{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.133 visninger | Oprettet:

verner H
verner H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

motorcykel valg som 18 årig med de nye regler om 125ccm og kun 11Kw som maks {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen. jeg ville lige høre om hvad i syntes er en god motorcykel som begynder. da jeg snart fylder 18 år har jeg kigget lidt på aprilia rs 125 men jeg ved ikke om man må køre på den da den har en 34 hk og de skal højst have 11Kw som jeg har læst :)hvilke motorcykler kan i anbefale :)?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  motorcykel valg som 18 årig med de nye regler om 125ccm og kun 11Kw som maks
  • #1   3. apr 2013 Rs 125 skal drosles hvis det er.

Syntes personligt at den nye KTM 125 Duke er mega fed. Men det er prisen sikkert også.

• verner H
    verner H Tilmeldt:
    apr 2013

#2   3. apr 2013 kan man så godt få droslet sådan en aprilia.

• #3   3. apr 2013 Verner : Ja den kan godt drosles, men det må den ikke.. du må maks drosle maskiner med det dobbelte af hvad de har..

Dvs 15hk (som du må køre nu) må maks ha 30hk før droslingen

• verner H
    verner H Tilmeldt:
    apr 2013

#4   3. apr 2013 øv. nå så må jeg bare finde en anden mc:) men tak for svar!! smiley

• Brian  N
    Brian N Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 11
    #5   3. apr 2013 Jeg tror en droslet (2-takts) rs 125 vil være en slatten cigar motormæssigt.

Et godt bud på en 4 takts aprilia, kunne være en RS4 125, med 15 hk (11kw), den har samme sporty look som rs 125, og vejer kun 98 kg.

• verner H
    verner H Tilmeldt:
    apr 2013

#6   3. apr 2013 den ser ret fed ud! smiley men hvor kan man dog købe sådan en henne hvis det var. (selvom der er noget tid til jeg skal have). smiley

• #7   3. apr 2013 For satan hvor har jeg ondt af jer som er ramt af de nye regler!! Men hvordan er priserne på forsikring af motorcykler med så få CCM og hk? Er det stadig de samme urimelige priser som hvis de havde købt en "lovlig" cykel inden reglerne trådte i kraft? Eller er de prismæssigt mere overskuelige?

• Brian  N
    Brian N Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 11
    #8   3. apr 2013 Prøv at ringe til en aprilia forhandler og spørg.
    Jeg er sikker på de kan hjælpe dig. smiley

En model som Yamaha YZF-R125 er også et godt bud i 125 klassen.

• verner H
    verner H Tilmeldt:
    apr 2013

#9   3. apr 2013 jeg takker for alle de fine svar! smiley og ja det er pisse irreternede havde ellers lige kigget på ninja 250r da de gamle regler var der. så det er mega træls! og jeg ved det faktisk ikke med priserne på forsikring og sådan smiley

• #11   3. apr 2013 http://www.123mc.dk/ktm-duke-125-fabriksny/mcid-60089

Den er satme blæret smiley

Og jeg er sgu også ked på "jeres" vegne over de latterlige regler der :S

• verner H
    verner H Tilmeldt:
    apr 2013

#12   3. apr 2013 der er ca 8 måneder til. det kan være der kommer en ny 125 med 11 kw eller 15 Hk smiley jeg må vel bare vente og se hvad tiden vil vise smiley

• verner H
    verner H Tilmeldt:
    apr 2013

#13   3. apr 2013 den er faktisk pæn cool! smiley

• #14   3. apr 2013 Den er mere end pæn cool smiley

Netop den jeg snakked om i første indlæg.

• verner H
    verner H Tilmeldt:
    apr 2013

#15   3. apr 2013 tror bare jeg begynder at sparer op til ktm duke 125 smiley

• #16   3. apr 2013 Det med drosling fra dobbel effekt gælder kun for mellem-kortet da det ikke har en max kubik på, men max effekt.
    Da det mindste kort både har max kubik og hk begrænsning, kan du godt drosle en 125cc med 30 hk til 15.
    "§ 9. Kørekort til kategori A1 (lille motorcykel) giver ret til at føre:
    1) Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med et maksimalt slagvolumen på 125 cm3, en maksimal motoreffekt på 11 kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,1 kW/kg.
    2) Trehjulet motorcykel med en motoreffekt på højst 15 kW eller trehjulet bil med en motoreffekt på højst 15 kW."
    Der står intet om drosling fra fra dobbel effekt. Skulle det gælde, ville det være tilføjet som ved A2-kortet hvor der står "... 35 kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,2 kW/kg og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale motoreffekt."
    Så hvis du virkelig ønsker dig en Aprilia RS 125 er det bare at købe og drosle!

• verner H
    verner H Tilmeldt:
    apr 2013

#17   3. apr 2013 tak for svar ! smiley og ja nu må vi se hvad det bliver til smiley

• #18   3. apr 2013 rettelse.... det er bare at købe den rs125.. drosle... og så fjerne droslingen igen når du har papir på det. det er sq synd regeringen har fucket sådan op i det.. kan ellers kun rose min 250 til skyerne, gir ingen mening i skal lægge og blive presset på motorvejen...!

• verner H
    verner H Tilmeldt:
    apr 2013

#19   3. apr 2013 jeg er fuldstændig Enig Elias! jeg havde lige kig på kawasaki ninja 250r men så kom denne nye klamme regel med at man kun må føre en 125ccm med maks 11kw. jeg havde set youtube film fra hvor de sagde lidt forskelligt om den. at nogle var trætte af den fordi den var langsom og andre syntes det var tilpas men nu hvor jeg skal kører en 125ccm med 11Kw så tror jeg at det bliver alt for kedeligt! smiley

Kommentér på:
motorcykel valg som 18 årig med de nye regler om 125ccm og kun 11Kw som maks

Annonce