Honda Dominator - Et kedeligt antiklimaks {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Jeg købte for en måned siden, en ældre herre af en Dominator fra 93'.
Den havde stået stille i over to år og den så forfærdelig ud.
Den havde svært ved at starte, hvorfor jeg gik samtlige stik igennem og sprøjtede kontaktspray på. Det gjorde tilsyneladende, at den kunne starte dagen efter.
Forrige lørdag fik jeg den transporteret til djævleøen hvor jeg bor, hvor den kørte 60 km uden problemer.
Den sidste uges tid har jeg sminket liget, så den faktisk ser helt præsentabel ud. Jeg havde i den forbindelse tanken afmonteret, hvor jeg ganske simpelt fjernede slangerne og monterede dem på samme måde som før.
Alt dette skulle, efter en forhåbentlig veloverstået køreprøve, udmunde i en tur med vinden i håret og solen på ansigtet.
MEN
Da jeg kom hjem efter veloverstået køreprøve, sprang den i gang som den plejer. Jeg kørte ca. 1,5 km. hvorefter motoren begyndte at gå ujævnt. Den tog toppen af omdrejningerne og det lød som et typisk tegn på benzinmangel. Jeg vendte derfor skuden og i den forbindelse døde skidtet helt.
Jeg prøvede gentagne gange at starte den, hvilket den ikke kunne. Jeg rev slangen af fra benzinhanen, hvor benzinen kom væltende ud. ...Hmm!
Jeg har nu adskilt karboratoren for at finde den fuldstændig klinisk ren, hvorfor jeg ikke kan tilskrive problemet til den.
Hvad fanden gør en mc-rookie, som ønsker at bevare liv i drømmen?
maj 2007
Følger: 59 Følgere: 52 MC-er: 5 Emner: 67 Svar: 293
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.133
Tjek at svømmerventilen lukker ved at føre benzinen op fra bundudløbet i en klar slange; det skal stoppe med at stige lidt under toppen af svømmerhuset.
Typisk benzinmangel-fejl, naeh ja, det oplevede jeg en gang på en Mascot, hvor fejlen viste sig at være en løs forbindelse i tændspolens primærkreds ;-( Så tjek også lige ledningerne under tanken og især dem i tændingskredsløbet.
Tændrørshætten sidder vel ordentlig fast på tændrør og spole, og gnisten springer fed og rødblå, ikke sandt?
Lidt inspiration til en stille, flot aften ude i aftensolen...
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Kan det være at den drukner stille og roligt pga slidte nålerør eller slidt nål?
mar 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Mange tak for alle kommentarerene..
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.133
Godt du fik din fine Domi i gang igen
Honda Dominator - Et kedeligt antiklimaks