{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.336 visninger | Oprettet:

Tonet visir, farveskiftende pinlock eller solbriller?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Nu da solen er kommet frem og jeg har været ude på de første par ture i denne sæson på motorcyklen, er det begyndt at irritere mig at jeg intet kan se når solen står lavt på himlen.

I slutningen af sidste sæson købte jeg mig en Shoei QWEST hjelm, med pinlock (anti-dug), der virker fantastisk.
Jeg har nu overvejet med hensyn til solen at skifte til tonet visir. Men jeg har læst mig til at folk klager over ikke at kunne se om aftenen. Da motorcyklen er mit primære transportmiddel, får jeg ikke skiftet mellem almindeligt og tonet visir alt efter tiden på dagen (er alt for doven til det smiley ).

Den anden mulighed er at købe den nye pinlock, der skulle kunne skifte farve fra lys til mørk (som mange briller) alt efter hvor skarp solen er. Jeg har hørt at de skulle være gode, men også at der var en produktionsfejl med dem, så de har trukket dem ud af produktion. Hos en MC forhandler fik jeg dog at vide at de skulle komme på markedet igen snart. Det virker som en god mulighed... Se her: http://www.youtube.com/watch?v=3JfxLVxGFRk

Sidste mulighed er selvfølgelig bare at nøjes med at tage solbriller på, når man kan se at solen skinner eller bare generelt. Det virker som det nemmeste (og billigste).

Hvad mener I? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tonet visir, farveskiftende pinlock eller solbriller??
  • #1   25. mar 2013 jeg havde samme problem...

    så der er købt en hjelm med indbygget solbriller... smiley


  • #2   25. mar 2013 Fin lille film, men jeg synes kun det bliver røgfarvet, så jeg tror ikke det kan konkurrere med et par gode solbriller. Men det er smart med farveskift i pinlock, så jeg kunne godt være fristet til at prøve.

  • #3   25. mar 2013 Solbriller, har prøvet det der farvedkiftende, virker fint, bare ikke i morgensolen, hvor det var allermest nødvendigt. Tror det er fordi UV strålingen ikke er kraftig nok til at få det til at tone

  • #4   26. mar 2013 Sidst jeg skulle have hjelm lod jeg mig desværre overtale til at medkøbe et mørkt visir - stik mod min intuition.......... Visiret er der sådan set ikke noget galt med, men som du også skriver dur det bare slet ikke allerede når bare det tænker på at blive mørkt.
    Jeg har flere styrthjelme og praktisk set synes jeg min Caberg med indvendigt "nedslåbart" mørkt visit er fantastisk. Men desværre findes denne feature jo ikke på alle hjelme, så det begrænser valget (bl.a. derfor har jeg flere hjelme). Ved nogle hjelme kan det være ganske besværligt at få solbrillestængerne stukket ind, men i langt de fleste tilfælde lykkes det hvis man vælger de "rigtige" solbriller.
    Det lavpraktiske har igen vist sig at være ganske brugbart smiley


  • #5   26. mar 2013 Jeg havde samme problem. Det blev løst ved at klistre en solbrilleskærm udenpå mit visir øverst oppe. Det blev købt hos Thansen, men kan ikke se det på deres hjemmeside mere. Hos Hein Gericke Flensborg (Karla) kan du købe dette, som skal sættes inden i hjelmen http://www.hein-gericke.de/sunax-sunax-bx-darkspeed-dark.html
    Det virkede rigtig godt.

    Mvh


  • #6   26. mar 2013 Jeg har indbygget solbrille og skal aldrig have andet...

  • #7   26. mar 2013 Tak for alle de gode svar. smiley

    Indbyggede solbriller lyder fedt, har set hjelme med sådan. Burde have gjort mig den tanke da jeg købte hjelm. Men nu har jeg en Shoei hjelm, som var ret dyr. Så den beholder jeg nok indtil videre. Dropper at købe tonet visir..

    Peter V.
    Selvom det ikke virker i morgen timen, så fungerer det vel resten af dagen? Kan godt overveje at købe det, når det kommer i butikkerne igen.

    Snehvide.
    Jeg var også lige ved at falde i, da jeg var ude hos en forhandler i går. Han fortalte også at det ikke ville være noget problem at se om aftenen (klart når han er sælger). Jeg vil prøve at køre med solbriller..

    Thomas M.
    Jeg vil lige prøve at læse lidt om det. Det lyder meget smart.


  • #8   26. mar 2013 Har også indbygget solbrille i min Caberg hjelm , det er altså dejligt og VILDT praktisk. Har prøvet at køre med solbriller under hjelmen og det virker bare forkert.


  • #9   26. mar 2013 Eneste ulempe jeg har oplevet ved det pinlok du skriver om er at det er langsomt til at skifte når jeg køre igennem tunnellen ved Ålborg ellers rigtig fint også er det ikke så dyrt som at købe ny hjelm fås på eBay stadig;)
    Men når det så er sagt så bliverin næste hjelm også med solbrille indbygget:)


  • #11   26. mar 2013 Jeg har en Lazer Monaco hjelm der skifter visiret til mørk når der er sol



  • #12   26. mar 2013 Jeg har brugt scooter som primært transportmiddel mange somre.

    Det har altid været nemt at have et sort visir i hjelmrummet, pakket ind i hjelmens "sok".

    Tager 20 sekunder at skifte, og det er satme dejligt at køre med helt sort visir.
    På motorcykel har det tit været lidt besværligt at have ekstra visir med.
    Har nogen gange haft det med i min rygsæk.

    Hvis jeg skal ha en tanktaske en dag, så sørger jeg for der er plads til et visir smiley

    Kan ikke lide at have briller på under hjelmen.

    Den ideelle løsning er nok indbygget solbrille lige bag visiret.
    Ender i virkeligheden nok med at købe mig sådan en hjelm, så slipper jeg også for at vælge tanktaske efter hvilken der kan rumme mit visir smiley


  • #13   26. mar 2013 Jeg har netop lavet skiftet fra en hjelm der havde indbygget solbrille, til en uden hvor der medfølger et tonet visir.. Jeg skal også have fundet mig en løsning på det lille problem med at kunne skifte eller solbriller..

Kommentér på:
Tonet visir, farveskiftende pinlock eller solbriller??

Annonce