{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.815 visninger | Oprettet:

Lissy L
Lissy L
Tilmeldt:
26. mar 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hvilken motorcykel skal jeg købe? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er en moden kvinde i min bedste alder, der nu skal til at købe min første motorcykel. Jeg har haft kortet i mange år, men først nu fået tiden og lysten til en maskine mellem benene.
Bentøjet er ikke hvad det har været, og jeg har gigt i begge mine knæ af mange års arbejde i gårdbutikken. Så den skal være nem at betjene. Jeg er ikke teknisk anlagt, og ved ikke om man kan få en med automatgear?
Budgettet har jeg ikke fastslået endnu, men jeg har sparet op i mange år.

PS: jeg er ny på internettet, så al det der med at finde ting er jeg dårlig til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken motorcykel skal jeg købe?
  • #1   26. mar 2013 en virago 535 eller 250 har lav sædehøjde ,er rimelig nem at tumle , men hvilken stil vil du gerne have ? chopper , offroad, motard , racer , streetfigter eller ?

  • #2   26. mar 2013 Du KAN faktisk godt få med automatgear. Mener det er aprilla der har lavet en med det. Dog af nyere dato så den er sikkert ikke billig. Men at vælge en med automatgear pga gigten i dine knæ tror jeg er at skyde over målet. Du kobler jo ud med hånden og skifter gear med foden så det vil ikke gå ud over dine knæ med alm gear tror jeg.

    For at råde dig er det nok vigtigt at vide hvor meget du vil ofre på det her


  • Lissy L
    Lissy L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   26. mar 2013 Jeg kan egentlig godt de de motorcykler med langt styr, og med et stort sæde jeg kan sidde på. En Honda Goldwing eller sådan en med 3 hjul syntes jeg er rigtig flot.

  • #5   26. mar 2013 Hej Lissy.. Sejt at starte på MC som 68-årig! Det viser jo bare hvor mangfoldig denne hobby er.. smiley

    Jeg er enig med Michael.b - En Yamaha Virago 535 er lille, lav, let og tager ikke magten fra dig. Sådan en ville være et godt valg hvis du ellers synes om udseendet på den:


    profilbillede
  • Lissy L
    Lissy L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   26. mar 2013 Hvis jeg skraber alle mine skillinger sammen, så vil jeg godt putte op til 200.000 i det. Vi har ingen andre udgifter, og har nået en alder hvor pengene bare skal bruges på sjov og ballade. Jeg har ingen idé om hvad sådan en maskine koster.

  • #7   26. mar 2013 Uden at kende dit budget for køb eller hvilke typer du synes bedst om, vil jeg udfra det du skriver måske kigge nærmere på en K1100 model eller en r1100 model. Det er virkelig solide maskine som næsten aldrig fejler noget og med en rigtig god komfort. Hvis du det fra Mollerup ved thy du kommer fra, kender jeg en rigtig god forhandler med et par rigtig flotte BMW´er

  • Lissy L
    Lissy L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   26. mar 2013 Det går hurtigt det her! smiley Jeg har ikke kørt på sådan en maskine siden 60'erne, så jeg har arrangeret nogle køretimer hos den lokale køreskole i næste uge. Jeg tør ikke bare sætte mig op igen og så afsted!

  • #9   26. mar 2013 For 200.000 kommer du langt. rigtig langt endda.
    Hvis vi taler 3 hjul så er vi i det der kaldes Trike og jeg TROR de bliver for dyre. Måske der findes noget brugt til prisen.


  • #10   26. mar 2013 For 200.000 kommer du langt! - Meget langt! Dette er slet slet ikke nødvendigt.

    En Virago som jeg har vist et billede af kan fås for under 30.000,- Og for 100.000,- kommer du VILDT langt med dine penge.. Så et sted derimellem alt efter størrelse, alder, type, km-tal osv.


  • Lissy L
    Lissy L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   26. mar 2013 Det lyder rigtig godt! Som sagt så har jeg ikke haft nogen idé om hvad en maskine koster, og manden har sin bil. Jeg har netop solgt min egen, for at få en ekstra skilling til sådan en maskine. Kræver sådan en Trike bil-kørekort eller motorcykelkort?

