Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tune en lille Lifan
  • #1   26. apr 2013 hej
    ja det er intet problem en 28mm karbu og en inderrotor pris under 1500kr...

• #2   26. apr 2013 Har en 440 Kawasaki motor på min Lifan..

Det hjælper på det.. Hehe

• #5   26. apr 2013 TURBO ! http://www.youtube.com/watch?v=ccFstbG7Y_c

• #6   26. apr 2013 John P: du behøver ikke deltage i debatten længere, tak.

Jacob, hvor finder jeg et åben filter til den ?

Michael G: Hvor meget giver det, er det nemt selv at lave, og hvor købes stumperne ?

Carsten: Det ser noget brutalt ud, ha ha, samt omfattende og dyrt smiley

• Stich
    Stich Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 10 Følgere: 8 Svar: 26
    #7   26. apr 2013 Fyld sådan en dunk her i tanken, så skal den nok komme fra start!

(link fjernet)

• #9   26. apr 2013 .

• #10   26. apr 2013 Det er vst lidt over mit niveau Jacob, desværre smiley Må finde noget mere simpelt..

Sveske: Ja rocker-fuel må være vejen frem smiley

• #12   26. apr 2013 Hvor sidder indsugningsstidsen på sådan en Lifan ?

• #13   26. apr 2013 Den kan variant tunes, no problemo..

• #15   26. apr 2013 Jeg har intet imod kinesere-...
    Har en ST200 stående som min datter kører lidt markkørsel på.
    Den virker altid og har ingen rust trods den vist aldrig har været vasket.

MEN.. Har den 15 hk og det lykkedes dig at hive 10% ud af den... så har du hentet 1,5..... JEg ville da bare glæde mig over den som den er...

• #16   26. apr 2013 Godt sagt Busa... X-D Og du har heller ikke sagt patter endnu ???

Karsten H... Jeg tror simpelthen ikke at det er besværet værd....
    Så vidt jeg husker vejer sådan en fætter omkring 230 kg. med fører og har ca 15 hk...
    Som den er nu har du ca 15,33 kg pr heste - Hvis du henter 2 heste mere har du 13,5 kg pr heste... Den lille forskel vil du stort set ikke kunne mærke.
    Desuden er det mere moment du har brug for og det er svært at finde i så lille en motor...

• #17   26. apr 2013 lol..lol..

smiley smiley

• #18   27. apr 2013 he he he .. tunede engang en MZ 250 .. fuck det var grineren .. den kom faktisk til at køre pissem godt .. ( lige indtil stempel og plejlstang røg .. ha ha .. tuning er vel i forhold til en vurdering af holbarhed ...

• #19   27. apr 2013 Også noget nemmere at tune en 2takts 250er i forhold til en 4takts...

• #20   27. apr 2013 større karburator, luftfilter, stempel findes der højkompression? ventiler, topstykke er det en 2 ventilet?

• #21   27. apr 2013 På min raptor 250, monterede jeg åbne potter og et åbent filter fra T-hansen, samt de 2 indsugnings rør fra kaburator til topstykke pillede jeg af og sleb en hel del af inden i, da de var af alu. Desuden plev de rør slebent glat indvendigt, det gav en del i optræk og mellem gas. på de rør jeg havde var det ligesom om der var et lille knæk i dem, det blev slebet godt ned.

Desuden fik den større dyse i mener det var 6 nr større.

• #22   27. apr 2013 Større karburator-åbent luftfilter- åben udstødning

• #23   27. apr 2013 Hvis du skal ha noget der kan mærkes, så vil det være dyrere end at købe en større mc.
    Køb et luftfilter med større flow, køb en anden dyse og forbered dig på et sandt mareridt af flytten nål og skiften dyser indtil den kører perfekt, eller betal dig fra det ved at få den på rullefelt, koster vel 2-3.500 inden den er færdig.
    Gå på kinøjserklubbens site og find en der kan fortælle dig helt nøjagtigt hvad du skal købe og hvad det koster.
    PS! Motoren er licensfremstillet Honda 250 som i 1975 havde 22-23 hk, så der er meget mere ryk i Hondaen, har selv en 1976.

