{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki Gsxr 600 vs. Kawasaki zx6r ninja 636
  • #1   12. jun 2013 Suzuki gsxr 600 K7. HELT KLART. Har prøvet begge og valgte suzuki dog hvis du skal køre meget langt 300km + i streg sidder du bedre på kawaski men ikke meget forskel efter min mening.

  • #2   12. jun 2013 Victor: Men hvorfor?

    636 er hurtigere og byggekvaliteten er nok også bedre. - Og sidder man ikke fuldstændig ens på de to maskiner?


  • #3   12. jun 2013 Kawaski'en er på ingen måder hurtigere, hvor har du den ide fra?
    Har en kammerat der har den, de følges ad op til 200km/t og efter der trækker jeg fra ham, og han er IKKE en dårlig kører.

    Kawaskien har et lidt tykkere sæde, men der er så minimalt forskel i sidste ende, kun ved meget lange ture, og suzuki er en meget flottere maskine efter min mening.

    Havde det samme dilemma som Anders inden jeg købte hvad for en jeg ville have, og har kørt meget på kawa'en og efter min mening er suzuki en meget bedre maskine i helheden, min kammerat har os sat sin til salg han vil os ha' en gixxer nu. Så Anders hvis du ender med du vil ha en kawaski har han en fin en til salg :-).


    profilbillede
  • #4   12. jun 2013 Jeg har haft en 636 fra 04, og lige netop fra 0-200 trak jeg nemt fra den k7 GSX-R 750, som min bror havde. Så en 600 kan på ingen måde være hurtigere, med mindre en 05 636 er væsentlig langsommere end sin forgænger.


    Meeeeen, jeg må erkende, at selvom ninjaen er en fantastisk maskine, så er en gixxer bare en overdrevet smuk motorcykel. Den har et seriøst godt finish i forhold til Ninjaen. Så derfor har jeg sådan en fin 750er selv. Bare i k5 smiley


    profilbillede
  • #5   12. jun 2013 smiley

    profilbillede
  • #6   12. jun 2013 gixxer... Og begrundelsen er sikkert magen til en af de 1000 andre der er at finde herinde på samme emne..

  • #7   12. jun 2013 Kawasaki er vejrn frem de er bare bedre kvalitet end de skide suzukier smiley
    Vi er alle forskellige og har forskellige meninger derfor la nu være med tage hva andre siger ta hva du føler selv men igen det min mening:D


  • #8   12. jun 2013 Det jo en smagsag, jeg ville gerne have mig en gsxr 600k7 da jeg kiggede efter cykel, og jeg havde muligheden for at låne en i 3 uger af noget famillie så jeg kunne prøve den. jeg synes personligt at det er en fed maskine og den ligger godt i svingene (den er meget tilgivende synes jeg og ideal til urutinerede efter min mening da den styrer så godt)

    Jeg endte dog med at købe en zx6r fra 05 og det har jeg absolut ikke fortrudt. at en gsxr 600 er hurtigere end 636'eren kan jeg ikke få til at hænge sammen, jeg trækker nemt fra en gsxr 600 k7 og føler utroligt godt med 750'eren. en tl1000r har jeg osse kørt fra flere gange (bevares - her snakker vi altså ikke sving men ligeud's kørsel) og snakker vi topfart bliver gixxeren altså osse sat på plads.

    så igen efter MIN mening er kawaen hurtigere end en andre 600ccm R maskiner, men jeg synes at gixxeren er mere letkørt i svingene plus at den er født med styredæmper og gear indikator fra standard hvilket jeg savner.


    profilbillede
  • #9   12. jun 2013 Yawn........... Sorry..

    Men trækker fra?? Så nu er vi ude i at kawa'en trækker fra div. Gixxere... Taler vi her i ren baneløb? eller på De danske veje hvor grænsen jo hurtigt nås.. Og hvor det i sidste ende kun afhænger af temperament..

    Du kan jo også sætte en ny MC bilist på en S1000RR bimmer som trækker fra det meste.. Og han ville stadig tabe til en rutinered gut på en 250'er ved det første røde lys..

    Savner du træk, i de her 600'er modeller.. Så gear den op på baghjulet eller ned på forhjulet.. Og så trækker de sku i sidste ende alle stort set ens.. Så kommer det kun an på hvor aggressiv man selv har lyst til at være på offentlig vej..


  • #10   12. jun 2013 Jeg forstår ikke dem, der skriver, at Suzukien er pænest... Jeg synes da, at Kawa'en har et LANGT federe design og mere dynamiske/agressive linier i sit visuelle udtryk. Jeg har ikke prøvet nogen af dem, men skulle jeg have en R model, kunne jeg godt finde på at tage en Ninja - alene på grund af designet!!

  • #11   12. jun 2013 Du skal skam ikke undskylde nick, jeg bliver skam osse lidt træt af din kommentar smiley

    btw Anders A - en fed detalje ved gsxr'en er at du indenfor rimelighedens grænser kan justere fodhvilerne til din egen højde, hvorimod på en zx6r skal du hen og investerer i noget justerbart!



  • #12   12. jun 2013 De fleste test ligger de meget tæt. Men når det nu er en 05 kawa så gixxeren klart.

    Men som sagt en smagssag.. Men hvis du overvejer gixxeren, så giv det ekstra og få en 750. Det fortrød jeg, at jeg ikke gjorde dengang.


  • #13   12. jun 2013 Syntes bare som det tydeligt fremstår. Handler om hvad man er til.. Og er jo så i sidste ende ikke op til os..

    For smagssag er jo så super individuelt... Alt det med hvad der først når fra 0-100 er total ligegyldigt her..

    Men som du nævner med gear indikator - adjustable fodhvilere - styrdæmper osv. osv. er super brugbart..

    Ellers smut ind en test side og sammenlign hvad de får af anmeldelser og er udstyret med..

    http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Kawasaki/Kawasaki-ZX-6R-C-2005-2006/

    -

    http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Suzuki/Suzuki-GSX-R600-2006-current/

    Og så fik vi endnu en tråd ud af 20 besvaret præcis det samme igen igen smiley


  • #14   12. jun 2013 i er satmer aktive. skal i sku have tak for. jeg bliver så småt klogere og klogere på de to maskiner. smiley

  • #15   12. jun 2013 Ninja 636 har vel de 36cc ekstra eller er det kun 2013 modellen der har det? Ellers får du det ekstra træk i ninjaen smiley

Kommentér på:
Suzuki Gsxr 600 vs. Kawasaki zx6r ninja 636

Annonce