2.603 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

Ned og ligge for første gang!! - RØV Ned og ligge for første gang!! - RØV

Så har dyret været nede og ligge forr første gang og nej en gang RØV!!! Mest af alt af den pinlige måde det skete på!

Jeg er på vej hjem fra restaurantbesøg i Birkerød. Jeg ER faktisk kommet helt hjem da det sker. Jeg kommer kørende rundt i sidste sving og lade den stille og roligt trille ind på parkeringen ved siden af bilen med god afstand til bilen og naboens busk. Det næste jeg husker er jeg ligger og roder rundt med 200 kg på venstre ben! Heldigvis uden skrammer eller knuste knogler.
OBS: HUSK ordenligt benklæder!!! Havde jeg ikke haft bukser med puder i der havde jeg virkelig haft benproblemer.

Selvfølgelig er jeg den store klovn at GLEMME at trække støttebenet ud da jeg rejser mig fra mc'en. Den fælder mig som en tandstik på under 2 sekunder og får sig en 3 cm lang rå skramme på motorens venstre side. Koblingsgrebets endeknob knækker af og sidespejlet er vendt 185 grader.
Heldigvis er intet slået løst eller nogen alvorlige større skrammer for uden den på motoren (RØV!!!)

Jeg havde troet at jeg en dag ville ende på asfalten selvom ingen af os ønsker det på nogen måde! Men dog aldrig på den måde! Jeg følte mig både rigtig rigtig dum og pinlig over det skete på den måde og var samtidig hamrende ærgerlig over en kæmpe ridse på motoren!

For fremtiden, så dobbelt tjekker jeg altid inden jeg lade tyngden tage over :(.. ØV ØV!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ned og ligge for første gang!! - RØV
  • #1   16. jun 2013 Sur røv, men godt der ikke skete mere.

Jeg prøvede det på min gamle VS´r for at par år siden. Vi kørte tur i Ålborg og kørte ind i en meget sort sky. Ind på en tank i en fart for at skifte tøj. Der glemte jeg at få støtte benet helt ud, og den lagde sig ned. Heldigvis havde jeg sidetasker på så det eneste der skete var at koblingsgrebet blev buet.

• #2   16. jun 2013 En af grundende til jeg drømmer en en Motard med motorbøjle på! Har selv prøvet at glemme benet ved en benzin tank, men heldigvis fik jeg reddet den inden den lagde sig.

• #4   16. jun 2013 Det er nok altid de der "udnødvenige" styrt man er mest harm over... Men på den anden side, bedre sådan end med 70 kmt ind i graven...

Mit eneste styrt (efter rigtig mange rigtig tæt på) var på bane, men mega træls... Vi kører de sidste runde efter 2 bane dage, manhar lært banen at kende og tror man kan følge med instruktøren. Det går godt de første 2-3 runde, jeg ligger og presser ham rigtig godt da han ryger ud i et s-sving. Desværre glemmer man lige at man IKKE skal se efter ham... Jeg følger med ud i rabatten, hastigheden er nok 50 kmt, jeg lader den trille ud, men curben er ca 30 cm højere end sandet jeg kører på.. Slår så forbremsen lidt for hårdt til, og før jeg ved det ligger jeg på højre side. Kåberne er smadret, spejl er knækket og min stolthed fik en ordentlig skramme...

Men ja, hellere de der dumme styrt end et rigtigt styrt smiley Så kør forsigtig, og ja husk sikkerhedstøjet smiley

• #5   16. jun 2013 Det er mest stoltheden som vi alle nok er enige om. Det gør sgu ondt at få ridset den godt og grundigt igennem lakken! Og ja, tager stort til takke med jeg holdte stille og væltede frem for at sidde med 70 timen og så nede og skrabe!
    Men stoltheden blev totalt krøllet over så simpel en fejl, og når ens mor, lillebror og hans kæreste er med og overvære det hele på første række, så er der ikke meget ret ryg tilbage! Damn det var pinligt!

• #6   16. jun 2013 Sidste år, pakker jeg til en længere tur. Jeg sætter mig på cykkel og triller baglæns ud af garage da jeg var ude af garage vinker jeg til kone og børn og så pludselig ser jeg mit mobil på havebordet. Jeg prøver råbe til min kone men hun kan ikke høre mig da cyklen er i gang og jeg har fuldfacehjelm på. Jeg bliver lidt iritæret over at hun ikke fatter hvad jeg prøver at sige så slår jeg støtteben men obenbart ik helt ud.
    I den øjeblik jeg står af cyklen pludselig ligger jeg under den... ingen skader på mig men der blev fanme ingen tur den dag... knækket koblingsgreb, blinklys, flækket kåbe plus ridser kåbe spejl...det var mega surt

• #7   16. jun 2013 Besvimede du? Husk at strække ben og lette røven engang imellem.

