1.603 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

brændstof eller batteri? brændstof eller batteri?

halløj, var ude for og hente min mc idag, men der var ikke nok strøm på til den kunne starte så fik den skubbet igang, og fik lov og stå og blive varm, da jeg så skulle køre hakkede den helt vildt, pruttede og lød som om den kun kørte på 2-3 cyl og kunne ikke holde sig selv i gang ved udkobling,
tror måske mit batteri er dødt, men kan det have noget med og gøre brændstoffet er fra 1 oct, brædstof bliver jo dårligt med tiden men er 6 måneder nok til den´køre så dårligt?

det er en gsx-r 600 srad med kaburator

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brændstof eller batteri?
  • #1   6. mar 2013 Benzinen tvivler jeg på fejler noget, men smid noget frisk oven i, det kan også være vand så i med noget sprit, det kan også være snavs i brandstof systemet

Hvis dit batteri er klappet kan det være det som laver balladen

• #2   6. mar 2013 ja tror nu osse det er batteri'et men nu tager jeg det med på arbejde og tester det imorgen

• #4   7. mar 2013 Helt sikkert benzin, den bliver altså hurtigt dårlig, og efter 6 måneder har den slet ikke de samme oktan længere

• #5   7. mar 2013 benzinen tager IKKE skade på 3-6 måneder - NUL. Kan være at oktanværdien falder en smule, men ikke betydeligt.

Du kan imidlertid have kondensvand fra tank og benzin som har samlet sig i bunden af dine karburatorers svømmerhuse, og så får du problemer som beskrevet.

Tøm svømmerhusene og skyl dem lige ud med en sjat benzin - der er som regel en tappeskrue i bunden af dem..

Prøv så igen med benzin i svømmerhusene - mon ikke det gør tricket?

• #6   7. mar 2013 ChristianC

Den ged vil gå ordentligt på 87 oktan!!!!

• #7   7. mar 2013 Hvis den er så intolerant så er det selvfølgelig en anden sag, snakker bare af erfaring med biler og 99 oktan, den kan ikke stå 6 måneder, så køre den skidt.

• #8   7. mar 2013 Mine biler har aldrig taget mærkbar skade af at stå nogle måneder - bortset fra at brændstofforsyningen kan dammpe tør, så det tager lidt tid at starte dem og få dem til at gå rent. Jeg tror aldrig de har stået i 6 måneder med i hvert fald 3-4 stykker:-)

Tror du ikke de har kunnet være vandproblemer som ovenfor?

• #9   7. mar 2013 og sprit er ikke nødvendigt, da der ved lov skal være 5% ethanol i al benzin der sælger i Danmark, så der ER allerede sprit i.

• #10   7. mar 2013 Jacob R:

Nogle mc'er laver ikke gnist uden strøm på batteriet og vil ikke køre hvis de har et flad batteri..

ikke at jeg tror at det er OPs problem. smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #12   7. mar 2013 Piller jeg batteriet af mine cykler, så kører de ikke selvom de allerede er startet.

Men det problem tråden handler om, er jeg også ret sikker på, kan henledes til kondensvand eller møg.

Benzin bliver ikke dårligt af at stå 6mdr i en tank - heller ikke 99 oktan. Hvis det sker, står det og fordamper, og så skal man finde den utæthed der er i ens brændstofsystem med det samme!!

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #13   7. mar 2013 Min (lille) MC laver samme stunt hvis jeg - efter bare 2-3 ugers stilstand - glemmer at tømme svømmerhuset før jeg starter den. Det tager længere tid at starte den (fordi huset nu skal fyldes af benzin-pumpen igen), men til gengæld kører den rent.

• #16   7. mar 2013 Hvis generatoren ikke har batteriet til at udjævne spændingsspidserne, kan de skade den følsomme elektronik på moderne cykler / biler o.lign

En generator skal have strøm for at kunne lave strøm. Jeg er ikke 100% stærk i strøm, men måske er det derfor cyklen går ud. Nogle cykler til race har monteret en lyt / kondensator til at opveje det manglende batteri.

• #17   7. mar 2013 Har samme problem som tråden beskriver, bortset fra at min (Virago 1100) går fint i tomgang, først når jeg gir gas går den dårligt og prutter. Har bestilt nye tændspoler og håber det løser problemet.

• #20   7. mar 2013 tanken blev tømt, og der blev fyldt frisk benzin på uden og adskille kabu ad, og nu køre den som en drøm.

• #21   7. mar 2013 Super Så er alt jo okay igen

• #23   7. mar 2013 jep. men står dog til lading lige pt. så det spiller max. havde osse en batteri tester på der sagde godt batteri smiley

• #24   7. mar 2013 I kan sige hvad i vil, men jeg har set det før, benzin bliver altså skod af at stå, godt du fik den til at køre igen smiley

• #25   7. mar 2013 snakkede med en kollega(mekaniker) om det idag, han sagde der var nogle adiktiver i oktan 95 benzin som ikke er i oktan 92 der nedbryder benzinen meget hurtigere, derfor man skal bruge 92 på have redskaber, da det snildt kan stå en vinter uden og blive nedbrudt!

• #26   7. mar 2013 Christian C:

Vi siger hvad vi vil, og jeg vil da medgive dig at benzin kan blive for gammel, men normalt tager det et år eller meget mere.

Jeg har selv prøvet det - ikke med bil eller MC - med en plæneklipper!

• #27   7. mar 2013 @ Hans Henrik - jeg har min primære læmands erfaring fra bil generatorer og de kræver en strøm for at lade korrekt....

@ Knud - Jeg har en gammel 400 ccm irus 2-hjuls traktor som er super følsom over for gammel benzin. Hvis blot benzinen i den er ½ år gammel går den enten utroligt dårligt eller vil slet ikke køre smiley Ny benzin og den kan pludseligt rykke armene lange!

Kommentér på:
brændstof eller batteri?

Annonce