{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Jens L
Jens L
Tilmeldt:
15. nov 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

Valg af 600ccm mc {{forumTopicSubject}}

Hej

Det er så småt begyndt at krible i fingrene for at få indkøbt en mc efter jeg tog kortet sidste år.

Har igennem den sidste uges tid været ude og prøve 6-8 cykler for at finde den jeg finder mig bedst til pas på - men alligevel søger jeg nogle erfaringer til at hjælpe mig en beslutning nærmere.

Har fra starten valgt det skal være en 600ccm sportscykel og jeg skal befinde mig godt på den, da den både skal bruges til sjov men også transportmiddel.

Har derfor primært været ude at kigge på 4 følgende maskiner:
Yamaha R6 årgang 98-01
Yamaha R6 årgang 05 ca (rossi)
Honda CBR F-Sport årgang 03-04
Kawazaki 636 årgang 05

Fordele/ulemper?? og gerne nogle erfaringer fra personer i ca samme højde som mig (185cm).

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af 600ccm mc
  • #1   5. jun 2013 Hvis det er tikl både sjov og transportmiddel så er en CBR F-Sport sikkert den mest behagelige.. den er fed at se på, men man sidder ikke så hardcore på den som på en rigtig racer.. jeg ville dog gå all in og tage en rigtig racer hvis det alligevel er den stil du søger..

  • #2   5. jun 2013 Hvis du er til race ogsjov syntes jeg R6

  • #3   5. jun 2013 Kawa helt klart..

  • #4   5. jun 2013 Hondaen er nok den med den mest rummelige kørestilling, men kawaen er pisse fed at køre på.
    Du må ud og prøve sidde og se hvor smidig du er, for man skal god nok krølle sig sammen for at være på nogle af de cykler.


  • #6   5. jun 2013 Jeg ved du har skrevet sportscykel.
    Jeg tog mit mc kort for 2 år siden og havde meget sjovt nok de samme ønsker som dig, hvad angår valg af mc.

    Jeg endte dog med, at finde mig en rigtig fin ducati monster 600ccm.
    Jeg har på ingen måde fortrudt dette valg.
    Det er den mest sjove og opsigtsvækkende mc jeg har kørt på.

    Grunden til den er til salg nu er da jeg ikke får den brugt nok.

    Jeg havde nok valgt, en monster med den begrundelse at du får noget
    Praktisk erfaring inden du får fat i en killer machine!


  • Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #7   5. jun 2013 .....<Ô.Ô>.....: Hvorfor kawa? begryndelse tak smiley

    - Tommy Panda -: Har prøvet at køre dem alle, dog korte ture. Kan godt sidde på dem alle, dog er man mere klemt på en R6 frem for de 2 andre.
    Men søger nogle erfaringer fra folk på ca min højde, som forhåbenligt kan fortælle lidt om hvordan det er at sidde på den 2 timer.


  • #8   5. jun 2013 prøv dem alle , Hondaen kan det hele - kawaen og yamaha sidder du ca.ens
    sammenklemt og forover


  • #9   5. jun 2013 Kawa'en er hurtigst, og der er mere plads på den, end på en r6'er...


  • #10   5. jun 2013 Jeg er omkring 190. Og jeg har også været oppe og sidde på på Yamaha R6'eren.. Og følte slet ikke der var den plads som jeg fik på GSXR 600'eren..

    Kawa'en har jeg ikke prøvet. Og må være en smagssag smiley


  • #11   5. jun 2013 Jeg ville tage en Gsxr Helt klart !! smiley

  • Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #12   5. jun 2013 Nick: Jeg har også følelsen af at jeg er for meget klemt sammen på en R6, så den har jeg sådan set udelukket.
    Jeg er ikke så vild med udseendet på en gsxr, men det kunne da godt være jeg skulle prøve at sætte mig på sådan en smiley


  • #13   5. jun 2013 Som sagt er det jo virkelig en smagssag, for jeg har det på samme måde med udseendet på kawa'en smiley Men går vi væk fra det.. Så syntes jeg du om ikke andet for sjovs skyld, skal prøve at sætte dig på en gixxer bare for at mærke den markante forskel..

    Men om ikke andet skal du have pøj pøj med jagten.. Og beslut dig hurtigt.. Vejret er perfekt i øjeblikket smiley



  • #14   5. jun 2013 Ktm 660 smiley

  • #15   5. jun 2013 Jens L: Beste råd tag ud og kig på dem alle og prøv dem smiley Suzuki folk siger jo du skal tage en suzuki og honda folk siger slf honda men hvad siger du selv ? smiley du skal slf ikke tage en R6 hvis du som du siger føler su sidder for meget krøllet sammen så bliver det jo kun en plage for dig selv smiley

  • #16   5. jun 2013 Du lyder som en der kun køber cykel for at se sej ud. Start med en mindre model og når du så har lært og køre kan du købe en hurtig cykel.



  • Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #17   5. jun 2013 Mathias: Det er jeg opmærksom på smiley Derfor jeg gerne søgte nogle der har ca samme højde som mig og har prøvet flere forskellige cykler gennem tiden. Man får ikke den fulde fornemmelse af at sidde på en cykel ud fra 10-15minutters prøvetur.

    Rene: Jeg lever kun for en ting - og det er at se sej ud......... Den kommentar var vist lige så dum som din!


