{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.376 visninger | Oprettet:

hvilken motard {{forumTopicSubject}}

hey mc gallery.

står og skal til at købe en motard, men er ikke helt sikker på hvad for en det skal værre.
den skal bruges til gade brug og måske noget enduro.
olie serves skal ca ligge på 1000 km gerne mere
der skal ikke værer det storer i motor serves som stempel udskiftning osv da det nok er lidt for svært til mig

har kikket meget på en drz400sm men er bange for den er for langsom og kedelig..

jeg vil gærne kunne power wheelie..

håber i kan hjælpe mig


stave fejel skylles ordblinhed.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken motard
  • #1   11. apr 2013 ps. pris klasse 30.000 til 40.000 et par tusen merer er os okay


  • #2   11. apr 2013 jeg kikker ige med!!


  • #3   11. apr 2013 Ikke for at gøre grin eller noget, men er lige nødt til at påpege noget:

    Du staver egentlig ok hele vejen igennem - lige indtil den sidste sætning hvor det går helt i kage, imens du forklarer årsagen.

    Synes bare det var lidt ironisk og dermed komisk smiley


    Jeg vil mene en DR-Z er ok vild, gundet sin lave vægt. Bare sørg for at kigge på kraft til vægt forholdet, på de forskellige modeller du overvejer, så kan du hurtigt få en idé om hvad der er mest ryk i.. smiley Aprilia har os noget 550 cc af en slags - kan ikke huske hvad den hedder..


  • #4   11. apr 2013 Tjaeh...DRZ er nok det bedste bud hvis du frygter hyppige serviceintervaller.
    alternativt en XT660'er men det er bare en tung fugl at flyve...


  • #5   11. apr 2013 DR-Z kan sagtens powerwheelie.. men nok ikke i 4 og 5 gear...

    Eller er der forskellige modeller fra KTM og Husaberg, og Aprilia..


  • #6   11. apr 2013 Det er lidt KTM i guloggratis.. Noget 640, men det koster en lille smule mere

  • #7   11. apr 2013 Kan godt skifte olie og sådan noget. Det er bager renovering af motoren der er et problem

    Hvile modeller vil i anbefale. Ktm og husaberg osv.

    Kan en drz godt tåle off roede kørsel


  • #8   11. apr 2013 Ingen grund til at frygte kraftunderskud på drz400.

    Jo hvis du er vant til 250cc totakter crossere smiley

    Evt kan mas smide et lidt større tandhjul på bagtil når du skal køre enduro..

    Til asfalten har du nok brug for topfarten, men til enduro vil det nok give den det sidste vildskab den ku mangle.

    Til 30-40 tusind fåes nok ikke noget bedre.


  • #10   11. apr 2013 Er blevet vil med en Husqvarna 450 SMR og en KTM 525 exc men kan ikke finde noget om serves på dem

  • #11   11. apr 2013 vil næsten gætte på at den drz skal have skiftet stempel en gang imellem uden at vide det, mit gæt er at maskinen er lavet til at kunne præstere hele tiden og det koster altså et stempel en gang imellem

  • #12   11. apr 2013 McA

    Okay topfart er ikke så vigtig for mig det er mere acc jeg går efter. Så bager den kan kører 110 km i timen er jeg glad


  • #13   11. apr 2013 men så dyrt er det nu heller ikke, du skal self også have knastkæden skiftet og måske et sæt ventiler en gang imellem, men det er meget sjældent

    finder du en god mekaniker der laver sådan noget i "fritiden" så er det ikke den store udgift i forhold til hvad en bil koster at have, men self det koster jo at have det sjovt


  • #14   11. apr 2013
    Thomas

    Ja men bager det ikke er sådan noget for hver 5000 der skal skiftes stempel så det fint


  • #15   11. apr 2013 Du blir hurtigt træt af en cykel der kun kører 110 på toppen, såfremt du har plader på.. Så kører den jo næsten ved max o/min bare du kører 90-100 på landevejen..

  • #16   11. apr 2013 Ud og prøve

    Det er det bedste råd smiley

    En 5 km prøvetur siger mere end 1000 ord


  • #17   11. apr 2013 arg de drz kan nu også geares om uden at miste meget af trækkræften, og synes nu jeg har hørt de render en 130-150 kan det passe?

  • #18   11. apr 2013 Jeg havde en 200cc Kina motard med 12-15 hk på baghjulet

    Den kørte 115 på toppen smiley



  • #19   11. apr 2013 Silas Det hade jeg ikke lige tænkt over. Det ville blive rigtig trist i længden
    Mc A. Det skal jeg os. Skulle bager lige ha et par alternativer.

    Men tror sku nok det bliver en drz. Tak for svarene.


  • #20   11. apr 2013 jeg havde også sådan en den var dog tunet til 18 hk den gik omkring 105 den kunne self geares højere, men det er altså sjovt når de næsten vil lette i 3 gear smiley

  • #21   11. apr 2013 Acc er meget vigtig. Den skal helst gå på bag hjul uden mest hjælp

  • #22   11. apr 2013 **** uden noget hjælp ****

  • #23   11. apr 2013 Tag ud og prøv en DR-Z.. jeg tror at du vil blive overrasket.. De går nemt på hjul på gassen.. og render ca. 150.. Men klart den er ikke brutal som en min husaberg 650 eller tilsvarende..

    Ang. service.. de hårdt tunede: husaberg FE/FS, KTM EXC o.l. har et olie/ventil-interval på 10-15 timer, men det er beregnet til hårdt brug, ved "almindelig" kørsel på offentlig vej dobler mange intervallet op til 20-30 timer....

    og så er topfarten lidt ligegyldig på motard, selvom min husaberg render næsten 200 så er det ikke fedt at ligge meget over 140 over længere stræk..

    ..og så kan jeg ikke forstå hvorfor det er så vigtigt at den kan lave powerwheelies? Lær at lave dem koblingen, det er også nemmere at styre..


  • #24   11. apr 2013 Men vis man skulle ha noget der var lige lidt mere voldsom en drz hvad skulle det været

  • #25   11. apr 2013 Der er kun for skovs skyld den skal kunne det. Det er jo et dyret stykke legetøj

  • #26   11. apr 2013 Kig evt. på nogle af KTM's knallerter med LC4 motor - måske de er lidt bedre når der også skal køres en del asfalt...

    Jeg har lige købt en drz, som hovedsageligt skal bruges udenfor asfalten - i mine overvejelser ønskede jeg en maskine der var lav service på og stadig til at tumble...
    Hvis den også skulle bruges til asfalt, ville jeg nok gå efter en knallert med lidt mere motorkraft - i byen er den fin, men på længere stræk er der ikke meget power at gøre med...

    Hvis du skal køre en del offroad, så tænk lidt på vægten - min gamle ADV var sku nærmest umulig at rejse op igen, efter utallige nedlægninger...

    Min laver kun ren powerwheelie i 1. gear, på trods af en fladspjældskarb og lav gearing (14-49) på 18-21'' hjul...


  • #27   11. apr 2013 Okay. Nogen bestemte modeller du kunne anbefale. Planen var den også skulle bruges til at kører off roade på dvs kørertækniske kurser


Kommentér på:
hvilken motard

Annonce