælp tak
Godaften
Jeg har været så uheldig at min suzuki gsxr 750 væltede om på sin venstre side idag, pga varm asfalt
Der skete heldigvis ikke ret meget, kåben og skjoldet er ridset, men ellers ikke det store.
Problemet er, at den nu ikke vil starte. Starteren kører fint rundt, men det er som om den ikke vil antænde. Da den havde stået 2 timers tid, forsøgte jeg at løbe den igang og det lykkedes i 10 sek. hvorefter den gik ud.
mit eget bud er tændrør, men jeg tænkte at jeg lige ville høre med eksperterne
Det er en 97 model uden indsprøjtning
På Forhånd tak
Caspar
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
mar 2005
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 130
jeg er IKKE en ekspert , men jeg har et bud på hvad det kan være....
Da din cykel er væltet har den tømt svømmerhusene ind i Cylindrerne i de cylindrer hvor ventilerne har været lukket ligger benzinen og venter indtil du prøver at starte motoren , her kommer så alt benzinen fra svømmerhusene ind på en gang , det er umuligt for motoren/tændrørene at få noget ud af det der er simpelthen for meget benzin , der hvor ventilerne har stået åben er benzinen fra svømmerhusene røget direkte ned på stemplerne og igen er det for meget benzin til at din cykel kan starte , samtidig med den høje varme er benzinen temmelig sikkert død og du har nu fyldt hele motoren op med for meget og for dårlig benzin....
mit forslag på en løsning.......
Tændrørene ud , læg en klud over hullerne (kun for at spare svineriet) ikke klemme/presse kluden ned i hullerne fra tændrørene , tag dit luftfilter ud , tjek om der ligger benzin i luftfilterkassen tør alt det op du kan med en klud eller papir , med tændrørene og luftfiltret ude trykker du på starteren og kører et godt stykke tid , indtil du mener at der ikke kan skydes mere benzin ud af cylindrerne , samtidig med at du gør dette skulle dine svømmerhuse blive fyldt op igen med frisk benzin da benzinhanen er vaccumstyret og først suger benzin ned til svømmerhusene når motoren kører eller tørnes på starteren , når du syntes at der ikke kommer flere benzintåger op af cylindrerne tørrer du alt det benzin af du kan se på ventildækslet , så sætter du tændrørene i tændrørshætterne og tjekker at der er gnist på dem alle sammen , er der det så sætter du dem i igen (der hvor de kom fra) sætter luftfiltret i igen og prøver at starte maskinen igen.......... dette skulle virke hvis det er som jeg formoder......
det ville være godt hvis du kunne skifte tændrørene , jeg har før set tændrør dø under en lignende hændelse og de gnistede godt nok når det ikke var under tryk men når den kom ned i motoren igen virkede de overhovedet ikke...
Håber at det var en hjælp
jul 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
Jeg er ikke helt klar over hvordan man tømmer dem. men tændrørene havde jeg alligevel planer om at sætte i imorgen. Kan det ikke kun være tændrørene?
Tak for hjælpen
c
jul 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
Det vil jeg prøve som det første imorgen.
Tusind tak for hjælpen.
Caspar
mar 2005
tjek om din motorolie lugter af benzin , hvis den gør det skal du skifte olien.....
der er en teoretisk mulighed for at det benzin som er røget ind i dine cylindrer har ligget så længe at det er kommet forbi dine stempelringe og havnet nede i krumtaphuset og hernede blandet sig med motorolien , det er temmelig sikkert ikke særlig meget benzin , dog har benzin den egenskab at det affedter i stedet for at smøre som motorolie gør og dette er ikke særlig velegnet til en cykel som din da den her brug for alt det smøring den kan få............lille kompakt og højtydende motor.....
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
er der oxo en terotisk chance for at der er løbet motorolie på den forkerte side af stemplerne....(nærmest modsat af hvad Jørgen skriver)
hvilket kan danne hydraulisk lås hvilket er noget rigtig hø....kan bøje ting og sager ......
Men igen det er kun teoretisk.......gør som Jørgen skriver....
Men er det motorolie du for på kluden istedet for benzin, så kunne du have balladen......
Egentlig så tror jeg bare den skal have lov til at stå natten over og sunde sig..... så starter den nok første gang.....
Skrift evt. motor olien som Jørgen oxo skriver bare for at du kan sove roligt om natten
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Men tag det roligt tror dit problem er benzin....
Jeg har kun set den med olien en gang in real life....
mar 2005
skulle bare lige høre om du havde fået liv i knallerten ???
hvis du ikke svarer tager jeg det som et tegn på at du er ude og køre i det gode vejr
Lidt hjælp tak