{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Søren Lind J
Søren Lind J
Tilmeldt:
11. nov 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

xvs650 / dragstar {{forumTopicSubject}}

Hej,
Er det bare mig eller tror folk at deres gamle Yamaha xvs 650 med 40-50.000km er guld værd?
Man kan få nogle fra 2005 der har gået 12-15.000km til omrking 55.000kr.
Men så kan man da også få dem fra 1997, der har kørt 50.000km, og koster 50.000kr, fordi de mener at deres nye styr, saddeltasker og andet skrammel er lavet af guld?

I min verden er ekstraudstyr og ombygninger ikke noget man får penge for. Det er til egen gavn og lyst, men dog bør man da ikke hente pengene hjem igen.

Hvad burde en sådan MC koste (en fiktiv mc) :
Nogenlunde stand, brugsspor (lidt ridse i lakken hist og her), lidt ir på fælgene.
årgang 1999
40.000km
Umiddelbart ingen fejl mekanisk (en køretur til at afprøve den)

Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  xvs650 / dragstar
  • #1   9. apr 2013 Kold kasse max 48000 , jeg gav bud på en sidste år og alt var aftalt indtil vi kom til bilboge og Skat havde 90,000 kr i pant i den PIS og den havde meget ekstra udstyr og var rigtig pæn ,

  • #3   9. apr 2013 Der er vel ingen som tvinger dig til at købe den smiley

    Hvorfor køber du så ikke bare dem som er nyere med lave kilometer?

    Men giver dig ret 40.000 km en del men det er ikke galt... meget under 45 kommer du nok aldrig..

    hvis den har servicebog iorden og alle papire iorden så kan de nemt koste over 50.000.

    jeg gav 55.000 for min da den havde kørt 7500 km... den er fra 98 men har meget lidt fejl og servicebog iorden og det hele.. syntes det var et ret godt køb så du burde godt kunne få den der ned på 45.000 måske mindre...

    ps. cyker er også alt lidt dyrer nu her hvor sommeren snart kommer.


  • #4   9. apr 2013 hvad er det lige du vil opnår ?? hvis du synes noget er for dyrt så lad være med at købe det hvor svært kan det være


  • #5   10. apr 2013 Bo hvem fanden har pisset på din sukkermad? Luk dog røven hvis du ikke har noget fornuftigt at sige...

    Til jer andre: tak, er med på en velholdtncyklen med serviceog udfyldt jo skal koste lidt mere end et vrag.
    Priserne efter sæsonen, falder de meget, eller er det ikke noget mærkbart?
    55000 for en der har gået 7000 er også lidt en anden snak, i mine øjne, end en der har gået over 40.000:)
    Egentligt er det lidt fordi jeg skal bruge en som projekt, men vil ikke give 50.000 for en, som ikke er det værd... Fordi så kan jeg, som du siger, Nikolai, ligeså godt købe en nyere med mindre km... Men er der noget med dem fra før 2000, siden at prisen nærmest er højere end dem der er nyere?



  • #6   10. apr 2013 Nej ikke hvad jeg ved af... lidt kosmetiske ændringer er det eneste jeg ved..

    Men bare hold dine øjne åben.. jeg ser da til tider en fin projekt dragstar til omkring 40.000 - de mangler en kærlig hånd men hvis det er til et projekt så er det vel ligemeget bare motor er iorden smiley

    og det er jo en yamaha motor.. den køre for evigt! smiley


  • #7   10. apr 2013 Søren

    Nu bestemmer du heldigvis ikke hvad jeg skal eller ikke skal smiley og synes da det er meget fornuftigt at man ikke skal købe hvis man synes prisen er for høj,


  • #8   10. apr 2013 Tak for svaret nikolai, 40.000 er også lidt mere acceptabelt i min forstand.. og ja det er nemlig bare vigtigt at det mekaniske er iorden... den skal alligevel have den store tur smiley

    Jeg ved der er nogle forskelle mht. dragstar classic og custom, men er der andet?
    Jeg kigger også lidt på en suzuki vz 800 fra 2005-
    og ellers er det nu den kære yams at der er mest tiltalende smiley

    Nu siger du yamaha motorerne kører for evigt, er det din egen prefference, eller kan de vitterligt køre mange km. iforhold til andre?

