780 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Gevind under sandblæsning. Gevind under sandblæsning.

Jeg har en honda som skal til sandblæsning snart, men inden jeg sender den afsted ville jeg lige høre jeres erfaring med skrue hullerne på stellet. Kan man risikere at skruende ikke vil side fast hvis der blir sandblæst igennem gevind hullerne..

For mit dilemma er, at der er rust i nogle af gevindende, så det kunne jo være rart at få det væk, men hvis sandblæsningen ødelægger det, så ville jeg hellere bare smøre skruerende en ekstra gang.

???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gevind under sandblæsning.
  • #1   21. apr 2013 Personligt ville jeg lade nogle skruer sidde i gevindet for at skåne det under sandblæsningen. Og når du samler maskinen så bruge Loctite (normal styrke)... det sørger for at skruen sidder fast, og modvirker rustdannelse smiley

• #2   21. apr 2013 Jeg har fået sandblæst både dele med gevind og bolte.. uden problemer.. hvis gevindet er meget rustent er det nok værre.. du skal jo regne med rusten forsvinder og det metal som er sygt

• #3   21. apr 2013 Er du i tvivl så kør gevindet igennem med en gevindtap, for at fjerne rusten, og sæt en bolt i inden sandblæsning.

• #5   22. apr 2013 Det kan du roligt gøre, rusten skal jo væk! Ellers æder det bare gevindet smiley du kan som der er nævnt bruge noget loctite 243 når du samler det, så skal det nok blive siddende.

Kommentér på:
Gevind under sandblæsning.

Annonce