{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Zx10r, eller?? {{forumTopicSubject}}

Hej mcg.
Min store drøm er som min næste bike, at finde en af de første kawasaki zx10r, (2004-2005), jeg tror den vil passe godt til det jeg vil, meget snoet landevej og baghjulskørsel, og ellers nogle hygge søndagsture med drengene:)
Men nu kommer mit dilemma så, for jeg går og sparre op og har fundet et par stykker til omkring 80k, men jeg har aldrig prøvet en zx10 før:)
Mit spørgsmål er så om der til den pris er bedre alternativer i 1000 klassen?
Og ja jeg ved godt man skal køre pænt og alt det der men jeg har 2 fartdæmpere på 18 og 1 måned så køre med hovedet:)

Jeg er faldet for designet, og generelt bare vægt kraft forhold osv men er der andre alternativer?
Jeg er 169 cm høj og 80 kg, og har kørt forskellige maskiner før:)

Skriv gerne med for og imod zx10r og evt alternativer i den prisklasse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zx10r, eller??
  • #1   10. jun 2013 Uden at være Honda farvet smiley hvad med en Cbr 954 det er også en let potent maskine og måske lidt billigere? Men også 10 år gammel efterhånden. 153hk vs. 165kg...

  • #2   10. jun 2013 jeg har ikke andet og sige til dig, ud og prøv. Jeg var også vældig imponeret over zx10r, indtil jeg kom op og sidde på den, nu er jeg ret langbenet og mine ben krampede inden jeg nåede ud af indkørslen hos forhandleren. Det var en 06 jeg var ude og prøve, men den er godt gal i skralden. Men det er de fleste 1000 ccm jo. Jeg vil sige, vil du have en wheelievenlig maskine, ja så er der jo mange gode, R1, cbr929, cbr954, gsxr1000 som har lidt flere hk og rutte med i de første udgaver i forhold til Honda og r1... også er der jo zx10r, som udmærker sig v. at være meget let og typisk Kawa med at den tager mange snoninger og momentet ligger langt oppe i register. Dermed får man også en mere eksplosiv cykel. Men hondaen er altså en superstærk cykel der ikke er så meget pjat med, bliver den for kedelig kan man vist nok smide en 1100 motor i... eller måske det kun er i sc33 den passer?

  • #3   10. jun 2013 blackbird (1100) motoren passer kun i de gamle modeller med små modifikationer (sc28/33)

  • #4   10. jun 2013 gixxer 1000 men er det kava så skal det være en 05

  • #5   10. jun 2013 tror du ikke bare du skal købe dig en v2 et eller andet touring halløj? billigere i forsikring, - ikke for at male fanden på væggen. Men med 2 små børn bliver din tid begrænset...

  • #6   10. jun 2013 Vil bare sige at en ZX9R 1999 C model, den er man også højt flyvende på. 143 hk til ca 180 kg

  • #7   10. jun 2013 Tak for de hurtige svar:)

    V2 er prøvet 2 gange og hvis jeg skal have sådan en igen skal det være en rsv 1000r aprilia. Ved godt tiden bliver begrænset og derfor skal det også være noget jeg virkelig glæder mig til at komme ud og køre på de få gange jeg har tid til det:)

    Har selv en cbr 900 årg 97 lige nu. Og den er virkelig letkørt og lækker at køre på, men den mangler lige lidt vildskab synes jeg. Og så ved jeg ikke lige hvad det er men jeg køre med en kammerat der har en gsxr 600 k7 og jeg er en bedre køre en ham, men jeg kan sku ikke følge med i sving på min 900:(
    Har 40 kg ekstra vægt og dårligere affjedring virkelig så meget at sige??

    Offslow: hvor høj er du? Jeg er jo ikke så høj:) bilder konen ind jeg har højde som gp kørerne, derfor bliver jeg nødt til at køre racer;)

    Nogen der ved noget med holdbarhed på de forskellige 1000,ere?
    Vil helst ikke ende med en maskine der har en masse kendte børne sygdomme:)


  • #8   10. jun 2013 Zx10r årg 04 og 05 blev begge år kåret som den bedste 1000cc sportsmaskine.... Der var ikke noget der nærmede sig mht præstationer.

  • #9   10. jun 2013 Mathias,

    jeg er 172 og jeg sidder fint på miin zx10r (04/05) så det er jeg sikker på du også vil gøre.

    Det er et par ting du skal være opmærksomme på med 04/05, men det er en dejlig maskine smiley Ikke for sjov at den blev bedste cykel som Keyser også skriver dengang...

    Den var fremme i skoene.


  • #10   10. jun 2013 jeg er 1.84 og har lidt lange ben... Men du må sku ud og prøve lidt forskelligt, det er jo heller ikke kedeligt. Men det er klart at en lettere cykel er hurtigere og smide ind i svingene... kan huske en test på bane for år tilbage der kørte de prof ryttere kun jeg mener det var 1.5 sek hurtigere på zx10r i forhold til 636... ca.... det siger lidt.

  • #11   10. jun 2013 Der findes mange baner hvor en 600 ccm cykel er meget lettere kørt og næsten lige så hurtige, men 1000 ccm er bare så rart på gaden, især hvis man bare ligger på motorvejen, fint træk i 6 uden at skulle skifte gear og langt lavere omdrejninger.

  • #12   10. jun 2013 Jesper hvad skal man være opmærksom på ved den?

    Har også overvej 636 fra 05-07, men jeg elsker bare trækket i liter maskinerne.
    Men ja, jeg vil hellere kunne køre stærkt i sving end lige ud for det kan alle jo:)
    Og vil også gerne at det er en maskine jeg kan udvikle mig på:)

    Jesper med din højde og vægt ryger den så på hjul bare på gassen??