• #8   16. jun 2013 Der Checker - det er rigtig surt sådan noget og hamrende irriterende!

Like a boss - Dog ikke, det var en kort tur på en 7-10 minutter..

• #9   16. jun 2013 Okay smiley

• #11   16. jun 2013 John P. Det gør mig sgu ondt! Brækket ben? skadet ryg?

• #12   16. jun 2013 Jeg bemærkede lige ordet "restaurantbesøg" smiley

• #14   16. jun 2013 Godt der ikke skete noget med dig:-)

Og så lige -en ringe - trøst. Det der eller noget lignende har vi alle sammen gjort, og det kommer du til at gøre igen:-)

Der findes de MC-ister, der påstår, at det har de aldrig prøvet, men så har de som regel prøvet at bremse en ged der ikke var rette op - eller de er kørt for langsomt ned ad en kant, eller de er kørt for hurtigt op ad en ditto - eller de har standset på en slidske. Min pointe er, at har man ikke lagt en MC ned på tåbelig facon, så har man sgu ikke kørt ret meget eller også omgås man sandheden letfærdigt;-)

Crash-Pads er er rigtig godt ting.

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #15   16. jun 2013 Ja jeg har aldrig lagt en mc ned, hverken på tåbelig eller sej facon. Men hænger nok sammen med jeg er et naturtalent smiley Øhh, eller fordi jeg kun har 3500km erfaring smiley

Kunne dog ikke lige forestille mig selv glemme og slå støttefoden ud, eller glemme slippe kobling. Men vi får se, det kommer jo nok.

• #16   16. jun 2013 Skulle engang ind for at tanke benzin, slår støttefoden ud, for bagefter at konstatere at jeg har sat den lige ned i en rist av av

• #17   16. jun 2013 sur røv..
    godt der ikke skete mere med dig...

mvh

• #18   16. jun 2013 Kim A:

Den slags laver man.

Her er tre hændelser fra en årrække:

1: Jeg var kørt på Langelinie en torsdag aften med min datter for at får is. Hun hopper af lige inden jeg skal bakke geden ind. Vi snakker, jeg bakker ind og står af uden støttefod-resultat en møj tung cykel lå på jorden - tog heldivis ikke andre med.

2: Jeg skulle spørgen en kunde på en benz-station i Holbæk om vej. Han kunne ikke hjælpe mig, så jeg stod af for at spørge om vej i butikken - væltet knallert.

3: For ikke så mange måneder siden havde jeg tanket VFR-en på vej på job. Jeg ville lige flytte den væk fra standeren, men må have sparket til støttebenet. for dyret væltede, da jeg ville sætte den ned igen

..OK, jeg kører såmænd også bare mellem 20 og 25000 om året.

• #20   16. jun 2013 he ja røvtur. Ville nu godt havde byttet min sidste tur på jorden med din, og ikke med 70 i timen på en landevej. Det havde både været billiger i reservedele og havde ikke givet en måneds ufrivillig ferie hjemme på sofaen.

Når det så er sagt har du bare lavet en lille fejl som alle har prøvet. Havde selv lige hentet min første mc, en gammel men pæn Honda cb 400. kom hjem med den i en varevogn, sammen med min far, og skulle lige køre den ind i indkørslen. Da jeg skulle sætte den på centerfod men fik ikke trukket den langt nok tilbage. Mcén falder ned på begge hjul igen, men da jeg jo var helt grøn, vat motoren jo stadig startet og stod i gear og ja rigtig gættet, så kørte min nye cykel sig en 10-12 meter lang tur alene.
    Så kunne starte min tid på mc hos en forhandler, og hente blink, spejl, fodhvilere og bremsegreb.

• #21   17. jun 2013 Haha beklager at hører du har måtte gennemleve det skrækkelige scenarie igennem flere gange Knud smiley
    Men ja Crash-Pads er og bliver min næste investering! Havde jeg dog bare haft det på (kan man altid sige bagefter)..

Thomas A - Jeg havde det på præcist samme måde, LIGE indtil det skete! Jeg betragtede mig selv som et naturtalent ud over alle grænser. En frisk mc-ist som mig i en ung kamprig alder kan da ikke have nogle mangler! DOH! En tur og ligge ned senere og så skal der købes Crash-Pads! Og nu er jeg opmærksom HVER gang jeg bare holder stille! smiley

Dennis M - Dig har jeg virkelig ondt af! Jeg har selv kørt en CB400 og det er sgu en dejlig maskine! Er ked af at hører du måtte starte din tid med den hos en forhandler :(..

