1.399 visninger
|
Oprettet:
Kommunikations udstyr {{forumTopicSubject}}
Hejsa....
Er der nogen der ved / kender nogle gode sider hvor man kan finde forskellige former for kommunikations udstyr til MC ?
Har kigget lidt på noget midland walkie og sæt til hjælm, men kan ikke rigtig finde nogen sider hvor man kan se flere forskellige modeller og mærker....
måske jeg bare ikke søger på det rigtige....
Hvis nogen kender nogle sider så smid venligst et link
På forhånd tak.
feb 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 104
Er dog lidt uenig i deres test af Scala Rider G9.... Sådan et anlæg har min kammerat og jeg har en G4... men så snart vi kører mere end 70 km/t kan han INTET høre og den skifter konstant mellem mono og stereo i højttalerne....
Så skal finde et billigt back-up system vi kan bruge i Frankrig....
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 348
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 470
feb 2013
Skal bruge et system der også virker på motorvej ved motorvej hastigheder uden man skal gentage sig selv 100 gange før det går igennem...
feb 2008
Det er ikke altid billigst og købe det billige
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
Og hvad angår kvaliteten af lyden uagtet producent, så afhænger det af den hjelm du bruger, vindstøj skabt på cyklen og ikke mindst hastigheden i kører. Systemer til "eftermontage" laves af mange. Dog er Cardo og Interphone de mest brugte og meget ens - dog med små forskelle ift. kobling er ledninger mv.
Til jeres formål vil jeg anbefale at I finder et brugt Interphone F3 "sæt" på eBay.
feb 2013
Han har lige købt en ny hjelm, den nyeste Shoei og den burde der vel ikke være problemer med... han siger selv at der er langt mindre støj end i hans gamle Nitro hjelm.
Det mest underlige er at den skifter mellem stereo og mono hele tiden så når det er i mono kan han intet høre.... nogen der ved hvad det kan skyldes ?
hans sæt er helt nyt, købt for en måned siden...
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
Kender ikke Shoei og deres støjniveau.....og hvorledes "vinden" generelt kan påvirke G9 i den hjelm. Dog kan jeg berette, at der for er *meget* stor forskel på, om jeg bruger min Shark eller Schubert hjelm - og ligeledes om det er Cardo'en eller Interphone som er monteret. Overall giver Interphone (for mig) den bedste lydkvalitet...
feb 2013
Har slået alle de auto indstillinger fra og sat dem som de er på min G4 som altså virker fint...
Men må jo bare prøve et interphone system i stedet for....
feb 2008
feb 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
er det ikke noget med at man G4 og G9 har samme sokkel, hvis det er rigtigt, kan i prøve at flytte rundt på sættet for at undersøge om det er hjelmen / installationen det er galt med. Jeg tror ikke på at den nyere forbedrede G9 er ringere end G4 modellen, men den kan naturligvis også være defekt ab fabrik.
Ole.
feb 2013
Kommunikations udstyr