{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Første styrt {{forumTopicSubject}}

Så kom det første styrt på road bike.

Smadret bundkåbe, frontkåbe, sidspejl, blinklys og fodbremse.

Jeg kommer kørene på landevejen tidligt i morges lige da solen er ved at stå op, jeg drejer til højre i et mindre T-kryds og bang, så ligger jeg der. Cyklen forsvinder simpelthen under mig.

Der er så nogle smarte mennesker nede på kommunen der har valgt at i stedet for at lægge ny asfalt har de bare spredt ca. 2-5 mm store småsten i et 1 cm tykt lag ud på hele vejen som jeg svinger ind på. Der var højt græs i svinget, så jeg kunne ikke se at de havde lagt sten ud. Udover det må man give dem, at de faktisk har gjort et flot stykke arbejde, idet stenene var helt jævnt spredt så det er virkelig svært at se der ligger sten i bare en smule dårligt lys.

Jeg kørte ca. 15 km/t rundt i svinget og der skete ikke noget med mig, men jeg lå der alligevel lige i et par sekunder. I den tid nåede der at køre to biler forbi mig WTF!!!???

Jeg overvejer seriøst at gå ned på kommunen og være lidt arrig, de kan sgu da godt lige sætte et skilt op med at der ligger løse sten, specielt når de ikke engang har slået græsset i svinget så man har bare en lille chance for at se at der ligger løse sten. Kan ikke forstå hvorfor der ikke bliver sat et skilt, det er jo pisse farligt!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første styrt
  • #1   5. jun 2013 Mhm tror at kommunen dækker når det ikke har skiltet med det smiley det skal de vist gøre smiley

  • #2   5. jun 2013 Jeg lavede samme nummer sidste sommer. Der var så skiltet, så jeg havde ikke noget at komme efter.

    Du tager lige en masse billeder af stedet, for at bevise der ikke er skiltet med løse sten. Så går du på kommunen og starter en sag op, eller hvad man nu gør.

    Bum.


  • #3   5. jun 2013 Øv pis....Sur røv...

    godt der ikke skete noget med dig..

    mvh


  • #4   5. jun 2013 tilbage til "crime scene" og tag billeder af grus, græs og den manglende skiltning, så skal de dække skaderne.

  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #5   5. jun 2013 Det værste er da, at to biler kører forbi... Uden at stoppe.


  • #6   5. jun 2013 Billeder i massevis, hellere 70 billeder der viser det samme, end lige mangle en afgørende vinkel smiley

    Har altid taget billeder i læssevis så snart der har været noget som helst.


  • #7   5. jun 2013 Billeder i en fart, en beskrivelse og klag til kommunen..!


  • #8   5. jun 2013 evt tag en lille video hvor du lige filmer hele vejen rundt og køre hånden over stenene så det kan ses at de ligger løst



  • #9   5. jun 2013 Det er nok en OB belægning de har lavet på vejen. På en varm sommerdag skal du være obs på at stenene løsner sig fra vejen og kan lægge i små bunker. Det sker for det meste i sving hvor dækkene vrider dem løse.

    Jeg tvivler dog på det er kommunen der har udført arbejdet men derimod et firma. Kør tilbage og tjek om der er nogen form for skilte der advare mod det. Du kan jo have overset det som langt de fleste gør. Du bør også tjekke om der er nogen på andre sideveje eller i start og slutningen af "vejarbejdet" og så skal du selvfølgelig tage en masse billeder og gå til kommunen. Så tager de kontakt til firmaet der har udført arbejdet.

    Det kan selvfølgelig os være en tosse der har tabt et læs sten og bare har spredt det lidt istedet for at samle det op...

    Men det lidt sygt at folk bare kører videre imens du lægger dernede og roder rundt.


  • #10   5. jun 2013 Væltede engang på knallert da jeg var 17. Jeg skulle undgå en tåbe som hoppede af bussen i sidste øjeblik, uden at kikke sig for, jeg havde endda sat farten ned, men røg alligevel over en kantsten da jeg undveg, og blev smidt af. Så lå jeg og ømmede mig med en skide scooter oven på mig, mens HAN gik forbi sammen med 20-30 andre. Mens jeg prøver at komme fri, kommer der en AMERIKANER hen til mig for at hjælpe. En ting var at jeg havde fået nogle knops, men at det lige frem skal være en fra et andet land der skal hjælpe som den første ud af så mange mennesker syntes jeg var dybt skræmmende !!!

  • #11   5. jun 2013 En helt anden ting er at de har forbrudt sig mod grundloven ved at undlade at hjælpe et andet menneske i nød, som måske var kommet svært tilskade, men de sad jo nok lige så godt eller sådan noget !?!

  • #12   5. jun 2013 Grundloven?

    Er det ikke færdselsloven og straffeloven

    Mvh regelrytteren


  • #13   5. jun 2013 Mener bestemt at det skal skiltes. Hvis du kan bevise at der ingen skiltningen var, har du en rigtig god sag at gå videre med.

  • #14   5. jun 2013 Jacob (Odense) x - er rimelig sikker på det står i vores grundlov, kommer så vidt vides fra Jyske lov. Man har ALTID pligt til at hjælpe andre mennesker i nød, om det så er i trafikken eller en med et hjerteanfald. Du kan heller ikke blive straffet for at yde "forkert" hjælp (forstås man ikke kan ordentlig førstehjælp fx) men du kan blive straffet for at være passiv.
    Det er også en ting som burde ligge dybt dybt nede i alle mennesker!!!


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #15   5. jun 2013 Det er straffelovens §253.

  • #16   6. jun 2013 Og færdselslovens paragraf 9

  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #17   6. jun 2013 Jacob - Ja, hvis de var impliceret.

Kommentér på:
Første styrt

Annonce