  • #12   26. mar 2013 efter dine timer er overstået , så tag ud og prøvesid lidt forskelligt hos nogle forhandlere



  • #13   26. mar 2013 Honda NC 700X med automat gear- den kører ganske udemærket.. Så er der råd til noget fedt Rukka tøj og masser pølser og is;-)

  • Lissy L
    Lissy L Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #14   26. mar 2013 Hej Jonas. Jeg har lige kigget på den Honda, og den er meget flot. Det skal nok blive sjovt at komme til træf i Skagen - en gammel kone som mig skal nok få vendt nogle hoveder, hehe

  • #15   26. mar 2013 En trike kræver bil kørekort . Men ud at prøve det du kan li at se på. Så skal du nok finde ud af hvad der er dig

  • #16   26. mar 2013 Velkommen til Respekt må man sige
    Du skal ud og side på mange forskellige inden du evt bestemmer dig, nu ved jeg ikke hvilken landsdel du kommer fra.
    Hvilken type maskine er du til ?
    Men http://www.jensenas.dk/ i Horsens de har mange forskellige
    Du kan også få en FJR 1300 med automat gear de er heller ikke så høje i sædet og en fornuftig lav tyngde punkt, men der er så mange forskellige makiner at vælge i mellem, men ud og side på nogle så kan de hurtig vælge / Fravælge mange modeller
    HONDA DN 01 er også med auto og skulle efter sigende køre afsindig godt
    http://www.youtube.com/watch?v=FzLwvVjR2Ic


  • #17   26. mar 2013 Som de andre skriver, så kan du komme RIGTIG langt for 200'000. Specielt når det så også er de lidt mindre maskiner, der er i søgefeltet.

    Jeg ville tage ud til nogle forkellige forhandlere, og så høre hvad de har at sige. Kan ikke se, hvorfor du skal til at rode med noget gammelt lo... når nu du har budgettet til noget andet smiley

    ''har nået en alder hvor pengene bare skal bruges på sjov og ballade'' - Så er det bare afsted og få købt ind! Og så ud og nyde landevejene.


  • #18   26. mar 2013 Det smarte ved mc beklædning er at man ikke kan se alderen på køreren med hjelm og fuldt dress kunne du jo ligne en 20årig;-)

  • #19   26. mar 2013 Honda DN-01 er faktisk et rigtig godt bud Steffen smiley

  • #20   26. mar 2013 Jeg er ikke kyndig i de maskiner du søger, så vil ikke rådgive dig på det punkt, - men kan ikke lade være at knytte en kommentar:

    Respekt Lissy! Hold dig aktiv herinde, - du kan blive en legende:)

    Du kan få alt den råd og vejledning du har brug for herinde smiley

    Ser frem til at se billeder af dig, og den maskine du forhåbentlig snart får erhvervet dig.

    God påske.


  • #21   26. mar 2013 Piaggio MP3 kunne måske være en sjov maskine for dig.

  • #22   26. mar 2013 Honda nc 700 er et rigtig godt bud.

  • #23   26. mar 2013 http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/193159-rydberg_mc

    en forhandler som vist alle herinde kan sige god for smiley bor du i nærheden af Randers så er de bestemt besøget værd !


  • #25   26. mar 2013 Piaggio MP3 smiley

    Honda DN01 smiley

    Evt en yamaha T-max kunne være interessant.

    Ud og prøve, jeg vil ikke tale for noget bestemt.. Andet end prøveture smiley

    Enhver mås har sin egen person oven på smiley så det er bare med at eksperimentere inden du lægger dig fast på "det første det bedste".

    For 200.000 kan man have rigtig mange luksusproblemer smiley god fornøjelse


  • #26   26. mar 2013 Hej
    Jeg vil også klart anbefale en cykel som en Yamaha virago 535. De fåes fra 20.000 og opefter.

    Vel mødt smiley


  • #28   27. mar 2013 En fiks lille sidevognsmaskine kunne også være en mulighed smiley
    Java blue med sidevogn er en dejlig måde at komme ud i trafikken på mc på.

    ellers ville jeg også holde på en virago eller en lille gn 250´er indtil du er "klar" til mere.


  • Jørn L
    Jørn L Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 2 Emner: 5 Svar: 74
    #29   27. mar 2013 Jeg er enig med Anders.Mcèr med oprejst kørestilling er ikke altid gode for ældre mennesker.
    Det vil nok være en god ide ikke at købe alt for stor.
    Honda nc700, kawasaki er6, suzuki v-strom er gode bud..


