{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vejhjælp Eur.
  • #1   18. maj 2013 Kasko = med rødt SOS kort, med vejhjælp osv - dækker dog kun i udlandet smiley


  • #2   18. maj 2013 Er rimelig sikker på han ikke får sin mc hjem på et rødt sos kort, men bare får den kørt til nærmeste aut. Værksted og får en lånebil eller mc indtil den er lavet.

    Kig evt i din kontrakt eller ring til dit forsikringsselskab og tag en snak med dem:)


  • #3   18. maj 2013 er ret sikker på de transporterer cyklen hjem til dk,hvis den ikke kan laves i udlandet

  • #4   18. maj 2013 SOS kortet giver ret til at få transporteret dit køretøj hjem hvis det ikke kan rep. Indenfor rimeligtid, jeg tror 1-2 arbejdsdage og du får gratis et køretøj stillet til rådighed til at fortsætte din tur eller køre hjem på. Ring til din forsikring, der får du et svar. Jeg brugte det forrige år, og aftalte med en flink mand hos SOS som godt kunne forstå jeg hellere ville have bilen hjem hvor jeg kunne få den lavet hos en bekendt istedet for at betale en mindre formue til et værksted i udlandet.

  • #5   19. maj 2013 Det afhænger af skaden - køretøjet bliver umiddelbart ikke bugseret 1000 vis af km hjem til DK hvis det bare er punkteret og det kan nå at blive lavet i udlandet inden du skal hjem.

  • #6   19. maj 2013 Dækker det røde kort også, hvis man kører tør for brændstof?
    Jeg tvivler.
    Jeg har tegnet Tophjælp på min cykel. Det skulle dække næsten alle problemer.


  • #7   19. maj 2013 ja det dækker hvis du løber tør - men man bliver som sagt ikke bugseret til DK fordi man løber tør, der kommer bare en bugseringsmand ud med benz - man betaler selv for brændstof men redningsydelsen er dækket af forsikringen

  • #9   19. maj 2013 Altså, ingen vejhjælp yder mere end kasko efter min bedste overbevisning. Ret mig lige hvis jeg tager fejl! Har på en ældre cykel været strandet i 4 dage i Østrig med tophjælp som udelukkende fik transporteret mig på værksted.


  • #10   19. maj 2013 Tak for jeres svar. Kan se at det vil være dumt at betale Falck eller lign. da sos yder det samme (Sådan ca) God sommer og kør pænt ; - )

  • #11   19. maj 2013 Det er egentlig nemmere at liste de ting som ikke er dækket af kaskoforsikringen:

    1. Vejhjælp/ydelser i Danmark (695 kr ved dah.dk)
    2. Vejhjælp/ydelser hvis du bruger et lånt køretøj uden kasko (2.304 kr ved falck.dk)

    Resten er dækket over kaskoen, dvs sos røde kort.

    Mht. tophjælp så stiller de bare opkaldet videre til SOS og så får man de normale røde kort ydelser hvis man har kasko eller en skrabet udgave hvis man kun har ansvarsforsikring+tophjælp.


Kommentér på:
Vejhjælp Eur.

Annonce