• #24   27. apr 2013 Allan har ret ... hvos en gammel Honda motor passer over på, var det måske sjovere at få fat i sådan een og tune lidt på den .. Jeg skan ikke gøre mig klog på Lifan, om den kan holde til en tunning .. Kina produkter er jo ikke altid liiige kendt for at blive lavet af det bedste alu og stål, men det kan jo godt være at de også bliver bedre og bedre .. Jeg har en Lifan at holde her os jeg skal lave et service på, og den virker helt sikker ikke som om den har lyst til at blive tunet

• #25   28. apr 2013 Er nok nået til den konklussion, at der skal et andet luftfilter på, og åben potter. Vil en større bagerste tandhjul give noget ?

Hvor købes ovenstående til en Lifan ? Er faldet over dette på nettet, nogle der ved om det er sådan et filter jeg skal have ? : http://www.ebay.com/itm/Air-Filter-150cc-175cc-200cc-250cc-high-performance-125-/180641189975?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item2a0f0dd057&vxp=mtr#ht_399wt_1399

• #26   28. apr 2013 Få fat i et ordentlig filter istedet for et billigt trådfilter, hvis du har til hensigt at køre på din Lifan nogen år fremover smiley

• #27   28. apr 2013 Det er nemmere at hente sådan et i biltema,,,,
    (link fjernet)

• #28   28. apr 2013 Strip den for vægt, billigere og meget mere effektivt!

• #29   28. apr 2013 Størrere tandhjul bag vil give roligere motorgang på toppen, havde det på min. Det virker godt, og så lyder den heller ikke så presset ved max hastighed...

• #30   28. apr 2013 Hvor købte du tandhjulet, og hvilken tommer ? Var det nemt at montere ?

Højvang: Nogle ideer til hvad der kan undværes - der er jo ikke specielt meget på sådan en bette Lifan smiley ?

Marcus: Forslag modtages med kyshånd smiley

Henrik: Det kan du have ret i, men jf. Marcus er det ikke ordentlig ?!

• #31   29. apr 2013 dan p tror du ikke det var omvendt kunne ikke forestille mig at den ville lyde roligere ved max hastighed

• #32   29. apr 2013 Har nu også hørt, at større tandhjul vil give mere rolig motorgang ved højere hastigheder på sådan en lille Lifan..

• #33   29. apr 2013 Der er kun een mulighed her for nogle forholdsvis billige heste, og det undrer mig den ikke er kommet endnu... NOS...

• #35   29. apr 2013 det holder den bare ikke til særlig længe af gangen

• #36   29. apr 2013 Nej det er den anden side af sagen,det kommer an på så meget.Men på en cykel til de penge,hvor man vil ha mærkbar forskel, er det efter min mening den eneste løsning. Sys sgu ærligt talt det er spild af penge at kaste luftfilter osv efter sådan en knallert.Det er et billigt transportmiddel og efter min mening skal det behandles derefter... Lad den være som den er, og nyd de billige km.

(No offence)

• #37   29. apr 2013 udstødningen er begrænsest lidt lige som en scooter udstødning. inde i vær rør løber 1 mindre rør. så har man et svejseværk. vinkelsliber og boremaskine.så kan du lå det inderste rør ud. vil skyde på det er 4 timers arbejdet.

filtre er nemme at montere største problem er at få orginal kassen ud.

omdysse har jeg ingen forstand på men det kan en mekaniker klare. havde overvejet at smide 2 kab´s fra en cross maskine på min.
    køre selv Honlie HL250-4

michael
    hvad er en inderrotor.

• #38   29. apr 2013 Hvis du sætter et større tandhjul foran, kommer motoren til at køre med færre omdrejninger...
    Hvis du sætter et større tandhjul bagpå, er virkningen lige modsat...

Det er ret vigtigt at du forstår det... smiley

Så Dan P... Hvad mener du når du siger at du fik en roligere motorgang med et større tandhjul bagpå ???

