{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

Gearskift problem med Suzuki Gsx 550 fra 1986 {{forumTopicSubject}}

Hej MCG, Cykelen havde stået stille i en tid uden plader (vidst et par år), og jeg fik den færdig /klar til syn igår. Jeg fandt en synshal der var åben om lørdagen og fik den igennem.
Der blev kørt cirka 100 km på den igår (altså for første gang i de 2 år), hvor den gik let op og ned i alle gearene, og trak fint. og ingen mislyde i de 6 gear den har.

Jeg kobler så for hurtigt ud i 1. gear hvor så motor går ud, jeg tager koblingen og starter den igen og kobler ud og den kører, uden mislyde.det er så her problemet opstår:

den kun kan komme i fri.gear og 1. gear efter denne episode. Der kom ingen knaselyde da det skete og den kører fint i 1. gear uden mislyde. Men det er komplet umuligt at få den op i mere end frigear. Gear armen bevæger sig altså kun imellem fri og første og rammer ligesom et "stop" når man prøver at skubbe den mod anden gear.

Der var ny olie og oliefilter kommet på, så gearet har haft fint olie (på proppen står der 10-40, så olien passer efter det).
Hvad mon der lige er sket ?
Jeg er ikke mekaniker, men er der nogen der har prøvet dette før ? eller evt. ved hvad dæksler der skal pilles af for at komme ind og kigge ? er det bundkaret der skal af ? eller er det et side dæksel ? og når man så kommer ind til gearne hvad skal man så kigge efter udover manglende bolte/møtrikker? smiley Mvh og på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearskift problem med Suzuki Gsx 550 fra 1986
Kommentér på:
Gearskift problem med Suzuki Gsx 550 fra 1986

Annonce