3.245 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
76 Svar
Tune en lille Lifan Tune en lille Lifan
Kan man tune en 250 ccm kinøjser lifan 250-4, og hvis ja, hvordan ?
Større luftfilter el. ?
Et lille drengerøvsprojekt
0 synes godt om
jul 2009
Følger: 40 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 89
ja det er intet problem en 28mm karbu og en inderrotor pris under 1500kr...
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 27 MC-er: 11 Emner: 64 Svar: 427
Det hjælper på det.. Hehe
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Jacob, hvor finder jeg et åben filter til den ?
Michael G: Hvor meget giver det, er det nemt selv at lave, og hvor købes stumperne ?
Carsten: Det ser noget brutalt ud, ha ha, samt omfattende og dyrt
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Svar: 26
(link fjernet)
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.454
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Sveske: Ja rocker-fuel må være vejen frem
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Har en ST200 stående som min datter kører lidt markkørsel på.
Den virker altid og har ingen rust trods den vist aldrig har været vasket.
MEN.. Har den 15 hk og det lykkedes dig at hive 10% ud af den... så har du hentet 1,5..... JEg ville da bare glæde mig over den som den er...
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Karsten H... Jeg tror simpelthen ikke at det er besværet værd....
Så vidt jeg husker vejer sådan en fætter omkring 230 kg. med fører og har ca 15 hk...
Som den er nu har du ca 15,33 kg pr heste - Hvis du henter 2 heste mere har du 13,5 kg pr heste... Den lille forskel vil du stort set ikke kunne mærke.
Desuden er det mere moment du har brug for og det er svært at finde i så lille en motor...
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.454
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.335
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 35
Desuden fik den større dyse i mener det var 6 nr større.
dec 2004
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 82 Svar: 687
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Køb et luftfilter med større flow, køb en anden dyse og forbered dig på et sandt mareridt af flytten nål og skiften dyser indtil den kører perfekt, eller betal dig fra det ved at få den på rullefelt, koster vel 2-3.500 inden den er færdig.
Gå på kinøjserklubbens site og find en der kan fortælle dig helt nøjagtigt hvad du skal købe og hvad det koster.
PS! Motoren er licensfremstillet Honda 250 som i 1975 havde 22-23 hk, så der er meget mere ryk i Hondaen, har selv en 1976.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Hvor købes ovenstående til en Lifan ? Er faldet over dette på nettet, nogle der ved om det er sådan et filter jeg skal have ? : http://www.ebay.com/itm/Air-Filter-150cc-175cc-200cc-250cc-high-performance-125-/180641189975?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item2a0f0dd057&vxp=mtr#ht_399wt_1399
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
(link fjernet)
aug 2006
Følger: 51 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 1.305
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 35
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Højvang: Nogle ideer til hvad der kan undværes - der er jo ikke specielt meget på sådan en bette Lifan
Marcus: Forslag modtages med kyshånd
Henrik: Det kan du have ret i, men jf. Marcus er det ikke ordentlig ?!
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.335
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 141
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 141
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.335
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 141
(No offence)
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 675
filtre er nemme at montere største problem er at få orginal kassen ud.
omdysse har jeg ingen forstand på men det kan en mekaniker klare. havde overvejet at smide 2 kab´s fra en cross maskine på min.
køre selv Honlie HL250-4
michael
hvad er en inderrotor.
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
Hvis du sætter et større tandhjul bagpå, er virkningen lige modsat...
Det er ret vigtigt at du forstår det...
Så Dan P... Hvad mener du når du siger at du fik en roligere motorgang med et større tandhjul bagpå ???
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 35
Jo den tager mindre omdrejninger, så den føles meget mere rolig og ikke så presset...
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.933
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Åben filter - er det hos biltema ok eller har i andre forslag ? (K&N laver vist ikke til Lifan).
Åben potter. De er pt. allerede åben -alt indmad ude, og den brummer godt
NOS - No go, desværre. Smader cyklen for hurtigt.
Ovenstående tuning projekt skal ses som en bette drengerøvsprojekt, så gem gerne kommentarene om det ikke kan svare sig, køb en større cykel mv. Jeg har allerede en GT 650 S ved siden af, så ingen problem med kræfter
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
Det bare finde ud af størelsen på indsugningen på kaburatoren så du kan få en der passer på
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 35
Den gik rigtigt godt
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Marcus, ja det er vel bare at måle indsugningen. men kan jeg ikke lige så godt købe det fra Biltema ? - for min skyld SKAL det ike være K&N.