• #22   17. jun 2013 Man kan jo lige så godt stå ved det - selv mc-ister er bare mennesker- og som sådan gør vi menneskelige fejl. Så glem alle fordømmelserne.

• #23   17. jun 2013 1:HTbus trækker ud over fuld optrukket linie "der holdt jo en bil i busbanen og han havde ikke tid til at stopper" så jeg bliver skubbet af cyklen og bussen kører bare videre selvom vi har øjen kontakt...= stellet slået skævt og div dele bøjet/revet af.

2:rundkørslen ved langelinie hvor der var en lastbil der havde glemt sit tankdæksel på diselstanderen = diesel på vejbanen = mig på røven = bukket fodhviler og skrammer på tanken.

3:Polsk turist foran tivoli, han kører ud og skal lige når til venstre i lyskrydset efter rådhuspladsen. Han krydsede lige 4 vejbaner og over så mig på min VL1500 i skringende grøn med 70kmt. Heldigvis skubbede vi til hans bil med cyklen (mc 270kg mig 100kg kone 55kg) istedet for at "flyve" over den, så vi endte midt i krydset med smadret mc og ødelagt mc tøj og hjemle og det værste der skete var en brækket tå...... (tak eller anden der holdt hånden over os)

4:gang
    vespa scooter, billist laver uvendning lige foran = stor bule i hans varevogn og totalt skadet vespe (købt for 4000 fik 14000 af forsikringen:o)

• #24   17. jun 2013 henrik C

- ikke for at nedgøre dig, men der er en stribe kommentarer, man kan sætte på, hvis man husker, at det er ligegyldigt, hvor en juridisk skyld kan placeres, mens MC-isten ved, hvem der slår sig!

1: Man skal ALTID passe på busser. De skal kun overhales, når de holder stille.

2: Når man vælter i noget glat på vejen, har man kørt for stærkt efter forholdene.

3: Nå ja, man kan blive ramt af et lynnedslag!

4: Ku' man forestille sig at du havde holdt lidt bedre afstand???

• #25   17. jun 2013 ....som sagt, det er uhyre menneskeligt a lave fejl....

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#26   17. jun 2013 Sikken en gang vås.

1. Busser skal altid overhales, medmindre der er overhaling forbudt.

2. Dvs man egentlig ifølge din hjerne skal køre som om der ligger olie overalt? Der kan jo ligge en olie pøl overalt som man ikke kan forudse.

3. Pas

4. Enig!

• #27   17. jun 2013 pkt 1 - det er jo en smags sag.

pkt 2 - i følge færdselslovens paragraf fire(grundreglen) så må du faktisk ikke køre stærkere end at du kan nå at standse inden pletten:-)

Som jeg sagde - det var ikke for at hænge dig ud:-)

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#28   17. jun 2013 Ja men du kalder det for en menneskelig fejl. Jeg kan ikke se det som en kørefejl og vælte i en olie pøl, som en anden bilist har smidt midt i et sving.

Ja det er nok en smags sag med busser. Men de kører altid langsommere end jeg har tålmodighed til, ihvertfald på landevejen. Og efter en forsvarlig overhaling er "faren" også væk = smart.

• #29   17. jun 2013 Thomas:

Det ER en menneskelig(forståelig ja) fejl. Du må iht færdselsloven simpelthen ikke køre stærkere end du kan nå og standse, hvis du kommer ud for sådan en.

En anden må heller ikke smide den, men nu var den der altså smiley

• #30   17. jun 2013 HeHe Jacob HADER, når vi andre går i drille-mode

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#32   17. jun 2013 Hvis du skal køre så langsomt at du kan undgå en olie pøl på ethvert givent tidspunkt, så forsvinder alt køreglæden ved og køre motorcykel, og du får ikke brugt halvdelen af dit bagdæk.

Så nej det er ikke en fejl, og køre som man selv lyster, det er derimod et valg man selv har taget, med viden om risikoen. En fejl bliver det sku aldrig!

• #33   17. jun 2013 Thomas A:

Det vi her diskuterer er ikke en gradbøjelig størrelse - det er færdselslov (som vi kan lide eller ej) smiley

• #34   17. jun 2013 ....ude i trafikken handler det jo ikke om din køreglæde eller dit baghjul, vel???

• #35   17. jun 2013 LOL: Jacob, du er lige så dum som mig. Jeg skriver et indlæg i den forkerte tråd, og du - du svarer sgu!

