{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.906 visninger | Oprettet:

Hyggeligt at kende dig, kørekort:( {{forumTopicSubject}}

Jo så blev det min tur til at holde ind til siden.
Fik cyklen tilbage fra FV motor i går, således at sæsonen også kunne starte for mig. (hold nu kæft han fik den til at spille!)
Kørte pænt de første 100 km, og blivet så overhalet af en RS4 med HØJ fart på den ydre ringgade i Århus og lidt fart gik der da i den.
Men hvorfor skulle jeg og ikke billisten stoppes for de 3 overhalinger indenom???

Det betyder vel en betinget frakendelse af kørekortet og ny orienterede prøve?

Han var lidt i tvivl om reglerne for baghjulskørsel (en lille power-wheelie blev det til), så den kendelse ville betjenten vende tilbage med.
Er der nogle der kan forklare mig hvor grænsen går samt om bøden bliver 2000 eller 6000 for 3 forseelser?

Sur røv, men vi må jo stå ved det lort vi nu engang laver. God weekend til jer også:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyggeligt at kende dig, kørekort:(
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #2   24. maj 2013 3 overhalinger indenom er et klip pr styk, og baghjulskørsel er ifølge loven, en betinget frakendelse alene - dvs. du står potentielt overfor 6mdr uden kørekort.

    Men vent nu og se hvad de siger...


  • #3   24. maj 2013 Tillykke med buskortet smiley

  • #4   24. maj 2013 Yep. Ryger forhjulet op så er det alene en grund til at tage kørekortet. tarveligt men sandt (mange er jo ikke til at holde ned, lol)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #5   24. maj 2013 Altså... Det er en betinget frakendelse - som betyder at man beholder kortet i fald man består orienterende køreprøve (teori og køreprøve) uden at dumpe.

  • #6   24. maj 2013 Sajmon

    Også selvom de 3 overhalinger kyles oveni baghjuls kørsel? smiley
    Hvor længe har trådstarter haft kortet? 1 år? Så der 3 klip + baghjuls kørsel som er en man også kan sige farvel til kørekortet på. Så hvad jeg kan se (hvis han er ny billist, som man jo er indenfor de første 3 år) så er der allerede farvel til kortet 2 gange og 1 klip når det nye kort kommer. smiley

    Men kan jo tage fejl.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #7   24. maj 2013 Hvis de 3 overhalinger er oveni, er det 2 gange betinget frakendelse = ubetinget frakendelse i 6mdr, og så har man pludselig en betinget som gælder 5 år i stedet for.

  • #8   24. maj 2013 Og det må være surt og være trådstarter hvis lidt leg førte til lige netop dette smiley

  • #9   25. maj 2013 Der må da være samlerabat på de overhalinger smiley

  • #10   25. maj 2013 Alt respekt for at stå ved sine fejl! Jeg kender det desværre kun alt for godt, har selv været igennem en større omgang som har kostet både guld, tårer og pap. Kan man lave lort i det må man bare tage ved lære den vej igennem.

    Men så må du bare have en cykel som min, den er sgu så sløv at jeg ikke en gang tør køre på en større landevej med den smiley


  • #13   25. maj 2013 Har sq ikke respekt for folk der køre sådan i byzone, men stor respekt for at Du vedkender dig det.

    Håber du beholder kortet...


  • #14   25. maj 2013 Hmmm (næsten) uanset alder er der vel ingen der kender den unge mands reelle kørefærdigheder?
    Synes sq godt nok I er liiiige voldsomme nok. Han behøver da ikke få "dummebøder" her også?


  • #16   25. maj 2013 Hvis overhalingen af de tre biler indenom foregik på engang er det et kørselsforløb.. dvs. 1 klip..
    Baghjulskørslen kunne jeg forestille mig betragtes som at være farlig for trafiksikkerheden og straffes formentlig med en betinget..

