1.393 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Blackbird - opmærksomheder ved køb Blackbird - opmærksomheder ved køb

Vi skal ud og kigge på nogle forskellige bb'ere - nogen erfaringer med noget særligt vi skal være opmærksomme på?
Det er en forhandler der har flere stående af forskellige årgange bl.a. 98, 99 og 2003. Han tilbyder to års garanti på dem - kan man mon forvente dette bliver overholdt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 3.000 kr.
  • Samle IKEA seng 490 kr.
  • Rengøring af 80 kvadratmeter lejlighed 700 kr.
  • Ophængning ad hylder og gelænder 1.720 kr.
  • PGO Hot 50 vil ikke starte 800 kr.
  • Montering opvaskemaskine 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blackbird - opmærksomheder ved køb
  • #1   29. mar 2013 hvilken forhandler ???? klart en årgang 2003, hvis du vil bruge de ekstra penge....

• #2   29. mar 2013 Mc syd. Der er jo rigtig stor forskel i prisen og spørgsmålet er om det er det ekstra værd - hvad man får ud over en nyere cykel. Kan se der er digital instrumentering og det slet ikke ser så gammelt ud på den "nye"

• #3   29. mar 2013 Hi Tinnie S,

Det er jo op til dig selv i sidste ende, men vil helt klart støtte op omkring Michael, en 2003 hvis det er, eller højre. Jeg købte jo min 2001 sidste år med knapt 43k på klokken, jeg er da glad for den uden tvivel, men jeg personligt være alt for hurtig på aftrækkeren i mit køb. Efterhånden har jeg fundet mange andre BB med nyer årgang, mindre km kørt til samme penge sum eller +- indenfor 20-40 tusind.

Jeg tror du vil blive glad for en så ny du kan have råd med om pengepungen er til det, ellers er jo BB en super cykel som du sikkert bliver glad for smiley

Forskell i cyklerne, ja umiddelbart ser du instumenteringen, gået fra analog til LDC skærme, sen tror jeg det er mindre modifieringer som blevet gjort. Men hvis jeg ikke tager helt fejl, så gik jo blackbirden til katalysator i start 2000 modellerne? og også at man drosslede ned dem til 152hk isted for den 164 man har tidligare haft. Tank messigt er den jo også lidt større, 23l med 1 i reserve, kontra til de ældre under 2000, tror de har 19 +1 i reserve, men sikker på at nogen vil poste 100% svar, jeg gætter lidt top af hukommelsen, men den har jo altid fejlet lidt i ny og næ smiley

Jeg har hørt en gang at blackbirds generelt kan have en sygdom som jeg serføligen nu ikke kan huske hvad hedder, ikke hæng mig op på det, men tror det er noget med den som man spænder kæden op med, men igen ikke sikker. Ellers har jeg ikke hørt noget specielt kontra til andre cykler mer en "Der kommer sofa flyderen, og der er den væk igen :D"

held og lykke med købet smiley

• #4   29. mar 2013 Jamen det er jo klart at jo nyere jo jo rarere. Men der er 50.000 i forskel. En 97 står til 70k med 40xxx på bagen. En 2003 står til 120k med samme km. Så der er jo ret stor pris forskel hvis de ellers er i samme stand...
    Ja synes også at have hørt noget med indsprøjtning.. Og vist knastede strammer men det er det eneste jeg har fundet.
    Alternativt kigger vi også noget r1 men tror nu valget falder på blackbirden. Tak for svar!

• #5   29. mar 2013 Hovsa knastkæde strammer

• #6   29. mar 2013 http://www.123mc.dk/honda-cbr-1100-xx/mcid-58120s7

• #7   29. mar 2013 om de er opgivet til 164 eller 152 heste er ligegyldigt, de har ca det samme på et rullefelt 132-135 heste på hjulet , men fra 2001 har den bedre moment.......

• #8   29. mar 2013 2001 er året den sidst bliver opdateret. Så der er kun farven til forske på en 2001, 2002 og 2003.

