2.350 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

prutter og giver et lille bang! Gsx-R600 SRAD prutter og giver et lille bang! Gsx-R600 SRAD

halløj,
var lige ude og køre min første tur på geden igår efter vinter, har skiftet 4x pløkker og olie + filter, haft karbonaderne af og adskildt fordi jeg havde et problem med den dryppede benzin.
der var osse benzin i olien, og sikret mig alle flydere osv. var lækre, så det ikke skete igen.
den startede og kørte perfekt, men når den havde fået fuld gas, og jeg slap gassen helt så gav den 6-7 gange på turen på 4-50 km et lille bang.
den har altid pruttede lidt, men har osse akraprovic hele vejen, men det bang der bekymre mig lidt, det må jo være fordi den får for meget benzin?
har ikke justeret på noget da jeg havde den adskidt, kun renset alle huller og gennemgange deri, med en luft pistol.
nogle der har et bud på hvad der er galt, eller skal den måske sige sådan?

på forhånd tak.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  prutter og giver et lille bang! Gsx-R600 SRAD
  • #1   2. apr 2013 Hej hej

    Lyder som om de får for meget benzin, lugter garanteret også af benno når du køre.
    skal nok bare have en bette justering


  • #2   2. apr 2013 Hvor sidder karbonaderne på sådan en cykel????

  • #3   2. apr 2013 under tanken, hvis du er i tvivl snakker vi om kaburatorerne!

  • #4   2. apr 2013 hvad giver man ca. for sådan en justeren af en prof, alt det kaburator pjat er sku fra før min tid!

  • #5   2. apr 2013 det kan vel klares på en times tid.. hvis du selv piller kåbedele fra.
    så en plov vil jeg tro


  • #6   2. apr 2013 okay det er jo ikke galt!

  • #7   2. apr 2013 medmindre det er en der røvrender dig jo smiley

    har fået justeret 2 maskiner til den pris nu. men begge var med kaburator, så må være ærlig at indrømme jeg ikke er sikker på at det er samme pris.
    har du fået nyt udstødning på?


  • #8   2. apr 2013 Hvis der kun skal justeres på bland skruerne, og laves en kalibrering. Så kan det gøres på 1 time... Jeg synes dog altid at det ender med at tage en evighed, da mekanikkeren altid ender med at pille dem af, og finde en utæt membran/pakning/o-ring eller andet.

    Og det tager tid at flå hele racket ud og adskille dem smiley Meget lettere på en v2..

    Få den ud til en som har en bænk, Og få det justeret ordentlig ind.

    Koster små 2k.

    Mvh Brian


  • #9   2. apr 2013 okay må jeg prøve og undersøge

  • #10   2. apr 2013 Ring til Finn. Landets dygtigste til netop dette, bor jo nærmest i din baghave smiley

    http://www.fvmotor.dk/


  • #11   2. apr 2013 øhhmm, knald i udstødninger er for mager blanding ikke fed. Og du har ikke ændret noget siden sidst udover "service"

  • #12   2. apr 2013 Rent teknisk skyldes det, at mængden af benzin i dit forbrændingskammer er for stort i forhold til, hvad der kan blive forbrændt inden det bliver lukket ud af forbrændingskammeret igen. Når den benzinholdige udstødningsgas kommer ud gennem dit udstødning vil den sidste del af benzinen blive antændt i din udstødning pga. varmen.

    Efter jeg har fået en mere åben udstødning på min prutter den også lidt når jeg slipper gassen og lader den gå ned i omdrejninger, men den knalder ikke, så at sige.
    Som Brian skriver, så send den en tur forbi FV Motor. Har kun hørt en masse godt om dem smiley


  • #13   2. apr 2013 Forkert tændingstidspunkt.....

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #15   2. apr 2013 Jeg mener du har ret Thomas R, men hvad er det egentlig der sker? De med sprøjt kan jo også, - og det lyder jo sådan set skyde godt...


  • #16   3. apr 2013 Niels B Sådan en stor v2 som min har man af forurenings hensyn valgt at tilsætte extra luft i udstødningen for kunstigt at få en bedre forbrænding, godkendt cyklen (PAIR kalder de det) med åben potte vil det give hør-bare knald ved motor bremse, man kan proppe det af i slangen op til luftfiltekassen=ingen knalden.
    Så det betyder ikke nødvendigvis noget, men hvis man er i tvivl kan man se farven på sine tændrør eller få en fagmand til at rulle den.
    NB mange maskiner går lidt magert ab fabrik for at komme i den rigtige EURO norm klasse, derfor kan det være en god idé at få den rullet når man har ændret noget.


Kommentér på:
prutter og giver et lille bang! Gsx-R600 SRAD

Annonce