• #39   29. apr 2013 Carsten du har ret, det var mig der nosser rundt i det, det var selvfølgeligt et mindre tandhjul jeg monterede i bag. Købte det hos Dragon Bikes i Skanderborg(tror de er lukket nu)

Jo den tager mindre omdrejninger, så den føles meget mere rolig og ikke så presset...

• #40   29. apr 2013 Ok. Så er vi enige smiley

• #41   29. apr 2013 Super, så et større tandhjul foran - tjeck smiley Er det et 29, og hvor kan de fåes (Dragon Bikes i Skanderborg er vist hanske rigtig lukket).

Åben filter - er det hos biltema ok eller har i andre forslag ? (K&N laver vist ikke til Lifan).

Åben potter. De er pt. allerede åben -alt indmad ude, og den brummer godt smiley

NOS - No go, desværre. Smader cyklen for hurtigt.

Ovenstående tuning projekt skal ses som en bette drengerøvsprojekt, så gem gerne kommentarene om det ikke kan svare sig, køb en større cykel mv. Jeg har allerede en GT 650 S ved siden af, så ingen problem med kræfter smiley

• #42   29. apr 2013 Selfølgelig laver K&N nogen filte der passer på Lifan. Det vel bare en ganske almindelig karburator der sidder på din Lifan?

• #44   29. apr 2013 Ja, der er masser af K&N filtre til den, hvis det, det du er til.
    Det bare finde ud af størelsen på indsugningen på kaburatoren så du kan få en der passer på smiley

• #45   29. apr 2013 har lige set på min den gamle, den havde åbne potter, 10 nr større dyser, 14 tand for og 32 tænder i bag.

Den gik rigtigt godt

• #46   30. apr 2013 Dan: Flere skriver at der ikke er plads til større tandhjul foran ? Hvor købte du dine tandhjul, og var det let at skifte ?

Marcus, ja det er vel bare at måle indsugningen. men kan jeg ikke lige så godt købe det fra Biltema ? - for min skyld SKAL det ike være K&N.

• #47   30. apr 2013 Kan se lifan4you.dk sælger de bagerste tandhjul med 28 tænder - men pt. udslogt. Vil det ikke være en ide at smide et tandhjul på med mindre tænder bagpå, og lade det forreste sidde med 14 tænder, hvis der ikker er plads.

+ åben filter på indsugningen og så de nuværende åbne potter ?

• #49   30. apr 2013 Find et skumfilter istedet, gerne lukket hvis den er et udsat sted mht til vand.

• #50   30. apr 2013 Købte også tandhjul i dragon bikes, det er ikke så svært at skifte. Kan godt hjælpe dig hvis du kommer til horsens smiley

• #51   30. apr 2013 Men er faldet over flere steder, at der ikke er plads til større tandhjul foran. Nogle der kan be-eller afkræfte det ?

Marcus: det skal sidde under sadlen, så burde ikke være et problem med fugt

• #52   27. jun 2013 Nogle der har en ide til, hvor der købes en større kaburator ?

• #53   27. jun 2013 Større tandhjul foran vil give dårligere optræk, større bagi bedre optræk og mindre topfart.
    Køb ikke KN, det er alt for dyrt, Biltema eller Thai Swansen må ha noget der passer.
    Udstødning, bor et par huller eller 5 i potterne.
    Karburator, måske Pollini der har butik i Flensborg.

Har en Honda CB250 1976, det er den som din er en kopi af, den er du da velkommen til at komme og kigge på, måske noget kan bygges over eller ideer kan fødes.

• #54   28. jun 2013 Købte et power luftfilter ved lifan2you til fornuftige pris. Den har 28 tands tandhjul bagpå, hvilket har hjulpet meget på motorgangen ved topfart.

Jeg har allerede boret huller i potten - nu lyder den udemærket - dog skal den dyses om. Går fra dyse 105 til 115, så den får en lidt mere fed blanding.