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
+ åben filter på indsugningen og så de nuværende åbne potter ?
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 35
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Marcus: det skal sidde under sadlen, så burde ikke være et problem med fugt
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Køb ikke KN, det er alt for dyrt, Biltema eller Thai Swansen må ha noget der passer.
Udstødning, bor et par huller eller 5 i potterne.
Karburator, måske Pollini der har butik i Flensborg.
Har en Honda CB250 1976, det er den som din er en kopi af, den er du da velkommen til at komme og kigge på, måske noget kan bygges over eller ideer kan fødes.
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Jeg har allerede boret huller i potten - nu lyder den udemærket - dog skal den dyses om. Går fra dyse 105 til 115, så den får en lidt mere fed blanding.
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 21
Ved koblingsgrebet på cyklen oppe ved styret sidder der en kontakt der bliver aktiveret når koblingen trækkes, denne kontakt ´´begrænser´´ motorens RPM når den ikke er aktiveret. Ved at tage et lille stykke ledning eller stål-tråd og kortslutte de to ledninger der sidder på kontakten vil det fortælle cdi´en at koblingen er trukket hvilket aktivere en anden tændingkurve i cdi´en som både fjerner omdrejnings begrænsningen men også laver om på tændings tidspunket, hvilket i sidste ende giver flere heste og en højere topfart, det fik min 250-4 op på omkring 145 km/t og skulle efter sigende give omkring 7-8 hk mere
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 21
min fremgangsmåde var: tag de 2 ledninger ud fra stikket ved koblingsgrebet, find et lille stykke ledning ca. 3 cm, af-isoler hver ende af den lille ledning, bøj den på midten og stik hver ende af ledningen ind i hver af stikkets to hun stik, job done!
det er dog også en valgmulighed at følge de to ledninger ned igennem ledningsnettet og klippe dem over der hvorefter de af-isoleres og alle 4 ender forbindes og evt. gen-isoleres med noget lednings tape, på denne måde kan det ikke ses at der er gjord noget ved cyklen. jeg har kørt med denne "Mod" i over 8 måneder nu og der har endnu ikke været nogen skader eller problemer, set fra den mekaniske side bliver cyklen måske slidt omkring 0,02% hurtigere end den normalt ville pga. de højere omd. og de flere Hk, men i længden gør det nok ikke den store forskel
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 21
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Hvordan er denne "tuning" egentlig kommet til din kendskab ? Jeg har nemlig aldrig læst om det før.
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 21
Jeg er medlem af en kinøjser gruppe på nettet, hvor jeg læste om det i et forrum, efter følgende prøvede jeg det så af og satme ja lortede virkede sku, jeg fandt så et el-diagram over selve cdi boksen og kikkede det så igennem (jeg er uddannet elektronik fagtennikker) og der er en lille chip der slår til når koblingen aktiveres og slår omdr. begrænsningen fra
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Som jeg forstår fremgangsmåden, så tages stikket af ved koblingen. Dernæst tages et stykke ståltråd, og kommer den ene ende ned i det ene stik, og den anden ende i det andet stik, og så tænding på, og bum, så er den kortsluttet ?
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 21
i princippet er det kun at forbinde de to ledninger, der er 100% ligemeget om der er tænding på eller ikke, om den står tændt eller ikke, bare forbind de to hun stik og bum så er det klar til mere power, men jeg kan da godt smide et billede til dig hvis du stadig er i tvivl
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Og gav den dig mere optræk ?
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
Hvis cyklen er gearet lavt og rammer begrænseren i højt gear, vil en kortslutning give mere topfart, men det giver ikke flere heste, da en motors max ligger før begrænseren....
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 21
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 21
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
Det er noget vrøvl som hører hjemme på scootergalleri
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 21
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Brian, hvorfor er du så sikker på, at det ikke virker ?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.953
Billigt effektivt og godt
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.025
At sætte Omdrejningsbegrænseren ud af drift vil betyde at man kan køre den længere ud i de lave gear ( måske dem alle... Selv om jeg tvivler) dette har samme effekt som når man fjerner indholdet i potten. Det lyder og føles af fart, uden at gøre nogle af delene.
Men eftersom Kiwi har målinger der beviser påstanden, så må jeg jo nok se frem til at skulle bringe en offentlig undskyldning
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 21
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Kan du dokumentere det virker, så går jeg ud og laver det umiddelbart efter
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 21
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 21
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 21
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 21
jun 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 21
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Tune en lille Lifan