    Så worst case hvis overhalingerne skete af flere omgange, giver det altså tre klip og en betinget.. = ubetinget frakendelse..
    Best case hvis overhalingerne forregik på en gang, en betinget og et klip..

    Men dette er blot gisninger..


  • #17   25. maj 2013 ALDRIG og jeg gentager ALDRIG køre rådden på ringvejen om aftenen, der ligger cevil og reklamevogne og nærmest bare køre frem og tilbage af den vej på grund af nogle af de typer der bor i det kvater der ligger ca. på midten af ringvejen ligger og køre med hovedet under armen konstant

  • #18   25. maj 2013 Medmindre de herrer er engle (og altså ikke den gammeldags vilde slags) så har jeg meget meget vanskeligt ved at forestille mig, at I overholder al lovgivning konstant!!!
    -Og her taler jeg ikke kun om færdselsloven, for i den kontekst her, vil jeg påstå det er lige gyldigt. Som jeg forstår det er det bruddet på loven der åbenbart generer jer.
    vor herre bevares for en selvhøjtidelighed!
    Da jeg ikke selv, og formentlig ej heller nogen af I andre, var til stede, kan man vel ikke vurdere kørslens farlighed i forhold til manden selv eller andre. At overhale indenom, må man jo pr. definition (næsten) ikke, men det er da på ingen måde ensbetydende med at det er farligt for nogen som helst. Det samme gælder da fuldstændigt for høj hastighed.
    Jeg mener I skyder helt over målet ved den måde I kritiserer indlægsstarter på et så mangelfuldt grundlag. Det kan da godt være I har ret, men det modsatte er da bestemt også gældende.


  • #19   25. maj 2013 Sur røv, håber det går bedre end frygtet, er bestemt ikke hellig, ville helst ikke møde fætter haps når den får lidt gas, men det er vel en kalkuleret risiko ved at kører mc, (alt med måde) glæder mig til at komme på bane igen i næste måned smiley

  • #20   25. maj 2013 Bla bla bla - løftede pegefingre og glorier - bla bla bla..... Pisse ærgeligt du blev snuppet med fingrene i dåsen.

  • #21   25. maj 2013 Vurdering nr. 1, inden man vrider øret i bund:

    "Har jeg råd til det?" smiley

    Pisse træls at du står overfor en megabøde og muligvis delvist kan vinke farvel til pappet. Men jeg respekterer at du står ved det. Vi er kun mennesker, og kan fejle / lade os rive med smiley


  • #22   25. maj 2013 Pisse ærgerligt... Har han fartmåling på dig?

    Jeg ville tage den i retten og sige du har lavet en forbikørsel. Har lige en kammerat der er sluppet for bøde da han fik medhold. Hvis han ikke har video kan det godt være du er heldig...

    Held og lykke smiley


  • #23   25. maj 2013 Respekt for at du kan få snuppet kortet på en Suzuki smiley

  • #24   25. maj 2013 Power wheelie på en 600 bandit...? smiley

  • #25   25. maj 2013 Det da heldigt du kun har fået bøde for overhedninger inden om og baghjul
    Hvad med hastigheden

    Men er det ikke 1500 kr pr ting plus 1000 pr klip
    Så det er vel små 7500kr i bøde plus det der går til køre lære og prøver


    Det røv men sådan er det med mc det går stræk og er sjov. Køre selv frisk till men overhæler aldrig inden om. Både fordi jeg hader når folk gør det ved mig plus jeg er sikker på det gør ondt vis jeg bliver taklet af en bil


  • #26   25. maj 2013 FL § 21, stk. 1 Foretaget overhaling højre om 2000,- og klip..