  • #30   27. mar 2013 Jørn - Vstrom er ret høj--- det skal man lige have med.

  • #31   27. mar 2013 Aprilia Mana er da ganske fin smiley Så får man også lidt mere liv end i hondas fine nc'ere.
    En brugt VFR1200 auto er måske lige overkill..
    Jeg vil også anbefale dig at begynde på en mindre maskine, indtil det hele er opfrisket. Jeg synes selv at Honda CMX 250 og 450 er fine smiley GN250 er en fin begyndermaskine, og fås i en ret flot udgave der hedder TU250.
    Held og lykke med søgningen og god vind fremover


  • #32   27. mar 2013 Jeg har prøvet sådan en aprillia med automat gear og må sige var med skeptisk inden, men efter 2 min var jeg positiv overrasket, den køre overraskende godt.

  • #33   27. mar 2013 NC 700 X med automatgear. Tilpas med kræfter og du kan sætte en masse ekstraudstyr på. Den koster 115.000 kr, så kan du sætte udstyr på for 15.000 kr, tøj og hjelm for 10.000 kr og så har du stadigvæk 60.000 kr til at køre europa tyndt for. Det havde jeg gjort hvis jeg var i dine sko. :o)

    profilbillede
  • #34   27. mar 2013 Hvor høj er du Lissy?

  • #36   28. mar 2013 Jeg har prøvet den, og synes det er kedeligt ikke selv at skulle skifte gear!! Men helt klart er det en dejlig flyder! Og så har den et handske rum.. Smaaaart.

  • #37   28. mar 2013 Respekt for at starte med mc-livet i en alder af 68!
    Derudover er jeg er enig med mange af de andre - Honda NC700X.
    Fornuftig maskine som opfylder alle dine kriterier, og som ikke tager magten fra dig. Ud og prøv én, og selvfølgelig nogle andre. En kvinde som står med cool cash i hånden, er mange forhandleres drøm smiley


  • Preben W
    Preben W Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 MC-er: 3 Svar: 4
    #39   31. mar 2013 Jeg køre en Aprilla 250ei og er mc scooter fan. Jeg har ingen problemer med hastigheden i kraftig vind på almindelig vej eller motorvej. Den har alle tiders automatgear og er hurtig i optrækket. Den kan nu købes med en 300 m3 motor. Den har også den fordel at man let kan få sit ben igennem til den anden side af scooteren (jeg er 77 år). Du kan se mere på min hjemmeside www.mc-maxiscooter.dk om mine mange dejlige ture

    profilbillede
  • #40   31. mar 2013 Der er også
    suzuki burgman 400 / 650


  • #41   31. mar 2013 Man kan også få en rollator med højt styr og horn...;-)

  • #42   31. mar 2013 nu kommer jeg til at bande og undskyld for det.
    jeg køre selv Honlie HL250-4 (kina maskine)
    til hyggekørsel er den super og de koster intet. (gav 2500kr for en der havde kørt lidt over 5000km) den vejer ikke ret meget. har kickback pedal så du skal ikke andet en at træde den på en pedal for at skifte gear. en maskine som er let kørt og som måske ville være et godt valg den første sæson ( så finder du ud af hvad du kan holde til fysiks med knæ´ene)...

    alternativt syntes jeg at en marraud 800 var nem at køre..
    fældes for de fleste chopper er at ens knæ bliver udsat for koldt luft jeg kan mærke mine knæ være kolde efter lidt længere ture..
    køre ud til forhandler og prøv lidt forskelliget. det skal være noget du sider godt på og noget der ikke er for tungt smiley


  • #43   1. apr 2013 Burgman 650 er en utrolig letkørt MCscooter.
    Har dog ikke prøvet den selv men kender folk der har en. Det påståes at den kan køres stabilt med til 5-10KM/T på grund af at vægtfordelingen er stortset 50/50.
    Motoren ligger midt i stellet.

    At den så også kan rende over 160km/t på toppen gør det jo heller ikke ringe?
    Ser også godt ud uanset om man er til MC eller MCscooter vil jeg mene men den er fysisk stor!


Kommentér på:
Hvilken motorcykel skal jeg købe?

Annonce