1.066 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Mistet olietryk efter styrt Mistet olietryk efter styrt

Hej McG.

Ja så skete det så også for mig, og så finder man virkelig ud af hvor vigtigt det er, at have godt sikkerhedsudstyr. Men nok om det...

Min GS500E 1990 vil starte nu, efter mange forsøg, men der kommer ikke noget olietryk på den. Har tjekket for olie, og der er massere på, og har prøvet at gå ledningsnettet igennem for, at se om der kunne være en fejl der, men det ser ikke sådan ud.

Så nu er godt råd dyre... Er der nogle der har en ide til hvad der kan være skyld i dette
+ Hvad skal man ellers gå igennem på sådan en gammel dame efter hun har været nede og ligge?

Tak for hjælpen

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mistet olietryk efter styrt
  • #1   18. maj 2013 sur røv...
    men godt der ikke skete noget med dig....

mvh

• #2   18. maj 2013 Har du ladet den stå en 40-50 sekunder, så den kan nå at lave tryk?

• #3   18. maj 2013 Umiddelbart syntes jeg at 40-50 sekunder er for længe før der skal komme tryk. Hvis der ikke er olietryk indenfor max. 10 sekunder efter start skal du stoppe motoren med det samme. Oliepumpen er normalt monteret inde i motoren, nede i bundkaret og er mekanisk tvangstrukket, så det er sjældent den fejler. Men hvordan checker du? Er der tryk manometer org på cyklen, og er det så elektronisk -kan ledning/stik være beskadiget.........

• #4   18. maj 2013 Og lampen blinker ikke svagt heller?
    Jeg ville give den 50sekunder. Det når motor ikke at tage skade af, men ja det er lang tid...Måske man skulle tjekke pumpen.
    Evt tjekke at selve olietryks kontakten virker

• #5   18. maj 2013 Hej. der er nok bare kommet lidt luft ind.
    Ud med tændrør, så den er ubelastet, så rundt på starteren.
    Det samme vil du kunne se ved skift af olie og filter.

• Hans J
    Hans J Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 23
    #6   18. maj 2013 Jeg har aldrig arbejdet med Suzuki men har lige haft problemer med olietrykket på min Kawasaki. (Godt nok bare efter et alm. olieskift og ikke et styrt.) På en kawasaki er der en olietryksmåler, og hvis det er samme system på din, er det en nem ting at tjekke:
    1. Skrue føleren af (på min sad den ude foran bag udst-manifolden), sæt + ledningen på føleren igen, og træk en direkte - kabel ned på gevindet af føleren, sæt tænding på MCen, nu skulle lampen gerne lyse. fjerner du så - kablet, så skulle lampen gerne gå ud smiley - på denne måde ved du, at kredsløbet er intakt.
    2. sæt det direkte - kabel på igen, tænding på MCen og blæs forsigtig med en kompresser ind i enden på olietryksmåleren, så skulle lampen også gerne blinke og gå ud - på denne måde ved du, at olietryksmåleren virker.
    3. Efter at jeg havde udluftet både ved filter og olietryksmåler, og tjekket kredsløb og olietryksmåler, og lampen stadig ikke ville gå ud, endte det med, at jeg startede den op, og kørte 2-300 meter, og ligesom min ramte 4000 omdr begyndte olielampen at blinke for så at gå ud.. Min teori er, at hvis olien er løbet af kanalerne, så skal der lidt omdr til før end en tandhjulspumpe kan skabe tryk nok igen.

• #7   18. maj 2013 Jeg har, 3 gange, prøvet at lade den stå i nok et halvt minut, hvor olietrykslampen stadig lyser, efter hvad jeg kan se, så er der ikke tryknanometer desværre, det eneste jeg har at gå ud fra er: den mere 'metalliske' lyd motoren har fået, samt olietrykslampen ikke slukker.

Jeg vil lige prøve, at pille tændrørerne ud og kører den rundt på starteren, så håber jeg det virker, jeg skal dog lige ud og hente den først, da jeg ikke kunne få den med hjem igår.

Mange tak indtil videre smiley

• #8   18. maj 2013 Jeg mener ikke, at der er nogle kabler/ledninger, eller noget elektrisk i nærheden af udstødningsmanifolden, men jeg skal ikke udelukke noget, jeg vil da kigge efter det. Jeg ved tilgengæld, at der går 2 kabler/ledninger ind/ud fra motoren, det ene kommer fra statoren, og det andet går ind i gearkassen, og tænker, at det er kablet fra olietryksmåleren, men prøver da lige og gøre som du skriver, forhåbentlig finder jeg ud af noget smiley og takker smiley

• #9   18. maj 2013 Surt surt,, hvordan skete styrtet? Og hvad var farten?

• #10   18. maj 2013 Kan ikke lige huske det.. Man har du en olie køler? Hvis den er beskadiget kan den være skyld i fejlen

• #11   18. maj 2013 Metallisk lyd efter styrt = noget i vejen

• #12   18. maj 2013 Ja det er lidt surt smiley jeg kom kørende på en landevej omkring odense (højby) hvor forhjulet, i et sving, pludselig 'forsvinder' under mig hastigheden var omkring 60-70 km/t, jeg gik ned og kiggede i svinget bagefter og der lå grus over hele det hele, jeg havde bare ikke set det, så det er ris til egen røv...

Nej desværre har jeg ingen oliekøler, det havde ellers været nærliggende smiley

• #13   18. maj 2013 Ja jeg tænker også at der er noget i vejen når den har fået en anderledes lyd, spørgsmålet er bare hvad den fejler, og om det overhovedet kan betale sig at få den lavet
    smiley

• #14   18. maj 2013 Nej nu bliver du nødt til at købe en speed triple:-( øv smiley

• #15   18. maj 2013 Haha, ja tanken har strejfet mig smiley sådan en skal jeg have engang, de er så fede! jeg har desværre bare ikke pengene til den smiley øv øv smiley

Kommentér på:
Mistet olietryk efter styrt

Annonce