{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.457 visninger | Oprettet:

Sv1000s 03-06 vs. Rsv1000rr 00-01 {{forumTopicSubject}}

Hey folkens,

Hvilken af disse 2 får man mest køreglæde for pengene ved køb. Sv'erne er self af nyere årgang men millen skulle være superb trods sin alder.

Havde håbet på at finde en gsxr 750k7 til en 65 tkr, men er lidt svært for tiden. De andre koster under 60..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sv1000s 03-06 vs. Rsv1000rr 00-01
  • #1   28. maj 2013 Det kommer helt an på hvad køreglæde er for dig.
    Det er jo to vidt forskellige maskiner

    SV´eren er mere komfortabel og "morfar" (<-- ikke negativt) sammenlignet med Millen, der sammenlignet med SV´eren er knivskarp, mindre komfortabel og skal op i højere fart før man mærker farten.
    Racer vs allround er det

    Skal du ud på de små snoede? skal du rejse? pendle?


  • #2   28. maj 2013 Skal ud på de snoede veje. Self tager man den måske på arbejde 100km motorvej, men mest leg.

    Skal absolut ikke være morfar..


  • #3   28. maj 2013 Den er sq svær..

    SV´eren er sjov, det er millen også..
    Millen er til ræs og spas.. Sv´eren mere egnet til allround brug, men er til gengæld også pisse sjov på de små og til spas.

    Se om du ikke kan få en prøvetur på en af hver og beslut dig derud fra.. Det er svært at vejlede til da det er en fornemmelse / mening hver enkelt har til hver cykel..

    Du kan jo ringe til nogle af dem der er til salg i dba og sige det som det er. Så ved en sælger jo at du kommer fordi der er en mulighed for at du kan blive køber


  • #4   29. maj 2013 Det kommer satme an på hvem du er... Men læg følgende til grund for din forståelse..

    Hvis du har lyst til at hygge og køre en lettere kapabel gyngehest = SV..

    Hvis du vil ræse og køre knivskarpe sving og bremse næsten alt midtover = RSV..

    Simple as that..


  • #5   29. maj 2013 og BTW.. Du kan finde en RSV mille 00-01 for under 50K ..

  • #6   29. maj 2013 Ok, har du evt links til nogle du er faldet over

  • #7   29. maj 2013 Det er egentlig sjov så mange der har en mening om en SV1000..
    90% af dem har aldrig kørt på en... smiley
    Men ud og prøv dem begge.. Få følelsen af dem begge.. og lad være med at lade andre vælge for dig... Det er jo dig der skal køre på den..
    Så hvis du føler dig bedst til rette på en Puch Maxi, ja så er det den du skal vælge, uanset hvad andre siger..
    Men kør nu en lang tur på dem begge..
    har du kørt V2 før?
    Hvis du også skal køre på job på den, ja så ville jeg ikke være i tvivl..


  • #8   29. maj 2013 Jeg har haft sv650s men syntes ikke den var i nærheden af min gixxer i køreegenskaber.

    Arbejde er kun når køen er for slem smiley


  • #10   29. maj 2013 Jamen så er problemet jo ikke så stort smiley
    Ud og find en racer smiley
    God fornøjelse, det er altid fedt at kigge på ny maskine..


  • #11   29. maj 2013 Brian.. .. jeg har ejet både en RSV Mille og en TL1000S, og prøvet en SV1000 flere gange.... hvor stor en procentdel udgør vi? smiley

    og jeg er i øvrigt helt enig i at RSV'eren ikke er egnet til daglig transport, men den kører satans godt smiley


  • #13   29. maj 2013 En SV kan sagtens køre både hårnålesving og snoede veje, hvis der sidder de rigtige affjedringskomponenter, dæk og korrekt opsætning på den. Jeg har kørt i Østrig, Italien - Dolomitterne, hvor jeg har kørt lige op med diverse Ducati og Honda racere. Apriliane skal du være opmærksom på at reservedele er et helvede at få fat i og kender ikke pålideligheden på dem. En SV1000 er super stabil og bom stærk, som du næsten ikke kan tage livet af. Bare min erfaring.