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#36   17. jun 2013 Min motorcykel er ikke meget mere end et stykke legetøj. Så for mig handler det udelukkende om køreglæde. Der bliver kørt friskt så snart forholdende tillader det, dvs hurtigere end fartgrænserne 80% af tiden, og møder jeg en olie pøl ligger jeg højest sandsynlig også cyklen ned. Ser det ikke som en fejl, men som et uheld/ulykke. Når man ikke er enig i færdselsloven ser man det jo heller som en fejl og bryde den.

• #37   17. jun 2013 Thomas:

Jeg forstår udmærket din argumentation. men den er bare ikke holdbar:-)

Hæderlighed betragtes af de fleste som noget relativt, vi betragter det ikke som uhæderligt at smugle en flaske sprut gennem tolden, men det ER forbudt - ikke bare for nogen, men for ALLE.

Det er også lige så stor en forseelse at presse en krone ud af nogen som det er at begå bankrøveri, hvilket igen ikke er det samme som at stjæle(Røveri)

Tyveri per se er underlagt samme regelsæt. Det er lige så ulovligt at stjæle et æble som en million.

• #39   17. jun 2013 Muligt, jeg troede det var jet-lag, men PMS kan ikke udelukkes:-)

• #41   17. jun 2013 ...samme cyklus - skræmmende tanke i grunden.....

• #42   17. jun 2013 ingen bike, nix men jeg havde sådan en:

http://www.thecarconnection.com/overview/dodge_challenger_2013

upgrade for en midsize - national var løbet tør for Corollaer

• #44   18. jun 2013 Enig! Men sgu meget sjovt at se hvordan man kan starte et emne og se det kører helt i modsatte retning!

Fed vogn Knud!!!

• #46   18. jun 2013 @Knud.

"upgrade for en midsize"

Det er bare ikke ok at leje en midsize !!! Når vi halv gamle Danskere med vores tunge tunge afgiftssystem har mulighed for at køre rigtige biler , så skal vi sgu gøre det smiley
    Næste gang tager du en Viper... OK ? smiley

• #47   18. jun 2013 Jeg har indtil videre kun været ved at lægge min cykel ned en gang. Skulle rode med bremselyskontakten og skulle lige starte den op mens den stod på støttefoden. Jeg tænker ikke over at den jo selvfølgelig skal stå i frigear, så jeg trækker koblingen, starter den op og slipper så koblingen igen. På det her tidspunkt holder jeg parkeret imellem ca. 30 andre andre cykler, så mit hjerte stopper med at slå i det øjeblik første gear får fat og den hopper halvanden meter fremad og vælter. Heldigvis reagerer jeg instinktivt og når at gribe den før den laver dominoeffekt på rækken af custom choppers til venstre for mig! Lektie lært? Lad for helvede hver med at starte din cykel i gear! smiley

• #48   18. jun 2013 Det er korrekt! Har selv lavet lidt alla lignende. Godt nok ikke ved siden af en række choppere, men med udsigt til en dejlig lille bakke med en sø for enden!
    Jeg tændte, slap koblingen og måtte konstatere at jeg havde glemt frigearet da den nærmest lettede fra jordens overflade! Mit hjerte gjorde det samme lige i 2 sekunder! Gaaaal!

• Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

#49   18. jun 2013 Min går ud hvis jeg prøver på og lave det nummer der.

• #50   18. jun 2013 Gør min XJ6 fra 10 også :). Men min gamle xv250 fra 93 gik ikke ud.. Det var den som tog sig et hop!

• #51   18. jun 2013 Min er fra 87, så jeg er ikke sikker på at der var opfundet sådan noget smart noget den gang. Den skal have støttebenet oppe før man kan tænde den, men det bliver selvfølgelig omgået så den kan stå og varme op mens man tager hjelm på osv. smiley

• #52   20. jun 2013 1:bussemanden (chaufføren) kom i retten og fik en dejlig bøde for at køre fra et uheld (vi havde øjen kontakt)
    2:kørte 10kmt da det skete og kunne ikke se olien
    3:lyder som om vi er enige der
    4:hvordan skal jeg holde afsteand når spaden holder i højre side af vejen og beslutter sig for at vende bilen 1sek før jeg kommer kørende?

• #53   20. jun 2013 Der er nogen gange hvor det bare er uundgåeligt og hvor man ikke har en jordisk chance på at reagere på noget som helst! Jeg er enig med henrik c i at nogen er folk for hjernelamme til at orientere sig i trafikken.!

Kommentér på:
Ned og ligge for første gang!! - RØV

Annonce