1.839 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Nybegynder til Track days Nybegynder til Track days

Hej alle,

Jeg søger lidt hjælp og inspiration. Jeg har kørt MC en del år, og har længe drømt om at komme på bane og køre track days.

Jeg tænker at MC skulle være en Yamaha R6 08 - 25000-30000 kr.

Men har ingen anelse om budget, og hvad man ca. skal regne med af omkostninger pr. år.
- Hvad koster det at deltage på track day
- Hvad skal vedligeholdes
- Hvad koster en trailer til fragt af cyklen
- Hvad koster det i dæk
- hvad koster det i benzin
osv osv

Udstyr, dragt, hjelm osv. har jeg selv.

Håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe med dette, så man kan komme igang smiley

Jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nybegynder til Track days
  • #2   23. jun 2013 Mine udgifter ligger typisk på omkring 2.500kr pr/dag.
    - Men så er indkøb af alt "basis udstyr" og andre engangsudgifter ikke taget med.
    De 2.500kr dækker deltager gebyr, transport frem og tilbage (hvilket er en noget variabel størrelse) benzin på banen og dæk.

• #3   23. jun 2013 Tá din gade cykel med på banen, der er snart så mange restriktioner for banecykler, at man skal til udlandet for at få lidt køre tid smiley
    Herhjemme kan man for små penge få nogle sjove timer, på stort set alle vores baner smiley

• #4   23. jun 2013 Zenergy Racing afholder trackdays 11-12 Juli på Padborg Park. Tag en fridag og vær turist på PP , der er kørere på varierende niveau. Få dig en god snak med nogle af kørerne, det vil give dig en ganske god ide om udgifterne.

• #5   23. jun 2013 Brian> Hvad er det for nye restriktioner du mener der er kommet til specielt for banecykler til trackday kørsel?
    Eneste umiddelbare restriktioner der er blevet skærpet er vel støjkrav, men det er jo det samme over alt, også i udlandet. smiley

• #6   23. jun 2013 @buggi.

Man må ikke køre race, men gerne afholde køretekniske kurser smiley
    At støjen er den samme er en helt anden sag smiley

• #7   23. jun 2013 2500 passer sku meget godt pr dag. smiley
    Men tænk på, hvad du har råd til at vælte på, og en 08ér koster også knapper i reservedele! smiley
    Gamle maskiner er væsentlig billigere i reservedele! smiley

Fx er det rart med ekstra fælge med regndæk!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #8   23. jun 2013 Brian S - Der er skam ingen restriktioner på om man kører trackdays eller om der afholdes løb - det eneste argument for at køre herhjemme (wæææj - fladborg park og gyllelandsringen) er at man er helt vild med de to baner.

Alt med bare et minimum af spas, skal man til udlandet for at finde. Sverige er lige om hjørnet. smiley

• #9   23. jun 2013 Det er Tyskland, Tjekkiet og Holland også - Lidt mere direkte end at køre til Sverige fra Jylland smiley

• #11   23. jun 2013 @sajmon.

Når man bor i det mørke jylland, så er Sverige laaaaaangt væk smiley ingen tvivl om at det er federe... Men det kræver kræver et andet forbrug af både tid og penge, i forhold til at tage gadecyklen med på et 1 dags "kursus" på 1 af de 3 jyske baner. smiley

• #12   23. jun 2013 Nu køre jeg ikke ræs men har da prøvet det et par gange.
    Men har tit leget med tanken men så siger konen stop smiley (sån er det, jeg er under tøflen smiley )
    Men vis jeg skulle gøre det ville jeg købe en ældre r6 el zx6r hvor man mange gange får lidt udstyr med så som dæk fælge lidt plast og kædekit.
    Og så finde en makker som også vil til det eller allerede køre ræs og så hoppe på vognen der og dele om transporten. Tror der er masser som godt kunne finde plads til en ekstra cykel og mand i deres transportere/sprinter eller hvad de nu køre i.
    Bare hop ud i det. Men start med en billiger cykel til du ved at det er det, og har råd til.

