1.863 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Søger en letkørt naked bike, med ABS Søger en letkørt naked bike, med ABS

Jeg har været ude og prøve lidt forskellige nakedbikes de sidste par uger.

Den nye Kawa Z800. Pisse fræk, men føles tung. Og allerede ved 120-130 syntes jeg vinden bliver et problem.

Honda CB600F Hornet, 2007 modellen. Let at køre. Og kan fint køre 160 uden jeg syntes vinden generer for meget. Men er bange for at 600 cc bliver kedelig efter lidt tid.

Suzuki GSR750. Igen, let at køre. Og syntes heller ikke vinden generer så meget. Men er ikke så vild med detaljerne på den.

Yamaha FZ8N. Virker umiddelbart dejlig sprælsk. Men har ikke prøvet den over 110 km/t. Så aner ikke hvordan vinden føles på den, når man kommer lidt op i fart.

Drømme kværnen er enten Honda CB1000 RA eller Aprilia Tuono V4R. Men de hører også til den lidt dyrere ende.

Er der andre i kan anbefale? De skal ikke være alt for gamle. Skal kunne smides relativt let rundt i svingene. Have ABS. Og så må den også meget gerne være til at holde ud på motorvej, uden jeg smider en kæmpe vindskærm på. Nå ja...Og så gider jeg ikke noget som bliver for kedeligt efter en halv sæson.

Føles Kawa Z750 eller Z1000 lige så tunge som Z800, i sving? Prisen kan jo godt lokke på sådan en brugt sag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger en letkørt naked bike, med ABS
  • #1   9. maj 2013 hva´ med er6 ?

• #2   9. maj 2013 Er ikke så vild med den. Ved godt det er en god maskine. Men er ude efter et lidt mere råt udseende. Og vil også gerne have lidt mere overskud i motoren. smiley

Men tak for dit input. smiley

• #3   9. maj 2013 FZ1-N eller -S?

• #4   9. maj 2013 Er der nogen der har prøvet BMW F800R? Nu har den så heller ikke så pokkers mange heste. Vist omkring 87 på 2 cylindre. Har ladet mig fortælle at den trækker ganske fint. Og er nem at køre. Men er det noget man kan "vokse" med? smiley
    Desværre er det så et subjektivt spørgsmål. Men hvad siger ejerne af F800R? (Og dem med samme motor)

• #5   9. maj 2013 FZ1-N er i hvertfald fed. Nok lidt mere en "bølle" sammenlignet med CB1000RA. Så den må jeg nok lige se at få prøvet. Der er også lidt af dem til salg, til under 100K. Er der noget man skal være opmærksom på, på en FZ1-N? Årgang, km-stand osv...

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #6   9. maj 2013 Jeg har selv GSR 750, og jeg havde en helt anden oplevelse end dig, da jeg var ude og prøve Z800. Syntes den føltes lettere end min GSR. Og vinden mærkede jeg næsten ikke i forhold til på min GSR.
    Jeg tænker måske bare at affjedringen skal sættes op på Kawa'en til din vægt. Det hjælper selvfølgelig ikke på vinden, men vil formentlig få den til og føles lettere i sving. Det med vinden kan du jo også løse med en lille kåbe som man kan få til dem.

• #7   9. maj 2013 Yamaha xj6 skulle være en rigtig fin 600er.
    Det mener kle621 på youtube i al fald,

Honda cb919 sku være et godt bud på en hornet med flere kræfter.

• #8   9. maj 2013 Skal lige sige at min bedømmelse ang hvor nem den er at styre, kun stammer fra lidt langsommere kørsel. Og der virkede GSR nemlig let. Ved højere fart må jeg indrømme at jeg ikke har kastet så meget rundt med Z800. Var måske bare lidt hurtig til at drømme den ude, pga vinden, som den står standard. Men kan det løses med en diskret vindskærm, kan det være den skal med i puljen igen.
    Der er bare så mange detaljer der skal på plads, da jeg godt vil finde den rette maskine, og ikke bare en maskine jeg lige faldt over. Regner med at skulle have den nogle år. Indtil videre har jeg kun ejet "midlertidige" maskiner, fordi der ikke var råd til andet. smiley

• #9   9. maj 2013 XJ6 ser fed ud. Men fås kun med 78 heste. Er det korrekt?

• #10   9. maj 2013 Hvad med en 675'er den et sq nemtkørt og hooligan smiley

• #11   9. maj 2013 Nåå ja. Den må sgu ikke glemmes smiley Er det 2011 der får de grimme forlygter, ligesom Speed Triple 1050?

• #12   9. maj 2013 Mener jeg, men de er blevet ændret lidt, så de ser fine ud på 2013'eren, ellers også er det bare fordi man har vent sig til dem smiley

• #13   9. maj 2013 Ligner bare lidt noget der burde sidde i en kåbe. smiley Men ja....det er nok bare tilvænning, ligesom de store runde lygter på de ældre modeller også så lidt sære ud i starten. smiley

• #14   9. maj 2013 Den lille fly screen man kan få og sætte ovenover gør dog underværker med hvor ond den ser ud smiley

• #15   9. maj 2013 Følger lige her...

Overvejet en opgraderet sv1000n?

Stemmer for Honda CB1000RA ... er jeg måske nok også selv på udkig efer.

• #16   9. maj 2013 Ahh ABS

• #17   9. maj 2013 Har kigget på SV1000. Men ja....manglen på ABS har gjort at den er fravalgt.
    Ved godt at ABS ikke altid er det bedste. Men i en paniksituation, tror jeg at jeg vil være glad for det. Og lige på en CB1000RA, skulle ABS´en vist fungere super godt.

• #18   9. maj 2013 jeg syntes min z750 føles mere let og manøver rundt iforhold til den nye z800, jeg gik fra en sv650s til en z750 begge nye modeller, umiddelbart er z750 tungere, men meget mere let at styre smiley

• #19   9. maj 2013 Køb en cb1000ra. Du vil blive så glad for den.

• #20   9. maj 2013 Aprilia laver også mana og shiver med abs. Men de er helt nye.

• #22   9. maj 2013 Jeg må lige ud og prøve lidt mere.

Don T: Kan godt se hvad du mener. En MC skal naturligvis også have karakter. For mig er det primært et stykke legetøj. Men at den så også kan bruges til transport, det er sekundært.

Hvordan er en Suzuki GSR 600 ABS? De er også rimelig billige. Og syntes egentlig den har nogle fine linier. Måske en lidt lang bagende....men ud over det, ser den fin ud.
    Der er naturligvis stor forskel på en FZ1N eller CB1000R og så til en GSR 600. Men hvis nu sådan en GSR har lidt tricks oppe i ærmet, så er det jo fint.

• #23   9. maj 2013 Fz1N og CB1000R pøv dem og så bagefter prøv alle ccm under dem.. DE kan intet:D En gsr har intet op ærmet kontra de 2 cykler jeg har nævnt.

Kommentér på:
Søger en letkørt naked bike, med ABS

Annonce