  • #28   25. maj 2013 Overvej og lave en nyere maserati til en rustvogn. Så vil jeg gerne køre de døde til gravpladsen smiley

  • #29   25. maj 2013 Det er da utroligt som fordømmelsen hersker her. I aner jo ikke en kæft om situationen!!!!!!!!!!!!!!! Var I til stede eller hvad? Ikke én har kommenteret bilisten (selv om det selvf. ej heller er et argument i sig selv - men alligevel)! Man sku dæleme ikke tro at det var et mc site.
    Er det sådan et eller andet enfantilt halløj lige som mobning i skolen eller hvad? -Bare man kan rakke andre ned for deres fejl, så har man det straks bedre selv........
    Ja jeg spør såmænd i min uvidenhed, men det er da det eneste sådan liiiige jeg kan komme i tanke om.
    Jeg synes faktisk det her er endnu mere pinligt end FDM´s meget amatøragtige afstemning om MC-folkets ageren i trafikken.


  • #31   25. maj 2013 Hvilken mc kørte du på?

  • #32   25. maj 2013 kig i hans profil en bandit;)


  • #33   25. maj 2013 Skidt da med at du ikke har kørekort længere. MC´en kører ganske fint uden, så drøn du bare afsted smiley FTP

  • #34   26. maj 2013 Håber ikke du mister kortet!

  • #35   26. maj 2013 lige fået en bøde på 8000 kr og en mulig frakendelse for 168 km/t ... og ikke en skid andet... ikke andre trafikanter i nærheden så kun mit eget helbred sat på spil... men de tager sq fat ..

  • #36   26. maj 2013 Michael L:

    Jamen det har jeg gjort, og kunne ikke lige få det til at passe med
    "en lille power-wheelie blev det til" udtalelsen smiley




  • #37   26. maj 2013 Så kunne du ha haft en gsxr istedet for en bandit for de penge smiley

    :0). Nå men så er der da klar hed op på cyklen igen


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #38   26. maj 2013 Snehvide - kunne vi udbede os lidt mere situationsfornemmelse i stedet for det der pladder?

    Læs & forstå kommentarerne og tag det roligt... smiley


  • #39   26. maj 2013 Øhhhh situationsfornemmelse........ Det er muligt jeg skal have et specielt mcg-læsekursus så, for jeg synes da ikke det er specielt vanskeligt at tolke hvad der bliver nævnt både im- og explicit......Jeg bringer lige nogle citater.

    thumbs up for at du godt selv kan se du er en klovn
    Andre mister livet ved den slags kørsel
    Har sq ikke respekt for folk der køre sådan i byzone
    så det du siger er at hvis man kan køre mc som Rossi, må man gerne bryde loven på offentlige veje
    Det er træls at miste kørekort og få store bøder. Men ikke så træls som at køre andre eller sig selv til lirekassemand. Det er jo faktisk også en mulighed...
    Overvej og lave en nyere maserati til en rustvogn. Så vil jeg gerne køre de døde til gravpladsen

    Er disse ikke fingerløftende/fordømmende eller hvad man nu skal kalde det?


  • #41   26. maj 2013 Mht til at køre på baghjul kan du være heldig alt efter omstændighederne smiley

    profilbillede
  • #42   26. maj 2013 Så kan flere af os jo følges et stykke vej. Jeg til Skoringen og nogle til en hestekyndig, hvor man kan få skyklapperne fjernet og dermed få flere indfaldsvinkler til en problematik, andre til optikeren så de kan læse og læse mellem linier måske og andre måske helt andre steder hen *SS*
    Sikke godt det kan blive smiley


  • #44   26. maj 2013 Hold nu op..Simon har gjort det samme som de fleste af os andre også har gjort/ville have gjort/vil gøre..

    Nogen råber "lirekassemand" og "dødsforagt" når vi synes at det var en dejlig tur med lidt frisk kørsel..

    Simon tager det som en mand, håber på en mild straf men æder den grove hvis den kommer... RESPEKT !!

    @Lasse fj1200... Hvor er de baner hvor vi med jævne mellemrum kan køre lidt frisk med løftet forhjul ???? hvis du kender nogle som man kan komme på bare en gang hver 14 dag i sæsonen. og selvfølgelig ikke 500km væk, så lad mig endelig høre....

