{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Når biler drejer før de blinker. {{forumTopicSubject}}

Mange af jer der sidder derude bag skærmen har sikkert hørt om kammerater eller "nogen" som har kørt ind i siden på en bil, fordi bilen drejede til højre hen over cykelstien uden at kigge sig for og uden at give tegn. Jeg selv har også fået et et par kammerater ødelagt i noget tid pga. en bil har svinget ud foran dem.
Sidste torsdag morgen ville skæbnen så at det blev min tur til at opleve en bil dreje før han blinkede. Denne gang var det dog bare i et venstresving da jeg ville overhale.

Det startede om morgenen da jeg skulle på arbejde, jeg indhentede en gammel passat som lå og kørte 40. Så ham ville jeg selfølgelig forbi så jeg kunne komme noget hurtigere på arbejde.
Da jeg begyndte at overhale manden gav han sin gamle bil en gang kul så Runneren (VXR180ccm) ligenøjagtig ikke kunne hænge på og ved omkring 80 trak jeg så ind bag ham igen da det blev for meget for mig til byzone da jeg så var inde bag ham igen begyndte at sætte farten ned.

Idiot tænker jeg, han er bare ude på at genere mig fordi han tror jeg kører 45'er og derfor bare ikke skal have lov til at overhale ham.

Der bliver igen plads til en overhaling og jeg lægger gassen på for at kunne få et "forspring" og da jeg når op bag ham og skal til at overhale ham, så begynder han fandme at dreje til venstre.

På dette tidspunkt kører jeg ca. 60 og er ved at accelererer, og jeg har en til halvanden meter til at bremse ned i og ændre retning i.
Jeg "klodser" begge bremser og forhjulet blokerer og skrider ud og jeg glider ind i bilen.
Det næste jeg husker er at jeg ligger på asfalten og det gør helt vildt ondt i min fod, min ryg og mit højre ben. Og benet har jeg svært ved at bevæge og flytte på ved egen kraft uden at fån de voldsomme smerter, nogle bilister er nu kommet til stedet og hjælper mig med at holde mit ben og får ringet 112.

Det viser sig at mit højre lårben en brækket lige over, begge mine ben er fulde af hudafskrabninger, min ene sko er sågar slidt igennem læderet og jeg har fået et dybt sår på min fod, og så har jeg revet min hånd en lille bitte smule fordi den gled inde i handsken, hvor så en syning var slidt over. Og det var så det!
Hele min overkrop er intakt, jeg har fået nogle blå mærker efter at lande på asfalten og her 11 dage efter er jeg stadig lidt øm i ryggen der hvor min rygskinne har fordelt slaget efter jeg ramte asfalten. Ambulancefolkene og lægerne var næsten overraskede over at min ryg ikke fejlede mere end den gjorde styrtet taget i betragtning.
Og når man her efterfølgende kigger på rygskinnens tilstand, så bliver man hurtigt klar over at ryggen nok ikke havde klaret sig hvis skinnen ikke havde været der. Ligesom ihvertfald en af mine albuer også ville have været knust hvis ikke det var for beskyttelsen i min jakke.

Jeg har fået taget nogle billeder løbene mens jeg har været indlagt, jeg vil dele de fire af dem med jer. Når i ser dem så skal i tænke på hvordan resten af kroppen måske havde set ud hvis jeg blot havde kørt i t-shirt og solbriller ligesom mange gør i disse dage. Det kan redde jeres liv og i kan slippe for en kørestol hvis bare i klæder jer ordentligt på. Jakken og hjelmen kan jo altid tages af når i har parkeret nede på stranden eller hvor i nu skal hen.

Håber det gør lidt indtryk. Jeg har ihvertfald fået bekræftet vigtigheden af sikkerheds udstyret når man kører på noget så udsat som en scooter.

Billederne har EMD været så flink at hoste. Og de kan ses her på (link fjernet)

Jeg vil under dynen nu, det er første gang siden natten til den 22. at jeg skal sove i min egen seng igen.
Kør forsigtigt, pas på fjolserne.
Venligst
Velo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når biler drejer før de blinker.
  • #1   4. jul 2006 AV
    God bedring smiley


  • #2   4. jul 2006 Hvad skete der egentlig med den gamle nar der var skyld i det hele?? Han skulle da bare nakkes!!!


