2.673 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Placering af clip-on styr ændre køreegenskaber Placering af clip-on styr ændre køreegenskaber

Hej mc galleri. Jeg har et spørgsmål.
Jeg går og overvejer at flytte forgaffelbenene lidt op så der bliver plads til at montere clip- on'sne oven over gaffelbroen. Er det en total dårlig ide. Ville det være rigtig dårligt for styre egenskaberne? Det drejer sig om en ducati 750 S's fra 95

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning og rydning af bed 2.230 kr.
  • Fuge ved toilet og vaskmøbel 1.999 kr.
  • Ophængning af 6 billeder, udskiftning af toilet bræt, ophængning af tre væg reoler 1.140 kr.
  • monter aquastop 1.000 kr.
  • Ublocking a clogged drain in the Kitchen 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Placering af clip-on styr ændre køreegenskaber
  • #1   29. maj 2013 Hvis du flytter dem så meget op at der kan monteres clipon over broen vil det ændre styreegenskaberne voldsomt.Den vil vælte ind i svingene og have vanskeligt ved at holde en stabil kurs ved høj hastighed

• #2   29. maj 2013 Det kommer vel an på en prøve om det bliver så slemt? Men en ændring giver det helt sikkert!
    Mange cykler kan nu godt holde til at man sænker forgaflen et par cm i broen. Flere cyklers forgafler har også markeringer til forskellige højder.

Alternativt, i fald det ikke er godt, kan man sænke den tilsvarende bagtil

• #3   29. maj 2013 For at få plads skal jeg rykke forgaffelbenene 29mm og gennem forgaffelbroerne.

• #4   29. maj 2013 Prøv det og se hvad der sker.. Alternativt sænk den bagtil med andre kødben (hvis den har sådanne).
    I værste tilfælde risikerer du det som lange skriver... Men så må man tage den derfra jo

• #5   29. maj 2013 Sænkede engang konens gsxr 250'er en tre fire cm i front så hun bedre kunne nå jorden, og bagefter var den næsten ikke til at køre på. Kan ikke anbefales.

• #6   29. maj 2013 En anden mulighed, og måske bedre, var at købe nogle højere clip-ons. Men det koster selvfølgelig, hvor det andet er gratis.

• #7   29. maj 2013 Med clip-ons ændrer du også kørestilling og dermed vægtfordeling, du får mere vægt på forhjulet. Det ændrer også køreegenskaberne lidt, men ikke så meget som at flytte stellet længere ned på forgaflfelbenene.

Der sker det at du ændrer både efterløb og kronrørsvinkel, så den bliver meget mere styrefølsom og ustabil ved ligeud, specielt når det går stærkt. Du kan faktisk få de to meget vigtige elementer af styregeometrien tilbage til normal, ved at bruge et større forhjul, der bringer kronrøret de 29mm op igen. Det vil se åndssvagt ud, og alligevel ikke virke helt, for det større forhjul har større gyrovirkning end det originale. Sænker du den bagi reducerer det frihøjden i sving, og hvis din svingteknik er som clip-ons antyder, er det noget bras.

Forhjulets styregeometri er et giftigt område, man skal være meget varsom med at pille ved. Køb et par gaffelben der passer til clip-ons, uden at man skal ændre på styregeometrien.

profilbillede
  • #8   29. maj 2013 Tak for svarene, jeg vil tænke over det. Man han jo altid flytte det tilbage igen.

• #9   29. maj 2013 På en BMW boxer er det kun en fordel, så prøv dig frem.

• #10   29. maj 2013 Det koster jo ikke noget at prøve smiley Så giv det da et skud og tag den der fra

• #11   29. maj 2013 Ny gaffelbro til montering af styr så har du morfar stil uden og sænke den

• #12   29. maj 2013 Ja Michael L jeg har også tænkt på det. Men det koster 2000kr. Så det må blive en anden dag.

• #13   29. maj 2013 Tja men tror det er det mest korrekte

Kommentér på:
Placering af clip-on styr ændre køreegenskaber

Annonce