  • #14   29. maj 2013 Thore.. Så udgør du helt klart de 10%.. .g.
    Men du må give mig lidt ret i at folk tit spiller kloge på hvad de har HØRT andre sige.. Og tror sgu en SV med få ændringer i affjedringen, er mere end nok til de flestes talenter..
    Men igen, der er en typisk tendens til at generalisere mc'ere..
    Jeg har f.eks lidt den overbevisning at Aprillia lidt er en Fiat mc.. .g. Har kun prøvet en RSV futura.. .g.
    Så jeg kan jo ikke udtale mig om dem.. Så vil af dem grund heller ikke udtale mig til andre om dem.. smiley

    Folk har efter min mening en ide om at det er mc'en der afgør hvordan man kører, og ikke evnerne..


  • #15   29. maj 2013 Alle maskiner kan jo mere end dine evner
    Men som skrevet så er det jo 2 forskellige maskiner prøv dem begge så finder du hurtig ud af hvilken der passer dig.
    Fuld gas race er altid sjovt ;0) husk udstyret og pas på derude.


  • #16   29. maj 2013 Brian, jeg er helt enig... alt for mange, der klogskider i alt muligt uden at ane hvad de taler om smiley

    og du har i øvrigt ret i det med Fiat tilgangen, der er faktisk liiiiige lovlig mange el-fejl m.m. på de allerførste modeller af RSV'en.. og Futuraen er tænkt som "sport-tourer", så sammenligningen med en FIAT Tempra er nok ikke helt ved siden af smiley


  • #17   29. maj 2013 Strada.. Ja, alle MC'er kan optimeres i større eller mindre grad.. og RSV'erne som endda leveres i en "R"-udgave med bedre affjedring .m.m - men jeg går ud fra trådstarter spørger til standard-mc..

    Det med reservedelene er en gammel skrøne, det var mens TMP var reservedelsimportør.. - er det noget du selv har erfaring med fornylig?
    Og især i disse on-line tider mangler der intet..


  • #18   29. maj 2013 Jeg kender en der har været ansat ved importøren, så ja - kender lidt til det smiley
    Om det er en ny eller gammel importør afgør desværre ikke om reservedele til Aprilia er let tilgængelige eller ej, når ikke italienerne vil samarbejde på den front...


  • #19   29. maj 2013 ok.. Personligt har jeg kun oplevet problemer via TMP.. men skal dog så siges at jeg mens jeg havde en RSV Mille (2004-2011), stort set kun handlede via nettet. og jeg har et par venner med RSV'er, de har ikke beklaget sig..

    Men der nok være noget om at Aprilia er hurtigere til at holde op med producere reservedele til udgåede modeller..


  • #20   29. maj 2013 Jeg prøvet en SV1000 sidste år og den køre godt trækker også fin, men slet ikke så skarp som RSV. El fejl på ældre RSV syntes jeg nu ikke er så slem, ikke værre end andre cykel fra den gang. Har man et par timer er det meget let at udbedre.
    Jeg har aldrig haft problemer med at skaffe stumper, men ved at nogle dele til RST er svære at skaffe.
    http://www.youtube.com/watch?v=tLzoyBSNJLw


  • #21   29. maj 2013 Brian...Jeg gider sq ikke lægge under de 90% der omtales overstående!
    Vi er to der har en mening, da de 90% smides på bordet!. Jeg har kørt og ejet både TL1000S, SV1000 og RSV amann tunet mille R! og ombygget min egen TLS´er fra bunden

    Det er mange der kommer med meninger om noget de aldrig har prøvet, men inden du dømmer andre i en tråd, så få lige styr på om der er noget i det.. Fx ved at tjekke personernes profil eller spørge personerne man har erfaring med cyklerne, inden du bare antager at de ikke har og derefter ytrer det! smiley


  • #22   29. maj 2013 En tråd jeg skrev i 2006 netop omkring forskellene på Mille, SV og TL.
    Der er udelukkende på motordelen!

    http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4834.0


  • #23   29. maj 2013 Sebastian: Rooolig nu, tror du ser spøgelser.. smiley


  • #24   29. maj 2013 Ja! der er spøgelser overalt smiley

    "Det er egentlig sjov så mange der har en mening om en SV1000..
    90% af dem har aldrig kørt på en..."