  • #13   10. jun 2013 Jeg har min Zx10R som bane cykel, den er gear 4 tænder op bagpå. Så ja den kan godt gå på hjul. Det kan den også sagtens med det 39 tands den er født med. Og den kan sagtens svinge smiley

    Stod på Most for 1½ mdr siden og kiggede på en kammerat der var ude og prøve min cykel.
    Ned af langsiden (som er ret puklet på midten) gik en på hjul i 6 gear for ham. Ikke meget men nok til de tyskere som stod og kiggede ved siden af min grinte til hinanden og sagde "kein problem, kein problem" og gestikulerende at den lige var gået på hjul med 250-60 smiley

    Jeg vejer 72 kilo og er 1.72, og jeg syntes den køre rigtig godt. Den har MASSER af træk og kan sagtens gå på hjul på gassen, men min S1000RR går noget nemmere på hjul. Jeg fik dem rullet samme dag hos Enghave og mens min ZX10R smed 159 (skal lige siges en Gixxer 05/06 smed 150) smed min S1000RR 178 og de 20 hk kan altså godt mærkes.

    Men Gen1 Kawaérne har mange kræfter, især af så gamle cykler. Den er kort i aksel afstand og ret let og det et en wheelie opskrift smiley

    Du skal være opmærksom på gearkassen og generatoren.
    du bør sikre dig at der er eftermonteret en styrdæmper eller selv få det gjort hvis du køber sådan en cykel.


  • #14   11. jun 2013 (link fjernet)

    Du kan jo læse det her og se hvad der siges om 1 generation af Ninja 1000 smiley

    Den er berygtet og:

    The 2004, on the other hand, is downright belligerant and doesn't respect its rider any more than R. Kelly does a teenage girl.

    Men den er faktisk ikke så slem, alle 1000 ccm cykler skal køres med lidt omtanke.


  • #15   11. jun 2013 Jesper: det lyder rigtig godt! Den burde også kunne køre i sving med den lave vægt men nogen gange bliver man overrasket!
    Lyder godt den er så sjov:) jeg må se at få sparrer sammen!
    Har prøvet en cbr 1000rr 09k, og den var fandme hurtig, og den og zx10r skulle næsten have lige mange hk, kawaen skulle bare være mere explosiv:)


  • #16   11. jun 2013 "så ved jeg ikke lige hvad det er men jeg køre med en kammerat der har en gsxr 600 k7 og jeg er en bedre køre en ham, men jeg kan sku ikke følge med i sving på min 900"

    Det er slet ikke så underligt.. de har næsten ligeså mange hk, din er tungere og ældre, og så bliver en 900 aldrig ligeså nem at kaste rundt med som en 600..

    på de snoede veje så kan du sagtens risikere at møde en 250 eller 400 som kan køre fra dig.. men hvis du er typen der kører med lave omdrejninger og nyder bundtrækket så er en zx10r sikkert fin..


  • #17   11. jun 2013 Men hvor pokker kan man på Sjælland prøve en zx10r??

    Mirza: det har du nok ret i, den er også 30 kg lettere og så vejer min ven lige 10 kg mindre også:)
    Og jeg ved også godt at der er sket en masse både med affjedring og bremser på de 10 år der er imellem dem.


  • #18   11. jun 2013 jeg synes den væsentligste faktor er roterende masse..

    De fleste dødelige som ikke kører på bane vil til enhver tid føle sig mere trygge ved at lægge en lille motorcykel ned end en stor.. på trods af at den store måske er af nyere årgang og bedre komponenter.

    Jeg kommer væsentlig hurtigere igennem svingene på min 400RR end jeg gør på en 1000RR.. og svinghastigheden på de gamle 125ccm 2 taktere der kørte om søndagen med MotoGP var ligeså høj i de snævre sving (eller højere!) som Moto GP maskinerne med +220hk..

    men ligeså snart det gik lige ud ja så skete der ting og sager..


  • #19   11. jun 2013 KØB den - det er den fedeste racer. Fuldstændig kompromiløs og dælens hurtig, men med lidt hjerneaktivitet, og en fornuftig højre hånd - så er det altså en aldeles lækker maskine.
    Jeg solgte min i foråret, og har fortrudt det 10.000 gange siden, men fornuften og økonomien overbevistem mig om, at det var nu den skulle gøre en anden ejer glad.
    I mine 4 år på nakken af en 2004 ZX10R, har der ikke været nogle problemer eller skavanker - udover, at det kræver en stærk mand at skifte forkædetandhjul. Centermøtrikken sidder MEEEEEEEEEEEGET fast smiley
    JEg er 187 høj, og har lidt indbygge airback, men havde en fin føreplads på 10'ern, så find Dankortet og kom afsted - og GO fornøjelse


  • #20   11. jun 2013 Som Mirza skriver er en lille cykel altid hurtigere i små snævre sving og på en lille teknisk bane som fx Knutten vil en 600 ccm eller 400 ccm cykel være sjovere og nemmere at få rundt for de fleste. (læs for de fleste).

    Du kan jo se denne video af mig på mig Zx10r og vurdere om den kan svinge smiley

    Og nej jeg er ikke prof, det var min første gang på most, det var lige tørret op og der er våde pletter på banen, men sjovt var det og det var det vigtigste smiley

    http://www.youtube.com/watch?v=v0s8O9hLyKU


Kommentér på:
Zx10r, eller??

Annonce