Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc som billig transport midl ?
  • #1   30. mar 2013 Det kommer an på hvilken mc du har i tankerne. Jeg har både en 125ccm maxi scooter og en gs 500 stående, som begge koster under 1000kr om året i forsikring og billig vægt afgift. Så det er ik mange biler der kan følge med der smiley

• #2   30. mar 2013 skal det være billigt er det noget mc-scooter vi snakker. Så kan du finde noget der går pænt langt på litteren. Har jeg selv haft gjort i 2 år, og det var fint økonomisk mht. brændstoføkonomi og forsikring og ja, det hele smiley Det er klar køber du en sportsmc og brænder til den til hele tiden, så koster det hurtigt på dæk og bremsekontoen plus den sikkert ikke går meget mere end 10 på litteren.

• #3   30. mar 2013 Har selv lige købt en Suzuki gs500e som pendler cykel. Og det er da planen den gerne skulle være billigere end bil...

• #4   30. mar 2013 har nu begge dele, har en r6 og den er billiger end bilen. også er det bare det vær og komme op på om sommeren.
    man skal jo self huske kører pænt så går den lidt længere smiley

• #5   30. mar 2013 Min transalp koster mig 1000kr om året i forsikring og ca 3000kr i sliddele pr sæson, den kører 22km/l hvilket de fleste billige biler ikke kan klare.

Har tidligere brugt en gs 450 som pendlercykel, den kostede 4000kr i anskaffelse

billigt, ja smiley

• #6   30. mar 2013 Min Super Tenere koster 2k om året i vægtafg. og kasko, så den er billig at have holdende.
    Men, hvad angår det med brændstof er det billigere for mig at smide motorcyklen ind i bilen og tage bilen i stedet smiley
    (Dieseltransporter)
    Men, kører nu helst mc'en.

• #8   30. mar 2013 Pris mæssigt er MC'en helt klart billigere.

Jeg tænker bla. på at jeg på min bil skulle have skiftet servicestyringspumpe, som kostede 6000kr + montering.. Der kan man godt nok få mange MC dele for de penge smiley

• #9   30. mar 2013 Harritz, dele ? man kan få fine motorcykler for den pris hehe - 1/3 af de maskiner jeg har haft har kostet under 8000,-

• #10   30. mar 2013 Ja !!

• #12   30. mar 2013 Jeg giver 140 kr. i årlig vægtafgift på min XS 650, og 2700,- i helårsforsikring (kan nok gøres billigere hvis man er ældre end 18 år). Det må siges at være et noget billigere transportmiddel end en bil smiley

• #13   30. mar 2013 Det kommer and på hvor meget du kører, skal du bruge den hver dag, så tænk på om du er villig til at køre i mægvejr, og du skal ikke ret meget over 250 ccm så er der ikke så meget at spare i benzin

• #14   30. mar 2013 Og billig forsikring ( Classic ) så indebære det at i har et andet transpormiddel i hytten til daglig brug, De såkalte veteranforsikringer, må man ikke bruge til daglig transport

• #15   30. mar 2013 er gået fra at have bil og cbr 900 til at have pgo 150cc og cbr 900
    pgo'en kostede mig 12.000 i anskaffelse og den vil tjene sig selv ind på det første 1 jeg kører på den smiley

pris på min bil
    forsikring 12500
    vægt afgift 5200 = 17700 kr

samlet på mc
    forsikring 2700
    vægafgift 1200 = 3900 kr
    det er om året smiley og min pgo går omkring 25 km/L

så jeg sparer en del penge ved at køre mc smiley

• #16   30. mar 2013 da jeg kørte øko scooter var det en aprilia leonardo, jeg købte brugt af en kammerat den havde da gået 4800 km. jeg gav 20000. Kørte 2 sæsoner til den havde gået 20000. Der var lidt bøvl med den, med en revnet udst., bagaksel der rendte løs og en o-ring der gik svamp i, på forbremsen... ikke så fedt og komme med fuld høvl også svigter bremsen. Nok lidt derfor jeg har en mere end naturlig skepsis over for italierenere smiley Jeg slap ud af det og den røg i bytte på en cbe600 jeg altid havde drømt om. Men den var ok billig og køre på den tid jeg havde den, udover sliddele præsterede den ca 22-26 km ltr. og fulgte ok med traffikken. Jeg kan godt anbefale det.

• Emil R
    Emil R Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 4
    #17   31. mar 2013 jeg kan klart anbefale yamaha ybr 125 ...hvis du ikke skal på motorvej
    jeg har selv kørt 25k km på min og det er nærmest kun sliddele der skal skiftes
    kører fint langt på literen ca 25-35 km/l i bytrafik
    og har haft den oppe på 50km/l på landevejs tur der kan den dog godt mangle lidt kræfter i kraftig modvind

men som et alternativ til bil/offentligt er den sku fin i bytrafikken

Kommentér på:
mc som billig transport midl ?

Annonce