• #55   22. jun 2014 Jeg ved godt at dette er en lidt gammel tråd men skriver nu alligevel til hjælp for andre.
    Ved koblingsgrebet på cyklen oppe ved styret sidder der en kontakt der bliver aktiveret når koblingen trækkes, denne kontakt ´´begrænser´´ motorens RPM når den ikke er aktiveret. Ved at tage et lille stykke ledning eller stål-tråd og kortslutte de to ledninger der sidder på kontakten vil det fortælle cdi´en at koblingen er trukket hvilket aktivere en anden tændingkurve i cdi´en som både fjerner omdrejnings begrænsningen men også laver om på tændings tidspunket, hvilket i sidste ende giver flere heste og en højere topfart, det fik min 250-4 op på omkring 145 km/t og skulle efter sigende give omkring 7-8 hk mere smiley

• #56   22. jun 2014 Det lyder da meget godt at øge tophastigheden med 25 km/t. Hvordan gjorde du rent praktisk, og vil det på sigt ødelægge noget, eller andet jeg skal være opmærksom på ?

• #58   22. jun 2014 Ren praktisk er det en utrolig simpel, let og ikke mindst billig måde at tune den på,
    min fremgangsmåde var: tag de 2 ledninger ud fra stikket ved koblingsgrebet, find et lille stykke ledning ca. 3 cm, af-isoler hver ende af den lille ledning, bøj den på midten og stik hver ende af ledningen ind i hver af stikkets to hun stik, job done!
    det er dog også en valgmulighed at følge de to ledninger ned igennem ledningsnettet og klippe dem over der hvorefter de af-isoleres og alle 4 ender forbindes og evt. gen-isoleres med noget lednings tape, på denne måde kan det ikke ses at der er gjord noget ved cyklen. jeg har kørt med denne "Mod" i over 8 måneder nu og der har endnu ikke været nogen skader eller problemer, set fra den mekaniske side bliver cyklen måske slidt omkring 0,02% hurtigere end den normalt ville pga. de højere omd. og de flere Hk, men i længden gør det nok ikke den store forskel smiley du skal bare være opmærksom på at det kun er de to ledninger du "kortslutter" og ingen andre, lige ledes skal du være opmærksom på at motoren MÅSKE (alt efter hvilken cdi der sidder på) kan startes i gear da den tror at koblingen er trukket, så husk altid at smide den i frigear smiley

• #59   22. jun 2014 Jamen det lyder da ganske simpel. Er det noget som kan mærkes, altså sådan ren effektmæssigt ? Er den hurtigere, og som du beskriver mere på toppen.

• #60   22. jun 2014 Jeg vil hævde at det godt kan mærkes, min kobling har en lille tendens til at glide hvis jeg rykker for hårdt i håndtaget, dette gør den kun med begrænsningen fjernet, dog er min kobling sikkert også lidt slidt, yep som sagt køre den omkring 145 har dog ikke målt med gps endnu smiley

• #61   22. jun 2014 Man kan ikke "nøjes" med blot at frakoble stikket til koblingen - vil det ikke give samme effekt ?

Hvordan er denne "tuning" egentlig kommet til din kendskab ? Jeg har nemlig aldrig læst om det før.

• #62   22. jun 2014 Nej desværre, de skal kortsluttes for at få effekt.
    Jeg er medlem af en kinøjser gruppe på nettet, hvor jeg læste om det i et forrum, efter følgende prøvede jeg det så af og satme ja lortede virkede sku, jeg fandt så et el-diagram over selve cdi boksen og kikkede det så igennem (jeg er uddannet elektronik fagtennikker) og der er en lille chip der slår til når koblingen aktiveres og slår omdr. begrænsningen fra smiley

• #63   22. jun 2014 Men hvis omdr. begrænsningen slåes fra, så kan den vel i princippet blive ved med at tage omdrejninger, og så brænder den vel helt af, hvis der blives ved med at give gas ?

Som jeg forstår fremgangsmåden, så tages stikket af ved koblingen. Dernæst tages et stykke ståltråd, og kommer den ene ende ned i det ene stik, og den anden ende i det andet stik, og så tænding på, og bum, så er den kortsluttet ?

