{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.418 visninger | Oprettet:

Hvilke Crosser: honda, yamaha eller kawa 450ccm {{forumTopicSubject}}

Hej micister

Vi skal j kører pænt ude på vejene så jeg vil sku egentlig gså gerne have mig en crosser og kører lidt race i den lokale klub, jeg har ikke kørt siden jeg var 14-15, altså er det snart 15 år siden sidst og dengang var det en høj 80èr.

Jeg vil så gerne igang igen på en 450ccm g har kig på følgende:

Honda 450ccm fra 2007 kørt ca 36 timer - kan få udstyr med hvis jeg kan passe det.

Yamaha 450ccm fra 2006 kørt ca. 26 timer - kan få udstyr med hvis jeg kan passe det.

Fundet en kawa også, men uden tøj og så synes jeg det bliver lidt for dyrt

Prisen ligger under en tusse fra hinanden, men hvad er jeres erfaringer med de to maskiner, fordele ulemper.

Hvad holder bedst til det hårde terrænn ?

En lille tillægsting, må man tage en crosser med til lukket enduroløb ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke Crosser: honda, yamaha eller kawa 450ccm
  • #1   31. mar 2013 Honda tager man aldrig fejl af og som begynder har den rigeligt med power til at trække dine arme lange smiley

• #2   31. mar 2013 Vel den hvor udstyret passer smiley ellers bliver det vel for dyrt lige som kawa'en.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #3   31. mar 2013 Det kommer altsammen an på vedligeholdelse, olieskift osv - men deciderede erfaringer har jeg ikke med japanerne.

Det eneste jeg med sikkerhed kan kommentere på, er det sidste med Enduroløb.

Det må man godt, men så skal den monteres med forlygte og baglygte (som dog ikke behøver virke) - og du skal sørge for at den larmer mindre, da støjkravene til Enduro er strengere end til Motocross.
    Og så er en crosser en rimeligt stor mundfuld på et Enduro spor, som er meget mere teknisk anlagt end Motocross. smiley

• #4   31. mar 2013 Ja jeg ved jo Honda er gud herinde smiley Så de fleste ville nok vælge Honda.

Jeg tænker mest hvad forskel jeg kan forvente af en honda og en yamaha, udseende er jo det samme på alle crosser smiley

Man kan jo sige begge 2 har kørt meget få timer, men ja der skal jo skiftes olie 5-6 time og renses luftfilter efter hver træning.

Peter: du har helt ret i det med udstyret også smiley Det koster jo hurtigt 5-6 tusinde inden det er købt hvis jeg selv skal ud og købe det, har kigget brugt udstyr, men jeg er lidt større end den normale crosskører smiley

Men Hondaen skal jeg ud og kigge i aften eller imorgen og Yamahaen ville jeg egentlig også gerne, men der skal jeg helt til fyn smiley han siger dog han er sikker på jeg kan passe udstyret med min højde/vægt

• #5   31. mar 2013 Enduro er det ikke mest små snoede skovveje, stiger og bakker imellem træerne ?

Har aldrig prøvet, men set lidt klip på youtube og ser også vildt sjovt ud

• Sajmon ™

#6   31. mar 2013 http://www.youtube.com/watch?v=fkRcoBRSrUE

Det er en film fra første DM afdeling. smiley

Det du snakker om, er Offroad kørsel. smiley

• #7   31. mar 2013 Sajmon: Hvor findes disse "baner" ? Det er jo lidt noget andet, stadig med massere af mudder og jord smiley

Men der er man vel over i indregisterede mcèr mange af dem ikke ?

• #8   31. mar 2013 Iøvrigt denne Yamaha jeg har kig på:

(link fjernet)

Hondaen er der ingen annonce på blot en fra den lokale klub

• Sajmon ™

#9   31. mar 2013 Det der er på lukket bane, så ingen indregistrerede cykler i andet end Offroad klassen - det er dog stadig ikke et krav.

Lige det der spor, er fra Sorø på sjælland.

Det her er fra 5. DM afdeling i 2012.

http://www.youtube.com/watch?v=Lk_SjAOaIUc

Det var i Børkop.

Her lidt træning i Enduroland i Kolding:

http://www.youtube.com/watch?v=fUSpySInusE

Bare kig min profil igennem på youtube - der er masser af video. smiley

• #10   31. mar 2013 I hygger sku smiley

Men cyklerne er vel også noget dyrer end til cross ?

