{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.307 visninger | Oprettet:

Batteri? (kan ikke starte!) {{forumTopicSubject}}

hmmm skulle starte min mc her i morges, 1 time før jeg skulle til toldsyn og syn, og så vil lortet fandme ikke starte....:)

Den giver bare en masse klik-lyde fra et eller andet relæ når jeg holder starteknappen inde.

Kan det kun skyldes et fladt/dødt batteri, eller kan der evt. være andre fejlmuligheder?

Den startede fint i forgårs hvor jeg fik en lille tur på prøveplader.

(prøver nu at lade på batteriet natten over, og håber den kan starte til det ombookede syn imorgen :))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri? (kan ikke starte!)
  • #1   3. jul 2006 kan sagtens være batteriet ja.. evt en løs forbindelse et sted eller bare et dødt batteri..;)

• #2   3. jul 2006 Så skal batteriet være meget afladet, du skal nærmere have splittet din starter og rense omkring starterkul.........

• #3   3. jul 2006 Det er helt sikkert dit bat der er dødt..

det der klikker er starter relæet, men der er ikke strøm nok til at trække starter motoren rundt...

er helt sikker på den starter efter en nat med lader...

bare husk at løsne skruerne i batteriet, når du lader.. ellers kan det sige BANG!!!

mic

• #4   3. jul 2006 Enig

Dit batteri er fladt, hvis det er mere end et par år gammelt, kan du lige så godt skifte det. Der er ikke kapacitet til at trække starteren(og resten af motoren) rundt. Kliklydene er dit starterrelæ, der "toggler"

• #5   3. jul 2006 Det er bestemt ikke sikkert at det er batteriet. Har lige haft præcist samme symptomer, og det var et ledningsbrud inde i starteren..... Det kan også være relæet den er gal med.. Dvs det klikker som det skal, men kontakterne får ikke "kontakt", så der bliver ikke overført strøm til starteren.. Masser af muligheder, så I skal ikke være så skråsikre - det kan jo være, at manden er løbet bevistløst ud og har købt et batteri til ingen verdens nytte.

Stud

• #6   3. jul 2006 jeg er med på den med batteriet, min gjorde det samme sidste år, har du prøvet at løbe den igang, det kunne min nemlig sagtens.

• #7   3. jul 2006 Den vil også kunne løbes igang hvis det er starteren eller relæet.... Jeg siger ikke, at det IKKE er batteriet, men der er andre fejlmuligheder...

• #8   3. jul 2006 Der er da bestemt andre muligheder, men alle de kværne jag har haft har lavet det nummer hvert andet tredie år, hvis de overhovedet har haft el-starter smiley

Jeg er ikke lang fra et væddemål
    smiley

• #9   3. jul 2006 Synes bare det er mærkeligt at det kommer fra den ene dag til den anden. Som skrevet tidligere startede den fint i forgårs.

• #10   3. jul 2006 De her ting kommer fra den ene dag til den næste, batterier, ledningsbrud eller andet. Et MC batteri har meget lille kapacitet smmenslignet med et bilbatteri. Du får ikke desamme advarsler i form af langsom rotation af starter eller andet. Nu behøver du jo ikke fare ud og købe et batteri. Prøv først at lade det op. Der er måske kræfter nok til at rotere starteren, men det kan også være, at der ikke er. Har du en kammesjuk, der har et batteri du kan låne?

Den tredie og enkleste er simpelthen at sætte et par kabler til et andet køretøj, og så prøve. Kører starteren, ved du, at det er batteriet.

God jagt!

• #11   3. jul 2006 Prøver sgu lige i morgen. Der skulle vel ikke være noget i vejen for at tilslutte det til et bilbatteri og så fyre op for den?

• #12   3. jul 2006 Jep batteriet
    du skal sikkert ha et nyt ved lejlighed typisk for cykler der ikke bliver brugt at batteriet falder sammen.

MIn kærestes bil lavede det samme nr. igår da vi skulle hjem fra stranden smiley
    Kunne heldigvis skubbes igang...
    Lader på hele natten og vupti vromvrom smiley

Desværre var der en årsag så hun nåede kun til Vingsted idag (150 km) før bilen døde tihi tihi så hun er glad......
    Et eller andet stjæler strømmen..... batteriet er ok....
    Heldigvis kun en mdr til den alligevel skulle skrottes...
    Har en liste på længde med en arm med fejl bilen har smiley
    Syntes egentlig oxo hun skulle have taget toget smiley

• #13   3. jul 2006 Nej intet i vejen for at smide billaderen på....

Ok den lader måske for hårdt for et mcbatteri...
    Men det er sandsynligvis færdigt alligevel så på med laderen....

Køb et nyt ved louis eller T-hansen og som roligt om natten smiley

• #14   3. jul 2006 Arh læste billader ikke batteri....

Nej pas lidt på med det....
    et eller andet voldsomt 75 amp volvo batteri kan sikkert lave ubehagelige ting ved din mc smiley

• #15   3. jul 2006 Har allerede en optimate 3 oplader på den nu, mens jeg er på arbejde :).

Men det jeg tænkte var om man skunne forbinde den til et bilbatteri vha. startkabel, og på den måde på gang i den?

• #17   3. jul 2006 mit gamle batteri stoppede med at virke fra det ene minu til det andet, kunne lade det op i 48 timer, (med optimate3) starte mcen en gang og så lade det op i 48 timer igen. droppede det. løb det i gang i en måned og købte så et nyt batteri.

• #18   4. jul 2006 wooohooooO, nå har ladet på batteriet hele natten, og gud-hjælpe-mig om den ikke startede her til morgen, herligt.

Men er det et tegn på at batteriet er ved at være ødelagt/dødt? og skal der evt. købes et nyt?

• #19   4. jul 2006 Sker det igen inden for de kommende dag (og det gør det nok:-)), så lad være med at bruge mere krudt på det gamle batteri. Sker det ikke igen ret omgående, skal du på jagt efter en eller anden "tyv" - falsk stelforbindelse eller en defekr ensretter/laderelæ

Kommentér på:
Batteri? (kan ikke starte!)

Annonce