• #64   22. jun 2014 den kan tage så mange omdr. som moteren er lavet til at kunne tage, cdi´en i sig selv tager igen skade af det, men hvis du holder stille og giver motoren maks omdr. i længere tid sætter den sig self. det vil alle gøre.

i princippet er det kun at forbinde de to ledninger, der er 100% ligemeget om der er tænding på eller ikke, om den står tændt eller ikke, bare forbind de to hun stik og bum så er det klar til mere power, men jeg kan da godt smide et billede til dig hvis du stadig er i tvivl smiley

• #65   22. jun 2014 Ok tak. Giver det en gnist eller andet som bekræfter, at det er sket ?

Og gav den dig mere optræk ?

• #66   22. jun 2014 En omdrejningsbegrænser er jo ikke monteret for at sænke topfarten, men for at motoren kan holde.
    Hvis cyklen er gearet lavt og rammer begrænseren i højt gear, vil en kortslutning give mere topfart, men det giver ikke flere heste, da en motors max ligger før begrænseren....

• #67   22. jun 2014 Det er helt 100% rigtigt, men sammen tidig med at omdr. begrænsningen fjernes, aktiveres en anden mere "sporty" tænding-kurve, som giver flere heste

• #68   22. jun 2014 Niks ingen gnist eller noget da det er meget få volt og ampere der går igennem, ja mit optræk blev bedre, ikke meget men bedre.

• #69   22. jun 2014 @kiwi.
    Det er noget vrøvl som hører hjemme på scootergalleri smiley

• #70   22. jun 2014 Det må du om, jeg har prøvet det og det virker, min topfart er højere, flere omdr. og den blev målt til 23HK, du har din mening, jeg har min smiley

• #71   22. jun 2014 Upload et billede af rulningen før og efter din modificering.

• #72   22. jun 2014 Det lyder ellers spændende. Hvad er argumentet for ikke at gøre det ?

Brian, hvorfor er du så sikker på, at det ikke virker ?

• #73   22. jun 2014 Spis noget råt kylling - det giver vægttab.
    Billigt effektivt og godt smiley

• #75   22. jun 2014 Eftersom det er en motor med karburator, kan man ikke ændre på brændstof og luft tilførslen elektronisk, derfor vil en tænkt elektronisk begrænsning af motorens ydeevne betyde at alle motore ikke er indstillet optimalt i tænding, hvilket selvfølgelig ikke er tilfældet.

At sætte Omdrejningsbegrænseren ud af drift vil betyde at man kan køre den længere ud i de lave gear ( måske dem alle... Selv om jeg tvivler) dette har samme effekt som når man fjerner indholdet i potten. Det lyder og føles af fart, uden at gøre nogle af delene.

Men eftersom Kiwi har målinger der beviser påstanden, så må jeg jo nok se frem til at skulle bringe en offentlig undskyldning smiley

• #76   22. jun 2014 Det er bare helt iorden, så vil jeg tage ned til en kammerat i løbet af ugen og får den "rullet" igen, passer også perfekt med at jeg skal have teste 2 nye potter jeg har fået hjem smiley

• #77   23. jun 2014 Smider du ikke lige resultatet af "rullen" op i papirform Kiwi ? Lidt spændende med dokumentation.

Kan du dokumentere det virker, så går jeg ud og laver det umiddelbart efter smiley

• #78   23. jun 2014 Det tænker jeg, hvordan papirform ? bare en udskrift eller ?

• #80   23. jun 2014 Det kan da også være, han får da bare begge dele smiley

• #81   23. jun 2014 Ja, det var et billede af testen jeg mente. Hvornår smider du det op ?

• #82   23. jun 2014 ok uhh håber det bliver i løbet af ugen, men jeg skal lige have fundet tid til det

• #83   23. jun 2014 Fin fin Kiwi. Bliver spændende om det har flyttet noget smiley

• #87   25. jun 2014 ja for jeg ville da mene at det ser ud som om at den har en lidt hurtigere tid 2. gang ?

• #88   25. jun 2014 Jeg har vedhæftet et diagram af el nettet på min lifan LF250-4, hvis i følger ledningerne fra koblings kontakten kan i også se at der går en ledning hen til cdi´en

profilbillede
  • #89   7. jul 2014 Fik du den på rullen Kiwi?

Kommentér på:
Tune en lille Lifan

Annonce