796 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Søges: TL1000R Ejere... Søges: TL1000R Ejere...

Jeg har de seneste par år kørt Suzuki SV1000N og har været rigtig glad for det. Min cykel har været en tur i jorden og det er 50/50 om den skal repareres eller skrottes. I så fald den skal skrottes overvejer jeg at udskifte den med en Suzuki TL1000R - det er en klassisk cykel der kan få mig til at fnise som en lille forelsket skolepige smiley

Nu kommer spørgsmålet...

TL1000S/R har et dårligt ry, specielt køreegneskaberne og, at den skulle være vildt ustabil - er det alt sammen hype, eller kører cyklen i virkeligheden som en pakke pølser?

-John

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søges: TL1000R Ejere...
  • #1   21. maj 2013 Har specifikt kigget på en 2001 uden nogle former for opgraderinger, er holdt 100% original.

• #2   21. maj 2013 det er vel kun Seren der er lidt mentalt ustabil ? R-modellen blev tæmmet lidt på gasresponsen da den fik 10 hk mere samt akselafstanden blev lidt længere

• #4   21. maj 2013 Har haft en 2001'er med komplet Akropovic titaniumssystem og lidt andre filtre, og jeg var utrolig glad for lyden, udseendet og momentet når man kører lige ud. Når det så er sagt, så kører den som om forgaflen er bøjet fra fabrikken!! Det føles som om at styret vil klappe sammen hver gang man ligger den ind i en rundkørsel med lav fart og den er decideret farlig for urutinerede piloter.( jeg var nede og ligge 2 gange med min og syntes selv jeg kørte ok uden og være en Rossi)

• #5   21. maj 2013 Jeg er på en TL1000S fra 97.

Har kørt i 2 sæsoner som standart, men har op til denne sæson sat en ny bagdæmper på og der er en opgradering der sparker R**.

Den styre lige ind i sving og rundkørsler. Men det er sandt at der er moment og det kan virkelig snyde hvis man ikke er rutineret med det kræfter den har i alle gear.

• #6   21. maj 2013
    Klavs N

mon ikke det er der den strander i mange tilfælde ?? levende styring og skarp gasrespons blandet med manglende erfaring der resulterer i volsomme slappere ??

• #7   21. maj 2013 Synes du skal danne dig dit eget indtryk og finde et velholdt eksemplar at køre en tur på!..jeg har en 01'er TLR med Øhlins bagdæmper og optimeret forgaffel..synes den styrer kanon efter nogle justeringer så den passer til min vægt...når jeg så får monteret de PVM fælge jeg har stående til den...
    Tjek iøvrigt TL-zone.com...masser af nyttig info..

• #8   21. maj 2013 Der er da ingen tvivl om at meget af styringen ligger i højre hånden, når momentet ligger i de lave omdrejninger.

Jeg har dog ikke smidt min cykel ned endnu, men den har da taget røven på mig nogle gange med løftet forhjul og baghjuls udskridninger smiley

Men det er også det der gør det pisse sjovt og giver et kæmpe smil på læberne så min hjelm næsten er for lille smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #9   21. maj 2013 Nu er der væsentligt mere bøf i bunden af en SV'er end en TL, så hvis du kan styre det nu, får du ingen problemer fremover.

Affjedringen er TL'erens største akilleshæl, og så det faktum at mange af dem der står til salg, med al sandsylighed er spolet på km tælleren, men det er jo et generelt problem i MC branchen...
    Jeg har prøvet en del TLS og R, og en veltrimmet SV'er med opgraderet affjedring, er efter min mening klart at foretrække.

• #10   21. maj 2013 Jeg ville klart gå efter en S´er!
    Skift bagdæmperen, åbn luftfilterkassen med sammen med et custommap og er der råd et par letvægsfælge.

Den der med mere bøf i bunden på en TL´er var ikke det Mr dynos bænk viste da jeg i sin tid fik rullet min TLS´er.. Der sammenlignede vi også med S`ere uden modifikationer som på min... S´eren er en hooligan bike sammenlignet med R´eren og SV´eren.. Fordi den ikke er så godt afstemt i motor og affjedring smiley som til gengæld betyder den er noget mere underholdene at køre på

• #11   21. maj 2013 Hej John,

Jeg har lige sat min til salg. Du er velkommen til at komme og prøve en tur og evt købe den smiley Du ved hvor den står smiley

• #12   21. maj 2013 Kommer du fra en SV'er kender du V2'er udfordringen med moment og motorbremse. DET skal man vende sig til !! Dette er min først TLR, som erstatter min Kawa ZX10R, som vel uden større diskussion GODT kan styre !! Men det kan en TLR altså også - når man lige kan lært de der V2-uartigheder smiley Omvendt er det også det der er FEEEEEDT. Og en TLR er klar sjovere en min gamle Honda VTR.
    Og - blot for diskussionen skyld - har jeg fundet en årg 2000 med 19000 ÆGTE KM på klokken - så de findes ..... Go jagt og go sæsson. MD

• #13   21. maj 2013 Der er lavet mange forskellig cykler men TL1000R er ved at være en kult designet fejler ikke nogen, stod jeg og skulle vælge imellem en SV eller TL ville til en hver tid vælge en TL1000.
    Den jeg for nogle år siden prøvet kørte rigtig godt, og motoren trækker bare, enste minus er at den er mest glad når det går lige ud

• #14   21. maj 2013 http://www.youtube.com/watch?v=tLzoyBSNJLw

• henrik  s
    henrik s Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
    #15   21. jun 2013 Det vil sige at du har smadret de potter du ikke vil betale for?
    Så forstår vi alt meget bedre,inden du køber nu cykel tror jeg du skal komme til lommerne og betale hvad du skylder.

Kommentér på:
Søges: TL1000R Ejere...

Annonce