    Den kommentar kommer du med lige efter Thore og jeg har svaret..
    90% ud af 2 personer er? og du tildeler Thore de 10% som efterlader mig med de resterende 90%? smiley Så den ligger jo lige til højrebenet at bitche over smiley


  • #25   29. maj 2013 Hej, har både en sv1000s k8 og en mille fra 99. Jeg har sat sv'eren tilsalg. Synes at apriliaen er sjover og har lidt mere karakter, men den driller da lidt en gang i mellem og er nu skilt fuldstændigt af for renovering. Sv'eren er bomstærk og indtil videre rigtigt pålidelig og en god hverdagscykel og også god til skæg og ballade. Hvis jeg ik havde en bil og kun var afhængig af en mc havde jeg valgt sv'eren.

  • #26   29. maj 2013 Køb en af hver, og sælg den du ikke får brugt smiley

  • #27   30. maj 2013 Fik du købt?

  • #28   31. maj 2013 Nej ikke endu. Han havde solgt den rsv jeg havde kig på. Det er sgu lidt sjovt at så mange sælgere får solgt til en forhandler

  • #29   31. maj 2013 De får vel også det mindre i fald....
    Men fristende, da markedet kan være svært


  • #30   31. maj 2013 Det fortæller vel også at priserne er ved at være i bund.

  • #31   31. maj 2013 Men jeg ville også gå efter en rsv eller Ducati da der bare er lidt mere sjæl i dem, bare min mening.

  • #32   31. maj 2013 Hvor sidder sjælen egentlig i en motorcykel? Og hvis der er mere i nogen motorcykler end andre, hvor meget ekstravægt koster det så?

  • #33   31. maj 2013 Har haft både TL 1000 S, RSV 1000 godtnok Tuono.
    Begge er noget mere inspirerede end en SV.
    En SV er lidt en mystisk gammelmandsklon af en wannabee sports maskine.
    ... Og ja har også prøvet SV - den kører betydeligt dårligere end de nævnte.
    Uden power commander mv kører den da faktisk elendigt, som om der er fyldt med huller i kurven + den taber pusten.

    En SV er vel nærmest en 2 hjulet Corolla - det er der intet galt i jo .., men forbandet kedeligt.


  • #34   31. maj 2013 Jan Kænguro: den SV du har kørt på må være dårligt indstillet eller serviceret og måske en lettere slidt kænguro ;-). Jeg kan på ingen måde genkende det du skriver. Min trækker rent fra bundgas og taber ikke pusten på noget tidspunkt, før end begrænseren slår til. Den er fast i affjedringen og reagerer kniv skarpt med affjedringen sænket 10-20 mm foran. Power Comander er ikke nødvendigt, da ECUén kan indstilles rimeligt optimalt - også hvis man monterer andre lyddæmpere. Naturligvis kan man med PC justere endnu finere og er da også et + at montere, lige som til så mange andre mcér.

  • #35   31. maj 2013 Har sikkert bare ramt nogen uheldige modeller trods jeg har kørt på både nye, gamle osv.
    Min mening om en SV er at den er knaldhamrende kedelig og uinspirerende som en Corolla - andre må have deres helt egen anderledes mening uden jeg skal gøre vrøvl.


  • #36   31. maj 2013 Der vil jeg holde med dig Jan.
    Men igen en sv er da helt klart også en fin cykel. Men jeg får bare ikke smilet frem på samme måde. Men heldigvis har vi ikke alle samme smag.


Kommentér på:
Sv1000s 03-06 vs. Rsv1000rr 00-01

Annonce