Den 2002 Michael linker til er Den nyeste model

• #9   29. mar 2013 Har haft en 2003 et par år... fin fin mc....

mvh

her er lidt her fra MCG

http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc?sort=8&search=xx

• #10   29. mar 2013 Opmærksom på prisen. Nogen mener at en 1997 skal koste 80000kr:D

• #11   29. mar 2013 ja det sgu fantastisk.... smiley smiley

mvh

• #12   29. mar 2013 Kan se Jimmy har en del af dem med 2 års garanti, er prisen med 2 års garanti ikke ok på de her ? (link fjernet) ja Jimmy er mcsyd smiley

• #13   29. mar 2013 Lige en rettelse til det med tanken... På de ældre er det kun 1 L der er mindre i tanken... Har flere gange tanket over 22 L .
    De nye med sprøjt er "nemmere" at køre går mere jævn og du skal ikke tænke på choker eller noget plus du får nogle fordele ved moderne elektronik og lidt tuning hvis du er til den slags .. Under alle omstændigheder så skal du prøve en for det er en stor cykel og hvis,R1 er alternativet så er der rigtig meget forskel på hvordan de to cykler kører og styrer ... Men en feeeeeeeeed cykel søn en BB

• #14   29. mar 2013 Og ja der er to sygdomme ved en BB knastkædestrammer og ensretter på de gamle begge to er dele man bør købe hjem fra England ( ca 650 pr del) og have liggende .. De tager 5 min at skifte selv for en uerfaren

• #15   30. mar 2013 heii med dig

ang BB købte selv en sidste år, dejlig cykel, har ikke fortrudt det et sek. kun hvor jeg købte den, i horsens hos "jensen", lav ALDRIG en handel med dem, med mindre du vil snydes, og nedgøres.... det er en lang snak som jeg jeg gerne udyber, hvis det har intresse..
    ang. BB
    jeg kørte intruder før, så det var cykel skiifte der ville noget, dejlig...
    min har lige været på rullefelt, der har den 135.5 og 292,8 på toppen, den er en standart cykel, der er kun, det jeg har oplevet, knastkæde strammer, der snakker lidt, har været to steder for at høre, en sagde den skulle skiftes, og anden sagde det gik nok, men ikke dyrt rep så den blev selv. skiftet, ellers ingen problemer,

held og lykke med købet, og glæd dig bare, det er en dejlig cykel

• #16   30. mar 2013 Karburator går jævner end sprøjt. Men der er mindre vedligehold hved sprøjt.

• #17   30. mar 2013 Knastkæde strammer holder ca 25-40000 km, og er en normal sliddel, ja lige som på alle andre Mcer, der har en der er selv justerende, hverken bedre eller dårliger

BBen fik indsprøjt i 99 og er den model folk vil have, og om den har 152 eller 164 hk smider de ca det samme , Kaburator modellen kan have et moment dyk ved 45-5500 omd , som kan justeres væk

• #18   30. mar 2013 Mange tak for alle svar. Model kontra pris kan vi se fordele og ulemper ved de forskellige... Lige nu står valget nok mellem en 97 ved forhandler og en 2007 ved en vi kender... Det lyder generelt til at det er en solid cykel hvor der ikke er ret meget at komme efter

• #19   30. mar 2013 Tinnie,

Uvanset hvad du vælger er det meget cykel for pengerne som holder mange år med gode km på vejen smiley

• #20   30. mar 2013 dennis B : det er så ikke lige min oplevelse ... min 01 bird med sprøjt kørte betydeligt mere jævnt end en trimmet 98 jeg prøvede mens jeg havde min .

• #21   30. mar 2013 Tror bare det er hvem der køre ikke noget der behøves diskuteres

• #22   30. mar 2013 Pjes du får den aldrig op på 292 km/t i den virklige verden:) Medmindre den er seriøst tunet. Det BB er kendt kendt for det masive moment. Den trækker som et tog.

• #23   30. mar 2013 Tinnnie en 1997 skal sku ikke koste mere end 60000kr. Det er en gammel svend, Den 07 ja lad mig gætte så koster den vel 140.000kr eller mere. Smid de 2 tal op imod hinanden. Jeg er sikker på at du bliver lige så glad for den billige som den dyre.

• #24   31. mar 2013 Nik er enig i den gamle. Den nye vil han have 120 for. Tror helt sikkert jeg vil være mere glad for den nye spørgsmålet er om det er prisen værd...

• #25   1. apr 2013 Er det prisen værd, ja uden tvivel smiley Hvis jeg ikke var så hurtig med at købe min, ved jeg at jeg kunne fået en meget nyere BB, måske måt lægge ud 10k+, jeg gav 110 for 2001 med 43k på klokken. Den køre fint og glad for den, men kunne dog gjorts bedre som jeg ser det nu efter at jeg købt min. men du skal jo kun købe det som paser dig bedst, pyt med om den er så 97, 98,99, gammel kan også være ok hvis den blevet godt behandled undervejs smiley

• #26   1. apr 2013 Tak for alle jeres svar i hvert fald. Er uden tvivl overbevist om det skal være en blackbird og nok også den nye.

• #27   1. apr 2013 smiley Du er velkommen, var ikke så meget.

Kommentér på:
Blackbird - opmærksomheder ved køb

Annonce