2.890 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Jonas T
Jonas T
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Veteranforsikring hos selskab som hverken kræver andet brugskøretøj eller garage? Veteranforsikring hos selskab som hverken kræver andet brugskøretøj eller garage?

Hej alle.

Endnu et spørgsmål om veteranforsikring som jeg ikke har fundet svar på i andre tråde:

Jeg har købt en cb750k2 og er blevet afvist ved følgende selskaber da jeg ikke lever op til deres krav:

Runa: pga. at jeg ikke har aflåst garage.
GF: pga. krav om andet brugskøretøj.
Veteranforsikring Danmark/Thisted: pga. krav om andet brugskøretøj.
Alm. Brand/Nordisk veteran: pga. krav om andet brugskøretøj.
Aros: pga. krav om andet brugskøretøj.
Nykredit: pga. at jeg ikke kan flytte nok forsikringsdele over til dem (indbo, hus, bil, båd osv.)

Kender I til andre der veteranforsikrer men ikke kræver andet brugskøretøj eller aflåst garage?

Jeg er 29, men fylder snart 30 så der kan sandsynligvis dispenseres.

Jeg har haft Mondux på min tidligere Bandit1200. CB'eren vil hos dem komme til at koste 2894,- årligt for ansvar+kasko med selvrisiko på 5090,-

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Veteranforsikring hos selskab som hverken kræver andet brugskøretøj eller garage?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #1   14. maj 2013 Det virker ikke som om du har undersøgt sagen til bunds inden du købte den... smiley

Jeg har endnu aldrig mødt et forsikringsselskab som ikke krævede et andet brugskøretøj når man skulle veteran forsikre. Den lavere pris er netop baseret på at den kører færre km, og derved er mindre eksponeret for uheld. Hvorfor forsikrer du den ikke bare som almindelig MC?

Der er jo ingen der tvinger dig til at veteranforsikre den...

• #2   14. maj 2013 Veteranforsikring danmark kan jeg anbefale. Billigt og ikke krav til andre køretøjer

• #3   14. maj 2013 Veteranforsikring Danmark skriver i deres integningsregler at de behøver reg. nr. på familiens brugsbil -samtidig skal det forsikret veterankøretøj være i aflåst lokale om natten........ (link fjernet)

Leder selv efter forsikring til min GS 550 1978, men er komme frem til at det skal være alm mc-kasko.

• #4   14. maj 2013 ..... som Jonas også selv skriver i hans liste smiley

• Jonas T
    Jonas T Tilmeldt:
    apr 2011

#5   14. maj 2013 Sajmon: Det var ikke et krav at jeg skulle kunne veteranforsikre CB'en for at købe den. Jeg undersøger blot sagen nu.
    Jeg er klar over begrundelsen for den lavere pris på veteranforsikringer. Mit primære køretøj er min ganske almindelige cykel som jeg bruger til og fra arbejde osv. CB'eren er til hyggeture - jeg kan forstå begrundelsen for at man skal have et primært køretøj forsikret. Reglen rammer bare lidt skævt i mit og andres tilfælde (fx folk under 30 - hvorfor kan 'unge' ikke have samme muligheder?).
    Mon det også er/bliver et krav at man skal bo uden for ring 02 og have ligusterhæk om parcellen? smiley

Tinnie: Som du kan se i min post har jeg talt med Veteranforsikring DK. De har også krav om andet brugskøretøj.

• Jonas T
    Jonas T Tilmeldt:
    apr 2011

#6   14. maj 2013 Kenneth W: Ok, godt at høre at du også har undersøgt sagen. Jeg regner da også med at det bliver hos Mondux som alm mc-kasko.

• #7   14. maj 2013 Det forstår jeg bare ikke.. Havde de gamle hondaer ved dem og der var intet andet krav end at de ikke må bruges som dagligt transportmiddel... Men måske de har ændret deres betingelser. Har du snakket med ole derfra?

• #8   14. maj 2013 I mit tilfælde blvier det TopDanmark forsikring, 3800 om året.
    Havde plan om IF da de kunne gøre det for 3.000, men de er i mellemtiden stoppet med at kasko forsikre køretøjer over 20 år....
    Selvrisiko kan jeg ikke lige huske p.t.

• #9   14. maj 2013 Tag runa.. de kommer ikke og tjekker om den står i aflåst garage..

• #10   14. maj 2013 Problemet opstår vel så hvis den bliver stjålet, og der skal forelægge et eller andet på en garage der er brudt op i nattens ly...?

Ellers må man være kreativ med sin historie.

• #11   14. maj 2013 Er det ikke kun ved dig selv den skal stå i garage? I så fald må du jonse om ikke den kan stå i nærheden ved nogen...

• #12   14. maj 2013 Jo det er kun der hvor den står når den ikke er i brug... tvivler dog på at nogen vil gå efter en gammel cb'er..

• #13   14. maj 2013 Ellers køb en gammel hærget 45km/t knallert og meld den over i dit navn - på den måde har du et registreret brugskøretøj i eget navn! Har dine forældre eller nogen i familien ikke en garage eller et aflåseligt skur?? Hvis det er sådan, kan I lave en lejekontrakt på opmagasinering af din mc der og så er den skid også slået.....

• Jonas T
    Jonas T Tilmeldt:
    apr 2011

#14   14. maj 2013 Thomas: Jo, jeg har adgang til en aflåst kælder 500m væk. Der kommer den til at stå i ny og næ, men ikke hver eneste nat. Vil en underskrift på opmagasinering der være fint tror du?

• #15   14. maj 2013 Smid den ind hver aften, ellers forsvinder den med det samme, jeg sværger tjo på mig, og så det koste odde tjusind kroner..

• #16   14. maj 2013 Ja det vil jeg da stærkt gå ud fra! Så har du jo dokumenteret overfor forsikringen, at den ikke kommer til at stå på gaden 24/7.

• Jonas T
    Jonas T Tilmeldt:
    apr 2011

#17   27. sep 2013 En lille opfølgning: Efter en masse misforståelser og også ret dårlig service fra Runa, er den blevet veteranforsikret for 805 kr. for 9 mdr. veteranforsikring + vejhjælp.

• Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 1
    #18   28. feb 2015 Hej Jonas

Jeg ved godt det er længe siden denne tråd blev lavet, men jeg sidder lidt i samme dilemma. Jeg har en gammel MOnark fra 51, men kan ikke få den forsikret, da cykel er mit daglige transportmiddel. Jeg ringede til Runa forsikring, der siger at jeg ikke kan forsikre uden andet brugskøretøj. Hvordan kom du uden om det?

Mvh Lars

• Simen E
    Simen E Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #19   2. mar 2015 Jeg sidder i samme situation, det for åndsvagt at skulle betale så mange fler penge vare fordi cykel er ens daglige fremkomstmiddel. Hos Runa krever de ikke nødvendigvis brugskøretøj ved siden av, eller var dette unntakstilfelle?
    Vh simen

Kommentér på:
Veteranforsikring hos selskab som hverken kræver andet brugskøretøj eller garage?

Annonce