{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.417 visninger | Oprettet:

F24 forurenet brændstof {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Efter at have tanket på en F24-tankstation og benyttet benzin-pumpen, hvor jeg tankede op fra næsten tom tank, begyndte min motorcykel at gå meget underligt for til sidst at gå ud. Jeg
kontaktede F24 og de bekræftede at jeg havde tanket på benzinstanderen. Min mekaniker konstaterede senere hen at der var en forurening i tanken på min motorcykel. F24 nægter dog deres skyld, grundet de ikke har haft andre klager. Hvordan står jeg i forhold til at få dem til at betale mekanikerregningen? Faktum er at min motorcykel kørte fint inden jeg tankede hos dem og efterfølgende gik den i stykker. Kan jeg forlange at de betaler mekanikerregningen? Som det ser ud nu tager de intet ansvar overhovedet.

Mvh

Nicklas Møller

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  F24 forurenet brændstof
  • #1   3. maj 2013 Bevisbyrden virker en kende tung......

• #2   3. maj 2013 Få taget nogle prøver af den benzin du har tanket som et autoriseret lab.
    Også hvis det er sandt og der bliver noget dokumentation for af det kan beskadige motoren så kan de ikke gøre andet end af bukke og betale

• #3   3. maj 2013 Min mekaniker har været en klovn og hældt brændstoffet ud i spildtanken så det er ikke muligt at få en prøve af det..

• #4   3. maj 2013 Det er ret begrænset med laboratorier der har erfaring med brændstof. Shell i Fredericia eller hos mig på statoils raffinaderi i Kalundborg. Muligvis kan Saybolt på Prøvestenen også hjælpe dig

• #5   3. maj 2013 Nu skriver du, at du tankede fra næsten tom. Hvis du har kørt tanken tæt på tom, er der måske større chance for, at urenhederne kommer fra skidt der har samlet sig sammen i tanken?
    Jeg nægter at tro på, at F24 benzin er dårligere end andet benz. Det er jo Q8 i andre klæder.

• #6   3. maj 2013 Det jeg havde fyldt på lugtede svagt af Diesel konstaterede vi efterfølgende og motorcyklen gik først ud efter omkring 20km

• #7   3. maj 2013 Jeg havde en arb kollega i som købte en helt ny Opel astra( det var i 1993) han tankede altid på Shell, og efter få års tid gik motoren i stykker. Man fandt ud af at der var brændt hul igemmen stemplerne, og kom frem til at det var Shell benzin der var skyld i det. Efter lidt frem og tilbage, fik han en ny motor på garantien.
    Hvis der er flere der har været ude for det samme, har du måske en god sag, du kan komme videre med. Ellers skal du selv ku bevise at deres benzin kan forsage det du har været ude for.

• #8   3. maj 2013 Det hænder faktisk at tankvognschauffører laver fejl, det hænder også at der ikke bliver taget de vandprøver i jordtankene der skal, så problemet er slet ikke ukendt i benzinkredse, véd det, har selv kørt tankvogn.., du kan evt. bede selskabet om dokumentation for hvornår der sidst er kontrolleret for vand og slam i pågældende tankanlæg..

• #9   3. maj 2013 Den der bliver meget svær at forfølge. Lilltorp glemmer også lige at fortælle dig, hvad en analyse vil komme til at koste dig.

Når så din mekaniker oven i købet har smidt den "rygende" pistol væk - glem det og brug dit liv på noget bedre:-)

• #10   3. maj 2013 det er dsv der leverer brænstof til q8 og F24

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #11   3. maj 2013 Hvad gik egentlig i stykker på din MC?

Nogle dele der skulle skiftes, eller bare arbejdstimer fordi der skulle tømmes og skylles igennem?

• #12   3. maj 2013 Det ved jeg ikke endnu.. Sidst jeg talte med mekanikeren havde han tømt tanken og fået liv i den, men den gik stadig ikke som den skulle så han ville skille den ad og rense den igennem og håbe på det afhjalp problemet..

• #13   3. maj 2013 det kan være tankstationen har haft et tørløb og fået lidt snask med op..
    men mener ellers der sidder filter på udleveringen

• #14   3. maj 2013 Selvom det er sur røv, så er den fejl hørt før hos folk der lige er ved at løbe tør, for så samler skidtet sig om benzinhanen...

• Sajmon ™

#15   3. maj 2013 Altså din MC har jo filter siddende i tanken, så hvis det er møg, kommer det ikke længere ned end i selve tanken og den tager måske 20 minutter at rense / skylle ren.

Er det fordi der er diesel med i benzinen, så hælder man frisk benzin på og giver den noget gas i 10 minutter - så er den brændt ren og klar igen.

Er der vand med i benzinen, så tømmer man tanken og fylder frisk benzin på med et skvæt karburator sprit - så er den fikset.

Der er intet som KAN tage mere end et par timer at fikse i dit tilfælde, så jeg ville seriøst overveje om din mekaniker virkelig er så kompetent som han giver udtryk for.

Uanset hvad, er alt håb om erstatning fra F24, smidt ud af vinduet på nuværende tidspunkt.

• #16   3. maj 2013 Sajmon.. Tak for godt og fyldestgørende svar!
    Håber min mekaniker ved hvad fanden han laver.. Han har haft den i 3 uger nu og jeg er ærligt talt pisse irriteret over det har taget ham så lang tid. Samtidigt med at han bare har hældt det forurenede benzin ud så jeg nu selv formentligt står med regningen..

• Sajmon ™

#17   3. maj 2013 Din mekaniker er idiot... Kort og godt...

• #18   3. maj 2013 3 uger om at tømme en tank!?!? DAMN!? Han har garanteret hældt benzinen på Kadett'en!
    Jeg kan heller ikke se hvorfor en motor skulle gå i stykker af lidt skidt i tanken, eller hvis der er kommet diesel i benzinen. Giv den evt noget Bell Add dyserens og så hæld ny benzin på. Pil benzinhanen af og rens filteret hvis det er proppet.
    Kør og vær glad. Skrot mekanikeren og tank evt hos F24 som det første for at komme over dit traume med dem.

• #19   4. maj 2013 Der er min 5% ethanol i al benzin i dag. Så karburatorsprit har nada effekt! Forveksling af tankstudser er en saga. studserne er ikke længere ens, så sammenblanding sker ikke mere. Ellers er jeg ret enig med Sajmon

• #20   4. maj 2013 Umiddelbart synes jeg også, du skal glæde dig over at du ikke har en dieselmaskine. De er sarte.

Det herr skulle max handle om en gang rengøring - måske nye tændrør og filtre.

Men din mekaniker? fyr ham-han har i dig fundet et åbent benbrud, og han tapper ALT, der kommer ud - undskyld metaforen, men den forekommer mig at være passende

Kommentér på:
F24 forurenet brændstof

Annonce