2.096 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Størrelse på MC? Størrelse på MC?

Hej alle sammen.

Jeg tænkte på om der er en speciel målestok man går efter når man skal finde en MC der passer... Eller er det bare hoppe op på cyklen og kan man nå jorden så er det fint eller hvordan?

Hvordan pokker måler man sådan noget?? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Størrelse på MC?
  • #1   30. maj 2013 Hvor høj er du? Hvis du er over 175 burde du ikke have nogle problemer..

• #2   30. maj 2013 der er jo denne side hvor du kan indtaste din højde og se hvordan de forskellige mc passer til dig,, det kan give en ide om hvad man ikke skal kikke efter..

http://cycle-ergo.com/

• #3   30. maj 2013 Det kommer an på hvordan din køre stilling er men du bør kunne side op og nå af sætte begge støvler på vejen med flad fod sage vi i gamle dage

• #4   30. maj 2013 Jeg er en lille lort 169 cm - jeg har aldrig haft problemer ift højden, selv på offroaderer, tricket er at glemme alt om at røre med begge ben og så ellers bare smække den ene balle ud over kanten på sædet når man holder stille. Det har jeg gjort fra og med den dag jeg begyndte på kørekortet. Det har aldrig rigtigt været et problem med mindre at du er direkte udtryk ved det, men så køb dig en chopper, så er noget vildere ikke rigtig noget for dig...

• #5   30. maj 2013 Kørestilling er een ting - at kunne nå jorden er noget andet.

Den med kørestillingen mener jeg ikke har noget (ret meget) med højden at gøre, men mere er et spørgsmål om personlige præferencer (det er heller ikke alle der sidder på samme måde i en sofa). Personligt er min holdning at medmindre man har nogle fysiske skavanker kan kroppen kan tilpasse sig det meste, så medmindre man skal køre rigtig lange ture hele tiden er det ikke et issue i min optik.

Jeg synes Chris G har helt ret i det med at nå jorden. Igen er det noget man vender sig til og er man lidt lav finder man ud af at takle det. De største problemer er når man holder stille på skråninger, hvor der pludselig kan være meget længere for et eller begge ben. Eller hvis man skal bakke og næsten ikke kan nå jorden. Men som sagt man lærer at håndtere det.

Så medmindre du er een af dem som giver op med det samme og bliver sur når man ikke er god til alting første gang man prøver, synes jeg ikke du skal bekymre dig om det.

• #6   30. maj 2013 Jeg er ca. 1,77 så jeg er ikke så høj men heller ikke for lav smiley

• #7   30. maj 2013 Med din højde kan du uden problemer sidde på både hayabusa, Yamaha R1, Yamaha R6, Honda CBR1000RR og flere af den slags maskiner. Er selv 175 og det kan jeg uden problemer smiley

• #8   30. maj 2013 Så er der ingen alarm, frit valg på alle hylder! - Kun pengepungen der sætter grænser smiley

• Lenni L
    Lenni L Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #9   30. maj 2013 Er der ikke en gammel tommelfingeregel, som siger noget i retning af at sædehøjden skal være ens egen højde minus 90 cm? Jeg er selv 175 cm og har ingen problemer på standard 78,5 cm på min.

• jens r
    jens r Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 155
    #10   30. maj 2013 Mål din skridthøjde, hvis den svarer til mcens sædehøjde kan du normalt nå med tåspidserne på begge sider af mcen. Jeg er ikke højere end Chris G og bruger samme teknik, men det er dog sket at asfalten var et par cm længere nede end jeg forventede, og så er det en udfordring at holde balancen på en tung mc med passager og ferieoppakning.

• #11   31. maj 2013 Jeg er 1,76 cm. Og har ikke problemer med at nå jorden på min K75'er..

Kommentér på:
Størrelse på MC?

Annonce