5.644 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Polering eller slibning efter lakreparation Polering eller slibning efter lakreparation

Hejsa med jer

Jeg har forsøgt mig på at lave nogle lakreparationer på min Intruder, da den har fået en del stenslag, ridser fra bæltespænder etc. over årene. Til det har jeg benyttet en Motip Lakstift (kan ses på nedenståede link), men jeg har vist været liiiidt for rundhåndet med mængden i min iver. Det har selvfølgelig fået lov til at hærde, så det kan ikke bare lige sådan fjernes.
Er der en eller flere der har ideer til hvordan sådan noget kan slibes/poleres op så det kommer til at se pænt ud?
Jeg vil nødig i gang med at slibe ned og lægge klarlak osv. hvis det kan undgåes.

http://www.billigbilpleje.dk/garagen/product/autolak-touch-up-stift-12-ml-992/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polering eller slibning efter lakreparation
  • #1   8. apr 2013 Kommer an på hvor meget, for meget du har malet på.. hvis det er til den gode side, kan du få en skraber, (en lille firkant, på størrelse med en 2krone) som er super skarp, til at kradse evt. løbere eller for meget maling af med. Derefter vandsliber du med evt. korn 1200-2000 hvorefter du polere resten væk. Hvis der ikke er et tykt lag på, så er det bare at vandslibe det, som førnævnt, selvfølgelig med gefühl smiley - Jo finere kornstørrelse, jo mere sikker er du på ikke at bryde lakken, men des. længere tid tager det også. smiley

• #2   8. apr 2013 Jeg har selv gjort det du gør på min bil.

1. Påfør maling / lak stift.
    2. Vandslib med korn 2000 indtil du ikke kan mærke maling "bulen" mere.
    3. Påfør Autosol på en klod og poler i cirkel bevægelser.
    4. Påfør Slipoline på en klod og poler i cirkel bevægelser.

Det værste er at malingen bliver helt som ny, og nu bliver du nød til at polere resten af lakken op smiley

• #3   8. apr 2013 Super! Så må jeg have indvesteret i noget vandslibningspapir. Det er ikke sådan at det er hældt ud over det hele, så det orker jeg nok at gøre uden andre midler.

Tusinde tak for svarene! smiley

• #4   8. apr 2013 du kan efter slibning også bare bruge slipol og så give det hele en gang vox bag efter. Har jeg gjort flere gange

• #5   8. apr 2013 Jeg vil anbefale at afslutte med slipoline, som er finere end slipol. Der er markant forskel.

Kommentér på:
Polering eller slibning efter lakreparation

Annonce