  • #3   4. jul 2006 God bedring. Håber ikke du har mistet modet til de tohjulede.

    Mvh. Simon


  • #4   4. jul 2006 Ønskes rigtig god bedring. hva med fjolset kørte han videre

  • #5   4. jul 2006 god bedring.....

    Så må du hygge med lidt bold i aften...


  • #6   4. jul 2006 Der skete ikke noget med manden der kørte, men hans bil fik mindre skader.
    Han blev ved ulykken.
    Nu venter jeg bare på at det juridiske bliver afklaret.

    Jeg er glad for det var en MC scooter og ikke en MC som sådan. For så havde jeg sikkert kørt hurtigere da jeg ramte ham.


  • #7   4. jul 2006 Det ser ud til at have gjort ondt... Jeg selv slap heldigt fra en ulykke sidste efterår, med noget højere hastighed, men jeg slap billigere, også i fuldt udstyr.
    Men God bedring herfra, og op med humøret :-)...

    mvh Offslow


  • #8   4. jul 2006 av for satan da. hvor skete det henne af?
    og god bedring


  • #9   4. jul 2006 Det skete på sønderbrogade/vejlevej.
    Jeg ville overhale ham forbi axelborg i mellemrummene mellem helle anlægene.


  • #10   4. jul 2006 Av for den da. Ser da rigtig grimt ud. Har du så fået metalplader ind i låret for at holde sammen på knoglen? Det må da være billisten, den gamle nar, der skal betale for alle skaderne også tab af arbejdskraft. Han skal da bare have hele turen

  • #11   4. jul 2006 Sikke en jubelidiot, vi burde næsten tildele ham en eller anden pris for det. God bedring!

    Har kørt 45-scoot i flere år og det er fuldstændigt vanvittigt, som folk behandler en i trafikken. Man forbløffes virkeligt over hvor mange bilister, der er klar til at sætte andres liv på spil, med fuld overlæg. Hader også at folk altid skal overhale mig med absolut minus afstand og mase, så jeg kun har mulighed for at klodse bremserne og undvige, hvis jeg ikke vil blive kørt ned. Bagefter ligger størstedelen af fjolserne så og kører så langsomt at jeg skal til at overhale dem igen... Grrr!

    Jeg kan høre at det desværre ikke er bedre på MC-scooter ;-( Kan dog afsløre at det er langt bedre på MC, der har jeg heldigvis slet ikke de problemer.


  • #12   4. jul 2006 Christian, det er sjovt du nævner det, det har også altid været min opfattelse at man på en 45 er jaget vildt. Men jeg tror det har noget at gøre med hvor meget man fylder på asfalten, jeg har en kammarat der kører piaggio X9 hvilket er et skrummel i stil med en Burgman og det er ikke så slemt på den, som det er på min som jo har samme størrelse som sine 30'er og 45'er søskende.
    (MC'ere hilser heller ikke særligt tit igen til mig hvor min gammerat altid får lappen smiley I )

    Benet har fået et stort titanium søm igennem knoglen og så yderligere 3 bolte til at holde det hele sammen.
    Og jeg skal også ærligt indrømme at jeg da også krydser fingre for at bilisten for alt skylden og erstatter alt, og har vildt dårligt smag i munden og indrømmer at han ikke blinkede tidligt nok og ikke orienterede sig korrekt inden han svingede.


  • #13   4. jul 2006 Det med at "hvis" jeg havde kørt MC
    Så har i nok ret i at jeg havde været blevet behandet bedre af bilisten, ligesom jeg ville have overhalet ham for længst.
    Jeg har også erfaret de gange jeg har kørt på "rigtig" MC at det er som om at man er mere Accepteret i trafikken i forhold til at køre på scooter.

    Jeg har også erfaret at når man kører ude på vejen og folk indhenter en "og fandme ikke skal ligge og kører langsommere end en 45'er" når de så ser at det er en stor mc plade. Så tager de lidt af farten og ligger bagved med en fin afstand op til. Hvorimod at havde jeg kørt på 45'er så var jeg blevet overhalet uden hensynstagen til at der var plads til det.

    Derudover skal det iøvrigt lige nævnes at det vilde blå mærke på undersiden af armen, faktisk "bare" var et blåt mærke.


Kommentér på:
Når biler drejer før de blinker.

Annonce