{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.479 visninger | Oprettet:

Søren B
Søren B
Tilmeldt:
17. mar 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Honda Dominator - Et kedeligt antiklimaks {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg købte for en måned siden, en ældre herre af en Dominator fra 93'.

Den havde stået stille i over to år og den så forfærdelig ud.

Den havde svært ved at starte, hvorfor jeg gik samtlige stik igennem og sprøjtede kontaktspray på. Det gjorde tilsyneladende, at den kunne starte dagen efter.

Forrige lørdag fik jeg den transporteret til djævleøen hvor jeg bor, hvor den kørte 60 km uden problemer.

Den sidste uges tid har jeg sminket liget, så den faktisk ser helt præsentabel ud. Jeg havde i den forbindelse tanken afmonteret, hvor jeg ganske simpelt fjernede slangerne og monterede dem på samme måde som før.

Alt dette skulle, efter en forhåbentlig veloverstået køreprøve, udmunde i en tur med vinden i håret og solen på ansigtet.

MEN

Da jeg kom hjem efter veloverstået køreprøve, sprang den i gang som den plejer. Jeg kørte ca. 1,5 km. hvorefter motoren begyndte at gå ujævnt. Den tog toppen af omdrejningerne og det lød som et typisk tegn på benzinmangel. Jeg vendte derfor skuden og i den forbindelse døde skidtet helt.

Jeg prøvede gentagne gange at starte den, hvilket den ikke kunne. Jeg rev slangen af fra benzinhanen, hvor benzinen kom væltende ud. ...Hmm!

Jeg har nu adskilt karboratoren for at finde den fuldstændig klinisk ren, hvorfor jeg ikke kan tilskrive problemet til den.

Hvad fanden gør en mc-rookie, som ønsker at bevare liv i drømmen?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda Dominator - Et kedeligt antiklimaks
  • #2   28. maj 2013 Benzin filter:-)


  • #3   28. maj 2013 Tjek benzingennemløbet ved at åbne benzinhane og svømmerhusets bundskrue – led benzinen bort og se også efter, at der kommer mere end et svømmerhus-fyldt mål ud. Gør der ikke det, hænger svømmerventilen måske; eller noget andet i slange/benzin hane.

    Tjek at svømmerventilen lukker ved at føre benzinen op fra bundudløbet i en klar slange; det skal stoppe med at stige lidt under toppen af svømmerhuset.

    Typisk benzinmangel-fejl, naeh ja, det oplevede jeg en gang på en Mascot, hvor fejlen viste sig at være en løs forbindelse i tændspolens primærkreds ;-( Så tjek også lige ledningerne under tanken og især dem i tændingskredsløbet.

    Tændrørshætten sidder vel ordentlig fast på tændrør og spole, og gnisten springer fed og rødblå, ikke sandt?

    Lidt inspiration til en stille, flot aften ude i aftensolen...


  • #5   29. maj 2013 Laver den gnist på tændrøret?
    Kan det være at den drukner stille og roligt pga slidte nålerør eller slidt nål?


  • Søren B
    Søren B Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #6   2. jun 2013 Det var en stik med dårlig forbindelse. Rengjorde det og sprøjtede kontaktspray på. Den sprang den igang..

    Mange tak for alle kommentarerene..


  • #7   2. jun 2013 Jaeh, en 'typisk benzinmangelfejl' skal man være forsigtig med at gå blindt efter smiley
    Godt du fik din fine Domi i gang igen smiley


Kommentér på:
Honda Dominator - Et kedeligt antiklimaks

Annonce