{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
412 visninger | Oprettet:

r6 (98-01) vs gsxr600 (k1) {{forumTopicSubject}}

da jeg står og skal ha ny cykel til næste sæson er jeg allerede begyndt at kigge rundt omkring efter en som jeg gerne vil ha. lige nu er jeg mest varm på en r6 eller gsxr600, hælder mest til suzukien da der jo køre r6 på alle gadehjørner og så er den absolut heller ikke grim. men er der nogle ting man skal være opmærksomme på ved sådan en. er der nogen der kan svare på vilken en der er hurtigst. på forhånd tak for svarende.

mvh jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  r6 (98-01) vs gsxr600 (k1)
  • #1   12. jul 2006 Med fare for at udløse en virtuel atomkrig om mærkepræferencer, så er MIN personlige erfaring med de japanske mærker at fit & finish på Yamaha's cykler er Suzukis langt overlegen: Prøv at kigge et par 3-5 år gamle cykler fra hvert fabrikat efter i sømmene - forskellen kan både ses, høres og mærkes.

Kort sagt: Jeg ville købe Yamahaen (medmindre du har råd til en Honda..;-)

• #2   12. jul 2006 Kvalitetsmæssigt vil jeg også mene at Yamahaen er bedst, men den koster også mere en Suzukien. Kiggede selv på en R6 da jeg skulle have MC i starten af året, men jeg endte med at købe dencykel jeg i første gang havde brændt mig varm på nemlig en GSX-R 600.

Den fik jeg for 75k ... jeg skulle lægge 20k mere for R6'eren.

• #3   12. jul 2006 Brian: Det er ikke min oplevelse at prisen altid afspejler kvaliteten – i så fald blev alle sorte R6'ere 40.000,- dårligere, da 2005-modellerne blev sat ned?! Sådan spiller klaveret selvfølgelig ikke.

Min oplevelse af kvalitetsforskellen på de forskellige brands er således baseret på eget (og kammeraters) ejerskab af de pågældende cykler. Og dér er der for mig ingen tvivl om at suzukierne er ringere "bygget" set over nogle år end de tilsvarende Yamahaer.
    Honda er og har altid været - i en klasse for sig rent kvalitetsmæssigt (og JA, det var også min holdning også da jeg selv kørte Suzuki, Yamaha mv.)

• #4   12. jul 2006 - NB: Jeg har aldrig ejet en Kwak, men har prøvet adskillige af modellerne ved flere lejligheder - senest ZX10R og 636'eren...;-)

• #5   12. jul 2006 Jam'n, lad os dog bare være enige om at være uenige: Min oplevelse af eks. TL1000 (købt fra ny i '98) er diametralt modsat din....

• #6   12. jul 2006 ...omvendt har jeg aldrig ejet en Honda, hvor tingene ikke bare spillede max – selv når de havde en del år på bagen...;-)

• #7   12. jul 2006 Jeg står faktisk også og skal til at købe motorcykel. Og jeg har vidst også kommet frem til at det skal være en Yamaha. Ikke at jeg tror kvaliteten er dårligere på en suzuki. Men det er mere pågrund af udseendet. Yamaha'en er klart flottere end suzuki'en. Altså de model'er før 2003, der synes jeg at yamaha'en er flottere end de samme modeller for suzukien.

Dog vil jeg sige at Suzukien virker mere behaglig at køre på, både solo og med to på, da den er breddere.

Men held og lykke med det Jakob. Lige meget hvad du vælger er jeg sikker på at det bliver det helt rigtige for dig...

• #8   13. jul 2006 tak for svarende. det skal lige understreges at det ikke er srad modellen jeg er interesseret i men fra årg 01 og op efter. det der mest er ved r6 er at der er så mange af dem. har desværre ikke prøvet en gsxr. men syntes bare lige at den er en tand federe at se på end r6. koster godt nok også lidt mere en r6. men jeg må jo bare ud og prøve sådan en 600 gixxer. er ikke så bange for kvaliteten, køre jo selv på en halv gammel gixxer nu og den er der bare intet at klage over.

ingen der ved hvilken af de to der er hurtigst? smiley

• #9   13. jul 2006 Smag og behag... Jeg er super glad for min GSXR 600 (dog en '99) kan kun anbefale den. Har du prøvet at sidde på dem begge 2? Jeg sad f.eks. rigtig dårligt på den R6 jeg prøvede. Den ville jeg aldrig købe. Så prøv begge 2 og vælg den der tiltaler dig mest når du river den rundt.

• #10   13. jul 2006 Køb en R6 det er klart den fedeste maskine. Suzuki kan bare brænde i helvede!!!

Kommentér på:
r6 (98-01) vs gsxr600 (k1)

Annonce