    Bo
    I mit indlæg beder jeg ikke folk om en mening omkring, om jeg skal købe en eller ej, jeg beder om en mening omkring mit opstillede eksempel er urimeligt eller ej.

    Din overstående (første) besked virker totalt ligegyldig, da du egentligt intet fornuftigt siger (hvis du mener der er noget fornuftigt i det, med tanke på mit indlæg, så ret mig gerne).

    Du spørg til hvad jeg vil opnå; er det så svært at forstå, at det jeg vil opnå er en viden omkring mit syn på prisen på sådan en mc. Jeg må ærligt indrømme at jeg synes det er synd for dig, hvis du ikke kunne forstå min tekst... måske du skal have fat i en, der kan undervise dig i læseforståelse?

    Dermed sagt: hvis du blot skriver på et indlæg for at spille smart - så har du lang vej, fordi det er ikke smart... du udstiller blot dig selv som en tåbe.

    Men måske er det hvad du er? Hvis du føler dig truffet, er det ok.


  • #9   10. apr 2013 Søren

    Nu skriver du at du vil opnå en viden om dit syn på prisen, den har du allerede sådan som jeg læser dine indlæg, men du vil så gerne bekræftes i at dine antagelser pris ikke er helt ved siden af .

    Men har lidt svært ved at se at uanset hvad folk svarer her , hvad de synes en fiktiv pris skal være, så er det jo i sidste ende sælger der bestemmer prisen, og så er det jo bare give vedkomne en bud du synes er rimelig.


  • #10   10. apr 2013 se det var jo et svar man kunne bruge til noget! tak

  • #11   10. apr 2013 Tror lige det er sælger der sætter prisen. Og er den for dyr ,så find en anden.

  • #12   10. apr 2013 http://www.dba.dk/yamaha-drag-star-xvs-650/id-90969642/

    Til sammenligning.
    Håber det kan bruges.


  • #13   10. apr 2013 den har jeg kigget på, det ser fornuftigt ud, mht. km. og pris... smiley men ville gerne ha en der ikke er så pæn, hvis det endelig skulle være smiley men tak


  • #14   10. apr 2013 Yamaha laver bare gode motorer smiley

    Nej de skulle være ret ens.. udover nogle modeller har vidst nok en anden forlygte og et andet motorskjold på drivaksel siden. ikke noget med betydning.

    ang. VZ 800 så har en af mine kammerater som jeg køre meget med sådan en..

    Det er en super fed bike men lidt mere moderne bygget end dragstar'en..

    jeg kan godt lige dragstaren fordi at den er så simpel smiley


  • #15   10. apr 2013 Har den en større forlygte og et andet skjold ved kadan. Er den sikkert fra 2001 eller
    2002. Har selv en. Se min profil.


  • #16   10. apr 2013 Ja lige præcis.. smiley Har ingen ide om hvorfor de lige lavede sådan nogle.. har set nogle fra 97 med samme kadan skjold... kan ikke helt finde rundt i det..

    Elsker forlygten... kan bare ikke finde nogle steder man kan få den.. smiley


  • #17   10. apr 2013 Fin mc. Der kan købes meget tilbehør og styling.
    Du kan købe min Dragstar


  • #18   11. apr 2013 Hvad med en Virago xv1100 fra '93 uden afgift.
    Hygge projekt men er dog køreklar.


  • #19   11. apr 2013 Jacobsen, du kan smide lidt Info omkring den i min indbakke

    Kristian,må indrømme at virago ikke er min kop te, men smid gerne noget Info og nogle billeder til mig... Min far vil ha virago igen nemlig...


Kommentér på:
xvs650 / dragstar

Annonce