{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Forsikring og køb af MC som 20 årig? {{forumTopicSubject}}

Godaften motorcykelgalleri.

jeg går og roder lidt med tanken om at få anskaffet mig en lille motard af en art om det er KTM Kawa Honda osv. betyder ikke det store
men ville nu mest høre om det kan lade sig gøre var selv inde og kigge lidt efter forsikringer og så de fleste skulle man være fyldt 30 år for. og er det mulig at bibeholde en MC med 10k i måneden i indkomst?
og føl jer frie til at komme med flere indputs der kan hæmme det at have en eller gøre det nemmere!

Håber på svar, forsat god dag! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring og køb af MC som 20 årig?
  • #1   23. apr 2013 Du kan nøjes med ansvarsforsikring, vil koste dig 2-3000kr ved GF forsikring.

  • #2   23. apr 2013 Ellers køb sådan en som jeg har smiley den er billig i forsikring og vægtafgift. Du kan måske købe min hvis det skulle være smiley men ellers sådan en som min er god. Og billig

  • #3   23. apr 2013 det kan du sagtens have mc for.. et par kammerater har os med mindre udbetalt. alt efter hvilken mc og hvad du får handlet forsikring til..
    bemærk motard skal som ofte have mere service, stillet ventiler og sårn.
    jeg har taget pladerne af bilen da jeg spare halvdelen i forsikring og køre en 20 stykker på literen. så for mig er det billigere OG sjovere. smiley


  • #4   23. apr 2013 så det kan godt lade sig gøre
    men med vægt afgift og alt det andet pis man skal betale for en maskine der vejer, lad os sige 150KG hva kunne det ende op i om året?
    2-3k? kan det nu også passe?
    Og kris service laver man jo selv smiley


  • #5   23. apr 2013 Jeg har en lavere indtægt end dig PT, of jeg klarer mig fint smiley betaler 1600 om året i forsikring er så 22 men den er ikke faldet meget i pris siden jeg var 20, og den 650 ccm og har 64 heste, så det kan snildt lade sig gøre smiley

  • #6   23. apr 2013 ork ork! det lyder jo næsten for godt til at være sandt! gik med snotten helt nede i brædderne idag fordi jeg truede jeg ikke ville eje en cykel før jeg ramte de 30! smiley

  • #7   23. apr 2013 ville også sige hvis man ikke laver service selv og har en ægte motard, bliver det godt nok dyrt eller den bliver misveligeholdt.. Go for it... det er ikke dyrer end en bil tvært imod. En bil koster langt mere for en ung m. forsikring i eget navn. Hovedårsagen til at jeg købte mc var netop det var så meget billigere.


    lad os smide nogle realistiske tal i luften for 20 årig første gangs køber:
    Vægt afgift = 610 kr, det lægger den i for i år som minimums..... ansvar forsikring 2500... 8000km benzin til 12,10 literen lad os sige den kører 20km/l... 4840kr... vedligholdelse.... 1500 (olie/bremseklodser/skiver/væsker/special værktøj til mc'en osv osv....)

    sååååå det burde kunne lade sig gøre for under 10.000 om året (9500). inkl. benzin til meget mere end hvad gennemsnittet kører på mc for...

    Husk beskyttelse også lige koster 5000+ (hjelm,bukser,jakke,ryg,sko,handsker).... tallene er bare vejledende

    og så er det den bedste omkostning du nogensinde vil have smiley


  • #8   23. apr 2013 vægt afgift ligger typisk på en 500 mand om året.. service koster da selvom du laver det selv ikke.. olie, filter, kæder, dæk, div små ting.. at du selv kan justere ventiler osv er da kun en fordel så.

  • #9   23. apr 2013 Vægt afgift koster ca 500,-/år uanset om den vejer 100 eller 300kg.

    Ansvar kan klares for ca 2500,-/år


  • #10   23. apr 2013 hold da kæft!! så kom smilet da tilbage igen!
    mange tusinde tak for hjælpen gutter!
    så går der jo ikke længe før man ser mig på vejen smiley
    forsat god dag til jer alle!


Kommentér på:
Forsikring og køb af MC som 20 årig?

Annonce