  • Kasper  M
    Kasper M Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 19
    #18   5. jun 2013 Hvad med en honda cbr 600rr smiley

  • #19   5. jun 2013 lige præcis men ja det er smag og behag og tror ikke du finder en som kan svare dig på hvad den helt rigtige mc er lige netop for dig men nu når du siger en Cbr-f så spekuler jeg lidt på om du bøvler med ryggen?
    nu når de andre er R modeller ? Jeg kan kun snakke godt for en Cbr-f men har kun prøvet en, dog ikke ejet en...

    men ja det er smag og behag for alle folk smiley og døjer du med ryggen så skal du nok ikke gå efter en racer da der ikke er meget ved at kører mc hvis man skal have ondt bagefter eller føle sig utilpas under kørsel..


  • #20   5. jun 2013 Jens: Jeg har både haft kawa og yamaha og jeg hælder klart mest til kawa.. Det er generelt bare en bedre cykel hvad angår design, kvalitet og ydelse, synes jeg.

    636 er også væsentlig hurtigere end de andre. Den er rigtig god i mellemområdet, hvor andre i 600 klassen mangler power.


  • #21   5. jun 2013 Honda bryder jeg mig bare ikke om. Kun 05-07 CBR 1000 RR. Hondas 600 cykler er mega små synes jeg..

  • #22   5. jun 2013 Snyd ikke dig selv for lige at prøve en Naked cykel først. En cb600 hornet kan du race og pendle på, super siddestilling og uden kåbe bevirker en generelt lavere gennemsnits fart, medmindre de er en af de 1 ud af de 73,8 der kan styre sig.
    Jeg er på samme højde som dig ca.


  • #23   5. jun 2013 Jeg har en kawa zx6r 636 og er rigtig glad for den. Jeg har en rygskade efter et trafik uheld men sidder stadigt overraskende godt på den. Dertil skal nævnes at en gsxr 600 er en fed cykel at kører på. Meget mere begynder venlig og nem i sving i forhold til kawaen. Og som begynder er det rart med gear indikator og styre dæmper hvilket kawaen ikke har. Tilgengæld synes jeg at der er meget mere skub i kawaen.

  • Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #24   5. jun 2013 Tak for de gode svar.

    Mathias:
    Kan godt bøvle lidt med ryggen hvis jeg ligger forkert. Fordi jeg har skrevet en CBR-F sport er fordi jeg prøvede den ved en forhandler da jeg synes godt om "sport" udseendet. Jeg tænkte ikke så meget over betegnelserne =)
    Sidder dog rigtig fint på kawasakien, men også den "nye" R6 model.
    Nogle der ved om en 05` R6 er større end en 99`er? sådan føler jeg det hvertfald =)

    .....<Ô.Ô>.....:
    Tak for begrundelse.

    Jonas:
    Har taget kørekort på en naked cykel og har også lånt en af en kammerat et par gange. Jeg er nok ikke en ud af de 73,8 der kan styre mig, dog vil jeg mene jeg er en af dem der tænker over inden jeg vrider håndtaget. Har en del erfaring med meget hurtige biler - ved godt det ikke kan sammenlignes - men selvkontrollen kan.

    Christian:
    God begrundelse. Har overvejet det med gear indikatoren da jeg nogle gange tænker hvilket gear jeg er i. Er sådan en mulig at få monteret på en kawa 636?


  • #25   5. jun 2013 Yeps.. Tager 10 minutter at montere.. Og kan du på alle cykler med gear.

  • Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #26   5. jun 2013 Dejligt at vide smiley

  • #27   5. jun 2013 Kan godt se at du er glad for racer mc som jeg selv er. Men har du kikket på feks honda cb 600, Yamaha fz 6 ss, suzuki gsr 600? Sjovere på gaden, men næppe så sjov med 200 km,t pga der ingen kåbe er.
    De er bare meget billigere, pga der ingen kåbe er.


  • #28   5. jun 2013 Eller hvis du vil spendere lidt mere. Kawasaki z 800 eller Yamaha fz 8

  • #29   10. jun 2013 Suzuki gsxr 600 k7

    profilbillede
  • #30   10. jun 2013 Fed mc til ovenstående billede

  • Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #31   10. jun 2013 Ja den er skam ganske fin - sidder bare ikke så godt på den som på en Ninja. Så har truffet mit valg og henter min kommende mc i morgen.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/43723-kawasaki_zx6r__solgt_
    Glæder mig meget smiley


  • #32   10. jun 2013 Ser fronten ikke lidt mystisk ud i forhold til bagenden ?


  • Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #33   10. jun 2013 Definere mystisk.

  • #35   10. jun 2013 Jeg har haft samme model. Det er den bedste cykel jeg har haft. Og det er også den flotteste og hurtigste zx6r, som de har lavet.

    Den spiser større kværne til morgenmad..

    Kæmpe tillykke!


  • #36   10. jun 2013 Tillykke med den.

  • Jens L
    Jens L Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #37   11. jun 2013 Tak smiley
    Synes der er længe til kl 18 lige nu hehe.


  • #38   11. jun 2013 må man spørge hvad du måtte slippe? smiley den er rigtig fed btw!

Kommentér på:
Valg af 600ccm mc

Annonce