Den yamaha jeg f.eks har kig på som også linket til lige over video er jo omkring min smertegrænse for legetøjet, inkl udstyr smiley

• Sajmon ™

#11   31. mar 2013 Som sagt er du velkommen til at stille op på en crossmaskine, så længe den ikke larmer for meget.

Enduro cykler er generelt dyrere og sværere at finde fordi markedet er meget mindre for dem - men logisk nok mere velegnede til Enduro kørsel..

• #12   31. mar 2013 Hvis du kigger linket til den jeg har lagt ind er der "enduro" udstødning på, ved ikke om det er korrekt og til lovlig brug ved enduro.

Kræver det man er medlem af klub og noget licens også til det ?

For udstyret er vel i bund og grund det samme

• Sajmon ™

#13   31. mar 2013 Udstyret er det samme - og den udstødning burde være finfin.

Det kræver som udgangspunkt bare at du har en eller anden gyldig DMU licens (MX eller Offtrack), og så at du betaler træningsgebyr for den / de dage du vil træne.

• #14   31. mar 2013 Når du skal købe crosser, skal du gå efter den der er bedst vedligeholdt, og ikke hvor mange timer der står på timetælleren. Den Yamaha du linker til er 7 år gammel, og har efter sælgers udsagn kørt 26 timer (Eller som han skriver: timetælleren står på...) En 7 år gammel crosser der kun har kørt 26t er dybt userøist, desuden er det tydeligt at se ved at kigge på slid på for ex motordæksler, at den har kørt meget mere. Så hvis du køber i den tro at timetallet er det reelle tal på sådan en gammel maskine, ja så blir du tørret i røven.
    Hvornår er der skiftet plejlstang, stempel, ventiler, hovedlejer, knastkæde osv. Det er de ting der virkelig trækker tænder ud på sådan nogle 4t maskiner.
    Så gå efter en der kan dokumentere den slags service, og ikke efter hvad der står på en timetæller. Du virker ikke til at have så meget erfaring med nyere crossere, og det er fair nok, men jeg synes du skal sætte dig lidt mere ind i serviceintervaller og priser herfor, på sådan noget legetøj. For din egen skyld smiley

• #15   31. mar 2013 Sajmon: Det kunne jo være sjovt og prøve det af en dag måske smiley Hvis det ikke kræver andet smiley

Johan: Mange tak for dit gode konstruktive indlæg smiley Det er/var guld.

Jeg har lige været ude og kigge på hondaen der har kørt 42 timer (eftersigende). Cyklen er en fra bestyresen af den bane jeg gerne vil kører på og han brugte rigtig meget tid på at fortælle og sætte mig lidt mere ind i tingene, var derude i over en time.

Han virkede meget real.

Den Yamaha jeg har linket til bliver det heller ikke, da jeg ikke har fået svar og virker lidt ligeglad i beskeder og som du siger virker det underligt hvis cyklen kun har kørt 25 timer..

Jeg har sagt til ham med crosseren at jeg lige ville tænke over det, så godt du Johan har nævnt de ting, så jeg lige kan få efterspugt på det sidste smiley

Olieskift hver 5-6 time siger de fleste jo, så det må jeg regne med ?
    Og skifte oliefilter i samme omgang
    Luftfilter renset efter hver træning

• #16   31. mar 2013 har selv en 125´er holdene og vil igang igen.. jeg ville vælge en 250 4t´er en klasse med massere køre på alle plan. 450 er der ikke mange der køre.

• #17   31. mar 2013 Ketil: hvor skal du starte henne ?

250ccm siger flere bliver for lille til mig, jeg er jo en rimelig kraftig herre på 100 kg smiley

Skal jo gerne kunne trækkes op af bakkerne, jeg regner dog ikke med at køre løb, blot lidt hygge kørsel

• #18   1. apr 2013 hvis alt gå som det skal så bliver det nok kejserdalen som hjemmebane. (humlebæk).
    der er rigeligt krafter i en 250´er jeg forslå det kun fordi det er en klasse med mange kørere så der er altid nogle der køre på ens eget nievue

Kommentér på:
Hvilke Crosser: honda, yamaha eller kawa 450ccm

Annonce