1.907 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Brian S
Brian S
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116

Olie temp måler ved oliepind Olie temp måler ved oliepind

Hej. Har her i vinters købt en olie temp måler som monteres i stedet for olieprop. Jeg var ude og kører i går og efter 35 km viste den 50 grader. Det er jo ikke meget?
Det er på min yamaha fazer 600 årg 2002.
Og den kører super godt.
Måleren er jo heller ikke nede i selve olien, og så det er vel kun oliesprøjt den får.

Nogen der har erfaring med sådan en? Virker det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie temp måler ved oliepind
  • #2   4. apr 2013 Nok også lidt højere alt efter kørsel

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

#4   4. apr 2013 Jeg plejer ikke at kører over 5-6000omdr før jeg hr kørt 10km, men det kunne jo så tyde på at ved de her lave temperaturer så skal jeg kører noget længere...Olen skal vel over 60gr før den får lidt gas.

Men...kan det ikke også have en del at gøre med at den ikke er monteret direkte i olien.

• #5   4. apr 2013 Jeg har også monteret en på min GSX 1400, og undrede mig over den ikke blev rigtig varm. Kontrollerede olietemperaturen med en laser temperatur måler og kunne blot konstatere at uret var meget upræcist :-S Det er også modellen med en kort føler, men skulle være den der modelspecifikt passer til min cykel.

En sjov gimmick, andet kan man vist ikke kalde den. Medmindre man lærer at læse den rigtigt og kompenserer ift f.eks en laser temperatur måler.

• #7   4. apr 2013 hmmm..
    Henrik, sider dit retur rør ikke sådan at det nærmest sprøjter hen på olie pinden ?
    og når olien er varm kommer den så ikke op og rammer pinden.... altså olie pinden, smiley :)

mvh

• #10   4. apr 2013 Henrik . .
    ok...ok... så giver det mening... smiley smiley

mvh

Lars C
    lol lol .....

mvh

• #11   4. apr 2013 min viser 80 grader efter 6-8KM selv med 2-5graders kulde..

Efter 30km burde din olie være KAFFE klar..?

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

#12   5. apr 2013 Så virker den jo heller ikke

• #14   5. apr 2013 hov, der skulle stå 60 grader!! - men det gør det jo hverken værre eller bedre..
    Efter ca.10-13km er den på 80grader, eller derover hvis den får pisk..

og desto flere omdr. desto hurtigere varm olie, men siger vel liiiidt sig selv smiley

• #15   5. apr 2013 generelt skal man blot regne med 15 min ellers 15 km inden den for kniven, så er man sikker på olien er varm nok....

og så længe man ikke laver den der rookie fejl at kigge på temp måleren i ens instrumentering og tror den er varm fordi der der siger 80Gr. det er jo ikke olien den måler der men vandet....så 15 km eller 15 min så er du safe.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

#16   8. apr 2013 Er der ikke flere der har erfaring med sådan en temp måler...

• #18   9. apr 2013 næ..nej.. da.. det skulle jo nødigt hedde sig... smiley smiley

mvh

• #20   9. apr 2013 ...hvis man er 60+!

• #21   9. apr 2013 De virker skam fint. På denne årstid kommer sjældent meget over 65. De fleste bliver meget overraskede over, hvor mange km der skal køres for at varme olie op.

Kommentér på:
Olie temp måler ved oliepind

Annonce