{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.040 visninger | Oprettet:

Reparation af pulverlakering {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har et lille beslag på mit stel, som jeg skal skære af, da jeg har fået nyt sæde, som betyder at beslaget stikker ud, og som derfor er meget irreterende for højre ben. Det betyder at jeg jo selvfølgelig skal lappe pulverlarkeringen på stellet. Området bliver nok omkring 5x3 cm. Mit spørgsmål lyder på om der er nogen som har nogen erfaringer med at reparerer en pulverlarkering? Jeg ved godt at en reperation aldrig kommer til at blive lige så flot, som det var før, og at den bedste løsning ville være at omlarkere hele stellet, men jeg vil IKKE til at skille motorcyklen totalt ad for at gøre dette.
Jeg har selv overvejet at slibe larkeringen i området helt ned til metallet, og herefter bruge en god kvalitet spraydåse grunder, som bliver påført i et 2-3 lag. Herefte slibe det med vådslibepapir (også i området omkring det malede område således at pulverlarkeringen bliver mat), give det en 2-3 lag med sort spraydåse malling og til sidst 2-3 lag klarlak.
Ville det blive et okay resultat? Og kan man godt male på og omkring pulverlarkering med spraymalling, eller risikerer man at de to typer larkering reagerer negativt med hinanden?
Eller er der nogen som kender nogen bedre metoder til reperation af pulverlarkering?
På forhånd tak
Daniel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reparation af pulverlakering
  • #1   19. mar 2013 eneste negative reaktion man kan komme ud for er at "almindelig" grunder ikke kan bide ordentligt på pulverlak , din fremgangsmåde lyder som jeg ville have gjort , så prøv

  • #2   19. mar 2013 Tror desværre det bliver noget klyt men som dingle skriver: Prøv det.
    Pulverlak er ikke det nemmeste at reppe på


  • #3   19. mar 2013 Sprayer jævnlig på pulver hvis der er slag skader på vores dele. Det går for det meste rigtig fint, men det er hunde svært at ramme den rigtige glans, og har prøvet engang at male med noget tilsyneladende krads spraymaling, og der blev pulver lakken gummi agtig bagefter. Og det er øv. Ved mindre " huller" i malingen, bruger jeg typisk alm våd lak og lille spids pinsel.


  • #4   19. mar 2013 prøv lige at tage fat i en automaler og hør ad, det kunne jo være at de lige har jubii løsningen, heller lidt god info og måske lidt mere arbejde, men heller få det gjort grundigt og rigtigt end at man skal igang igen om 6 md, det vil være surt....

  • #5   19. mar 2013 Hele den der smørre gad jeg godt nok ikke.
    Jeg ville forsøge mig med Hammerite hammerlak. Lettere, billigere og med garanti lige så godt resultat.
    Varm evt emnet op først med varmepistol.


  • #6   20. mar 2013 Jeg takker for svarene. Jeg tror jeg prøver at gøre som jeg først havde tænkt mig. Så ser jeg hvordan det bliver. Ellers prøver jeg med hammerite.

Kommentér på:
Reparation af pulverlakering

Annonce