1.232 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Troels A
Troels A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Nyt batteri. Passer det? Nyt batteri. Passer det?

Batteriet på min Kawasaki VN800 Classic er ved at være dødt.
Jeg ville gerne have et Gel batteri, til rimelige penge og kan se at biltema har nogle. Men når jeg vælger "kawasaki" og "800" så står der kun "Drifter" ud for gel batteriet. Min er en classic. Passer det mon alligevel?
Er der ikke et nummer eller kode eller lign man kan kigge efter for at få det rigtige batteri?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt batteri. Passer det?
  • #1   3. maj 2013 Mål det batteri du har nu. Længde, bredde og højde.
    Find så et batteri med stort set samme Ah, og som der passer i de mål du har nu.
    Hvis det skal sidde i en batterikasse, og batteriet er nogle få millimeter for kort på den ene eller anden led, så smid evt. et par akrylplader eller lign. ned, for at kompensere for dette. Ellers køb et originalt.

• #2   3. maj 2013 Kim C's råd kan anbefales, mål dit batteri (og husk at notere hvilken side at plus polen sidder på) og tag så i Biltema, og mål deres batterier igennem, til du finder et der passer i mål med dit, som samtidig har nok amperer.

Jeg fandt et batteri derovre med næsten 50% flere amperer end det batteri der normalt sidder på min cykel, i samme mål.

• #3   3. maj 2013 NB: Alle mål på Biltema`s batterier står jo på deres hjemmeside.
    (link fjernet)

• #4   3. maj 2013 Eller bare glo modellen af batteriet også google det, så får du målene der, også køber du det der har de samme mål i biltema.

• Troels A
    Troels A Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   7. maj 2013 Skal det være samme Ah? Kan man ødelægge noget ved at vælge et 14Ah batteri istedet for det 12Ah det sidder i?

• #6   7. maj 2013 Nej, du kan sagtens gå op i amperer, det jeg købte i Biltema havde 18 Ah, hvor det der sad på før havde 12 Ah.

Forskellen er, at det tager længere tid at lade helt op, og det kan være at cyklens ladeanlæg ikke kan lade batteriet op til 100% kapacitet, men du vil aldrig få et dårligere batteri, end de 12 Ah som cyklen er født med (og ofte kan de sagtens lade med væsentligt mere, min har ihvertfald ikke problemer med at holde min på 16-17 Ah, med et 25 år gammelt ladeanlæg.

• #7   7. maj 2013 Ampere/time-tallet (Ah) er bare hvor meget kapacitet der er på batteriet, så det er bare et spørgsmål om at finde det som har flest. Det svare til at batteriet har en støre tank. Mange forveksler fejlagtigt Ah tallet med hvor meget batteriet kan levere, det hænger i praksis lidt sammen, men det man enlig er interesseriet er hvor mange Ampere (A) det kan levere, men det er som oftest ikke angivet, så derfor må man gå efter Ah.
    Men du kan med andre ord ikke køb et der er for stort, da det bare svare til at du har mere juice i tanken, men du kan godt købe et som har flere Ah men kan levere færre A, men tror ikke det bliver problemet med et biltema batteri...

Kommentér på:
Nyt batteri. Passer det?

Annonce