2.277 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kørekort ansøgning Kørekort ansøgning

Hej alle!

Jeg vil gerne lige høre jer, om der er noget der har nogen erfaringer med ikke at få sit kørekort ansøgning godkendt med det samme, og derfor skal den sendes videre til en embedslæge osv osv osv .... Hvor lang tid tager det generelt?

Jeg har selv alm. B kørekort i forvejen..og er / nu VAR jeg igang med et lynkursus til motorcykel. Det er jeg så ikke mere pga. denne ansøgning, fordi jeg som 13 årige havde en mindre depression. Jeg skulle jo svare på ''Har du nogensinde haft en psykisk sygdom'' og ja, det har jeg vel. Derfor sendes den nu videre, helt til grin.

Når anyway, nogen der har prøvet det, og ved ca. hvor lang tid der går?

Mvh. Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørekort ansøgning
  • #1   5. apr 2013 Kender en som også skulle have hendes lægeattest, til embedslægen, det tog ca 2-3 uger. Men der skulle hvis være ændret på proceduren nu her. Så det kun er hvis lægen er i tvivl om det vil have en indvirkning på din kørsel, at det ryger til embedslægen. Genial ide.

• #2   5. apr 2013 Syntes det lyder underligt at du ikke kan få det godkendt på grund af en depression. Jeg har selv haft en svær depression for ganske få år siden (som 24-25 årig) og døjer stadig en smule med det, men det var ingen hindring for at få kørekortet.

Da jeg tog kortet havde vi nogen af de første teori-timer med bil elever og der var en der ikke kunne få ansøgningen godkendt med det samme, da han havde nedsat følelse i hans ene fod, så det tog vidst over en måned. Mener jeg! Men det er også lidt noget andet i min verden, for hvis man ikke har fornemmelse for hvor hårdt man trykker på speeder/bremse kan man jo nemt komme til at lavet noget der kan være til fare for andre i trafikken med pludselige hårde opbremsninger eller accelerationer

• #3   5. apr 2013 Har stortset gjort alt.. har enda været frem og tilbage hos lægen, for at få ham til at skrive, eller udbyde, at min depression som 13 årige, INTET påvirkning har på kørekortet, men de er iskolde, og mit lynkursus er gået i vasken... er lidt rasende pt. den skal nu sendes videre til politiet, for at gennemgå om jeg er ''egnet'' til kørekort, selvom jeg har det i forvejen til bil xD gooooood, Danmark ... -.-'

• Emil R
    Emil R Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 4
    #4   5. apr 2013 jeg har haft kørekort til bil i flere år ...da jeg så ville tage mc kørekort
    efter en "nedtur" diagnose skitsofren...
    er mit køre kort på 1/2 års prøve af gangen og den ene gang det skulle fornyees tog det omkring 3 måneder

• Emil R
    Emil R Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 4
    #5   5. apr 2013 sorry tiden er ikke 1/2 men 1-2 år i starten hvert år nu hvert 2 år

• #6   5. apr 2013 Jeg er i samme situration som Emil R..
    Har det osse 2 år a gangen..
    Da jeg tog mc kort gik der næsten 3 måneder før min lægeattest blev gokendt
    Nu har jeg kortet 2 år a gangen osse pga psykisk sygdom

Kommentér på:
Kørekort ansøgning

Annonce