{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Told og Skat
  • #1   25. mar 2013 klag klag
    hvad måtte du slippe


  • #2   25. mar 2013 Det er fame utroligt. alt og alle skal røvpules.. de stopper ikke, hvis de kan vride nogle kr ud af folk....



    mvh


  • #3   25. mar 2013 sverige

  • #4   25. mar 2013 Elias G
    ved ikke hvorfor du skriver det.. ?

    men hvis det er for at prøve at fortælle os om et andet sted hvor afgift en mindre....

    så burde du skrive

    VERDEN

    mvh


  • #5   25. mar 2013 Holger K er kommet til !
    Nummerpladerne er steget
    Vægtafgiften er steget
    Så hvorfor skulle afgiften ikke også gå den vej.
    Desværre !


  • #6   25. mar 2013 lol... sad but true. <.<

  • #7   25. mar 2013 så skulle du jo bare have betalt før hvis det var billigere der også kunne du også have kørt på din mc ik;)

  • #8   25. mar 2013 LESING TIL EN TUSSE OM MÅNEDEN

  • #9   25. mar 2013 Hvor står var ekstraregningen i forhold til de sidst betalte?

    Jeg overvejer at købe ny, lidt speciel model hvor der er flere til salg i Tyskland end herhjemme - og jeg orker ikke at smide flere penge i statskassen end jeg i forvejen har gjort hvis det er blevet dyrere end de sidst indregistrerede.. Men Skat er jo kolde, man kan ikke få afgiften at vide før man har reg attesten "så bare køb lille ven så pelser vi dig bagefter!!".
    Kan ikke forestille mig der findes andre forretninger i verden med så elendig service, slet ikke i forhold til pengene man skal af med!!!


  • #10   25. mar 2013 Ja, hvad forlanger de for en K2.

    Burde være omkring 40tkr..


  • #11   25. mar 2013 Allan..
    Du har fat i noget der.. det er sgu ikke være i orden den måde de gør det på.. før hen kunne man da få prisen at vide inden man købte osv, hvilket kun er rimeligt, den måde de gør det på nu er sgu ikke i orden.... men ja de er kolde..


    mvh


  • #12   25. mar 2013 Tja er det ikk bare betale ved kasse et så ved man hvad det koster. Kontra og prøve og spare og spare.

  • #13   25. mar 2013 Michael - slæber du tit noget op til kassen og trækker på skuldrene hvis det koster 25000 mere end noget tilsvarende gjorde for et år siden? Nok ikke tilfældet med suzukien tråden handler om, men åbenbart klart en mulighed med mit projekt..

    Der vil jeg sgu godt indrømme at jeg ikke er lige så sej som dig, jeg vil gerne vide på forhånd hvad tingene koster hvis jeg skal betale


  • #14   26. mar 2013 Tja men når man så køber sin mc må man jo have undersøgt når nu man importere det er jo det game man spiller når man køber på det udlanske markede

    Men afgiften stiger vel i takt med dansker i forvejen er urealistiske med hvad deres mc er værd i særlig grad gsxr af ældre dato. Så prisen er vel ændret fordi de kan se hvad handels værdien er på dk markede



  • #15   26. mar 2013 Afgiften burde falde hvert år, og en evt. markedsjustering burde KUN foretages ned og og ikke op ad. Det er jo til grin at en cykel pludselig kan stige i værdi i afgift når den er bleven ældre.

    SKAT er dobbeltmoralske, de vil tjene på alt og yder til gengæld den ringeste service man kunne forestille sig.


  • #16   26. mar 2013 Går jeg ind på markede og ser syntes jeg kun det er nyere cykler der falder. Ældre ligger bare stille og til tider syntes jeg Faktis de stiger

    Er enig i at det øv men igen vil man være sikker på hvad ting koster så køb det i dk med afgift så bliver man ikke overresket


    Hentet selv min cykel og betalte afgiften. Fik prisen og var tilfreds betalte med det samme. Kunne jo også vente et år men hvorfor risikere noget blir dyrere da jeg hade lavet et budget


  • #17   26. mar 2013 Ja jeg betaler, ikk andet og gøre regnede selv med omkring de 40 kilo MAX men skal af med 45 bananer for min k2er.....

  • #18   26. mar 2013 Ja, det er sq' surt at få en afgiftskrav, der er større end man regner med. Jeg venter selv på en afgørelse på min Street Triple R og håber selvfølgelig på det bedste.

    Næste gang kan du bede om et bindende svar, inden du køber:
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1863912


  • #19   26. mar 2013 45tkr er jo vildt. Det er jo en handelspris på 76-77tkr for en K2..

    Er der guld i tanken?

    Den årgang burde ikke gå for mere end 60-65tkr. Brugtpriserne bliver virkelig hævet, nu hvor forhandlerne ikke kan sælge nogen nye cykler. Smart taktik, for til sidst vil folk hellere købe ny, da besparelsen forsvinder..



  • #20   26. mar 2013 man kan da bare handle hos private i stedet... smiley

  • #21   26. mar 2013 De helmer ikke før alle lommer er tømt over i statskassen og vi alle skylder i skat

  • #22   26. mar 2013 Jeppe: man kan netop ikke få svar inden man køber for der står jo man skal sende den udenlandske registreringsattest med ind til SKAT...

  • #23   26. mar 2013 Hvem havde også lovet at det kunne betale sig at importere motorcykel til danmark?

  • #24   26. mar 2013 Tror der blevet fusket godt før i tiden og derfor kunne det svare sig før hen. Men som du siger hvorfor skulle det kunne svare sig.

  • #25   27. mar 2013 @Allan R
    My bad, du har jo fuldstændigt ret. Det er det der med øjnene;)

    Jeg har også netop fået svar fra Skat og hvad Morten K har måtte betale for meget, har jeg fået i rabat. Knap 49.000,- i afgift for en Triumph Street Triple R '09 - Jeg er tilfreds:)


  • #26   27. mar 2013 Er man ikke tilfreds er man altid i sin gode ret til at klage!

    Medbring skats vurderingslister som kan påvise din påstand om den lavere afgift du taler om.

    Medbring detaljerede billeder fra dit toldsyn, hvis cyklen sidenhen er bygget om. Har du ikke det, vurderes den udfra standen på dagen.

    Fremskaf bevis på reel handelspris på tilsvarende cykler = kopi af slutsedler. Og gerne med kopi af annoncer, der kan bakke en påstand op om at udbudspris ikke nødvendigvis er handelspris. Det kræver benarbejde - måske kan nyoprettede cykler i galleriet være til hjælp.


  • #27   1. apr 2013 Fordi der er mere tilsalg i udlandet og som regel bedre stand og bedre km, kigger man på brugt priser her hjemme er det jo helt galt og det har kørt herregård...

Kommentér på:
Told og Skat

Annonce