    Mvh Brian smiley


  • #46   26. maj 2013 Nemli ja
    -og så har jeg vist ikke mere at tilføje denne vidtløftige tråd.
    Nu vil jeg denundenlyneme ud at løfte forhjul, baghjul og drøne så tæt jeg kan på de 300. Trænger til en gennemluftning i det gode vejr smiley


  • #47   26. maj 2013 @Lasse.

    Livet er farligt !! men det er op til os selv om det kun skal være farligt, eller der skal være både farligt og kedeligt smiley


  • #48   26. maj 2013 Præcis

    Jeg kom kørende fra sommerhuset en aften med 30 kmt på en vej hvor der var 80 tilladt.

    Sad og fumlede med at fjerne en pose så jeg ku få klikket sikkerhedsselen i.

    Lægger mærke til 2 øjne i buskadset og pludselig synes bambi at han skal krydse vejen.
    ABS'en virker da endnu fik jeg lige bekræftet.

    Godt man ikke kørte mc med 80.... Eller 50 for den sgs skyld.
    På den anden side havde jeg ikke mødt bambi hvis jeg havde kørt hastighedsgrænsen...

    Havde jeg ventet med at køre til jeg var spændt fast, og så i øvrigt kørt hastighedsgrænsen, så havde det været noget møg..

    Kedeligt var det i hvert fald ikke smiley

    Don't leave your house, you might die without the remote control in your hand.


  • #49   26. maj 2013 Jeg kører sq på baghjul hver gang jeg kører. Alti, alti, det jeg ligeglad med, det gør jeg også i bil!

  • #50   27. maj 2013 Det er særlig fedt i bil, det giver bare alti alti en ret ubehagelig og dyr lyd smiley

  • #51   27. maj 2013 Der er der heldigvis nogen som tør stå ved de har en mc som sommetider får lidt gas. Selv Lasse indrømmer at køre for stærkt efter forholdene, hvis han ikke var i bil ville han jo have ramt Bambi, så han kører jo også for stærkt.:-)
    Held og lykke med sagen, håber ikke det går alt for galt for dig Simon


  • #52   28. maj 2013 må indrømme at jeg nok 10 ud af 9 gange kører lidt for stærkt.;-))

  • #53   28. maj 2013 Det var rådden kørsel, det var dumt og det var uforsvarligt. Kan kun sige i bakspejlets lys at det heldigvis kun er kontanter der forsvinder og ikke mit eget eller andres liv for den sags skyld.

    Har haft kortet i 4 år, stuntet blev udført på en 650 bandit og den kan altså godt trækkes op uden kobling (ikke at jeg er stolt af det nu og ønskede at den kunne) smiley

    Policen lovede at ringe i går, men det gjorde de ikke, så venter stadig spændt.

    Hvis det kan hjælpe nogen kan jeg sige at jeg ikke har overtrådt fartgrænserne siden og SLET ikke overhalet indenom da:) det har jeg mit kort for kært til, specielt da jeg er afhængig af det.

    Tak for de rosende og knap så rosende ord samt hjælpen til spørgsmålene

    Mvh


  • #54   28. maj 2013 Kender en der venter på sin bøde for 3 inderhalinger og fart på 168km/t Og en wheelie politiet skrev bøde forlæg på 9000,- og ny køreprøve inden 4 måneder. =)

  • #55   26. jun 2013 Nogle gange er jeg ved at brække mig over hvor hellige,og dømmende nogle er herinde,når det gælder om at køre stærkt.Langt de fleste der har mc,har alle prøvet at køre mere spændende,end loven tillader! alle jer der har så ondt i røven,ja skift da jeres 1000ccm ud med en 125ccm,så ville jeg tage jer mere seriøst,når i dømmer andre herinde.

Kommentér på:
Hyggeligt at kende dig, kørekort:(

Annonce