• #13   23. jun 2013 Tja for mig kostede det det samme at tage til padborg, som det gjorde at tage til Anderstorp i sverig, kan nok bedst lide anderstorp, men padborg parken var også ganske fin, forstår ikke hvorfor folk "sviner" den sådan til, jyderingen har jeg ikke prøvet endnu, så den ved jeg ikke hvordan er at kører på smiley

• Sajmon ™

#14   23. jun 2013 For flad og for kort.

• #15   23. jun 2013 Traileren koster ml 4000 og 20000kr alt efter om den skal være åben eller lukket.
    Tre-fire dage i udlandet koster omkring 1000kr i tilmelding pr dag (fraregnet de gode tilbud fra danske arrangører).
    Dæk er et spørgsmål om hastighed. Et bagdæk kan sagtens række til en hel weekend hvis du ikke er så erfaren på banen. Det koster omkring 1400kr. Fordæk kan sagtens klare to-tre ture.
    15-20L benz pr dag, ulykkesforsikring 15-2000kr pr år, bremseklodser 2-3 sæt Per sæson, olie + filter som normalt og så ellers normalt service på cyklen.
    Jeg plejer at sige fire dage sydover koster 10K når alt er regnet med, men ender ofte noget under. Er i to i en varevogn kan det blive billigt i transport, og derefter er det bare mad og potentielle dækskifte du har udgift til.

Men kom afsted, også på gadecyklen, det er det bedste underholdning!

• #16   23. jun 2013 Af en flad bane at være så synes jeg faktisk godt om jyllandsringen.. PP er kedelig.. djursland er mega fed, men for kort

• Sajmon ™

#17   23. jun 2013 Fladborg park er flad som en fregne, alt for kort, med 8 sving i samme radius og en unødigt farlig chikane - and thats it...

Sorry - det er for tamt for mig, og har INGEN træningsmæssig værdi - specielt ikke når prisen og besværet er så stort for at træne 4 x 15 minutter på en dag...

• #19   23. jun 2013 Syntes sku det er ærgeligt at I bare "jordre" PP, det er sku en fin begynder bane! Og garanteret lige så sjov de første par gange som alle mulige andre baner.. Men baneræs skal sku altid ophøjes til noget uopnåeligt dyrt, så kan godt forstå hvis det er svært at få flere til at køre Road race.

• #24   23. jun 2013 Er bestemt ikke uenig i at padborg park lakker agterud på sikkerhed! -men syntes man kan sagtens have ét par gode første gange på PP.. Og det er billigt! Så er man igang.. Når først man er igang kan man tage til udlandet..

• Sajmon ™

#25   24. jun 2013 ... Hvis man overlever så længe....

• #26   24. jun 2013 Tænkte godtnok da jeg var på pp, at der ikke var meget plads at vælte på :P, men svingmæssigt så var den fin til mit behov... men tager kun derned igen hvis der er en billig tur som sidst, ellers kan jeg lige så godt tage til sverig når nu det koster det samme smiley

• #27   24. jun 2013 Padborg Park er en ganske fin bane, specielt til at starte på og få afprøvet om det er noget man vil kaste mange penge efter.
    Efter min mening, den af de Danske baner der er mest sikker.
    Hverken Jyllandsringen, Ring Djursland er specielt sikre til MC, eller Ring Knutstorp (bette pisbane) for den sags skyld!

• Sajmon ™

#28   24. jun 2013 Det styrer folk selv. Man kan, som sagt, starte på sin gadecykel og se om man bliver bidt af sporten. Først der, giver det mening at købe banecykel osv...

• #29   24. jun 2013 ^^ det var nøjagtig det jeg mente smiley

• #31   24. jun 2013 Den eller de første track days vil nok foregå i grøn og derefteer blå gruppe.
    Jeg vil ikke kalde PP sikker, men man vil sagtens kunne komme til at mærke hvad det handler om og om det er noget der kan bære en tungere investering.
    Tager man et to-dages arrangement og får lidt føling med situationen, så bliver man også lidt mere tryg.

Jeg startede først sidste år, netop på min gadecykel. Det fangede mig hurtigt og valgte at skifte ud til banecykel sidst på sæsonen sidste år.
    Men start på gadecyklen. Forsikringen dækker i grøn gruppe (for det meste, kræver lige et tjek), hvilket gør det til en økonomisk sikker og bekvem måde at teste det på!

God fornøjelse.

Kommentér på:
Nybegynder til Track days

Annonce