1.583 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Ferietid og så vil min datter sq med på mc Ferietid og så vil min datter sq med på mc

BIG PROBLEM!

Hvordan fanden får jeg plads til telt,2 soveposer,2 liggeunderlag,tøj,ekstra sko,hendes beautybox,2 stole,Ipad,samt alt det andet på en lille 600ccm uden andet end en lille bagagebærer og 2 latterligt små sidetasker? Er jeg ude i at skulle lade tøzen tage bussen og til mc touring camp,eller skal karavanen absolut ligne et skræmmebillede af en thailandsk familie på vej til det lokale marked? Jeg havde regnet med en 2 ugers tur til Norge,men nu er jeg nærmest i chok over alt det,der skal læsses på den lille røde.
Kan det lade sig gøre,uden at det går totalt ud over sikkerheden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Fjerne ukrudt 500 kr.
  • Rengøring af lille sommerhus 400 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ferietid og så vil min datter sq med på mc
  • #1   24. jun 2013 jeg kan godt komme og hente din datter hvis hun ellers er over 18 og tilstrækkelig pæn. men så eller ikke nogle sure miner bagefter når du ser hende med halv dum biker smiley

• #2   24. jun 2013 du køber denne, og lader hende have den på! smiley

http://seuf.dk/lex-rejserygsaek

• #4   24. jun 2013 Det kan sku da ikke være så svært smiley bare sig til dig datter, at skal hun med må hun begrænse sig

• #5   24. jun 2013 1 sidetaske til hver, hun må rette ind, de skal lære det...

• #6   24. jun 2013 Jeg må indrømme jeg tænker det samme som Bo. Mc-ferie er altid lidt mere primitiv, så beautybox, 2/3 dele af det tøj hun vil have med og iPad må nok lade livet. 2 stole?! Virker overflødigt.

• #8   24. jun 2013 Fine forslag, altså bortset fra at tøzen er 14 år, samt at den ellers fine rygsæk koster mere end hun har råd til.
    Jeg har godt nok også en topboks , men bare vægten af den uden indhold, gør at jeg hellere vil undvære den og forsøge at pakke det hele i en taske og en dry bag . Hun må jo lære at begrænse sig , hvis hun skal med.

• #9   24. jun 2013 Anders. Nu har jeg jo valgt , at ferien skal foregå med telt, hvilket aldrig har bæret noget problem, når jeg kører solo. Om 3 år får hun lov til at køre selv ( på en tunet knallert)

• #10   24. jun 2013 Hun skal bare holde sig til køkkenet! smiley Ej prøv at pakke den helt op, og se hvor meget i kan have med, så giver det hende og dig en naturlig grænse, så kan i jo spille et slag 8-ball pool om hvem der får lov at få mest plads..

• #11   24. jun 2013 Se det er en solstråle historie. Dejligt at hun vil med på tur, det skal man sætte pris på smiley
    Resten er bare bagateller.

• #12   24. jun 2013 Køb en tanktaske og 2 soveposer i kompressionssæk. Så fylder de hver især ikke mere end en håndbold. En 70 taske på bagagebæreren med liggeunderlag telt og andre større ting. Så kan hun så pakke i en sidetaske samt hvad der er af restplads i de andre tasker.
    Kan det ikke være der, kommer det ikke med.

Sådan pakkede jeg en MC til 2 på tur.

profilbillede
  • #13   24. jun 2013 Jesper( Helsinge)P
    Jeg har både tanktaske og stor drybag , så mår jeg lige får overblikket, så skulle mit læs meget gerne ligne dit smiley

Jeppe F
    Jeg er nu også vildt glad for, at hun deler min passion for at køre på mc.
    Nu tager vi rundt på nogle af de mc camps der findes her i landet , og så tager teg de norske fjelde lidt senere på sommeren uden hende . Det skal nok blive en fin mcferie smiley

• #14   24. jun 2013 Køb dig en mc med sidevogn. Så er der næsten ingen begrænsninger

• #15   24. jun 2013 Anders(Djeld)J
    En Gold Wing med sidevogn og/eller trailer står højt på min ønskeseddel, når jeg fylder 70, men sateme ikke før den tid ;0).
    Borset fra det, så er din ekvipage da et fint eksemplar!

• #16   24. jun 2013 John(Horsens) P
    Ja det er rigtig fint sammensætning. Kan køre som solo, mens sidevognen er med. Men får kørt alt for lidt under 500 km på et år. Derfor er den sat til salg, er dog ikke oprettet herinde under marked, men kan findes på 123mc og guloggratis.

• #17   24. jun 2013 Hold op med dit pyldren og få så læsset geden. Om ganske få år vil du prise dig lykkelig over, at hun gad bruge tid på dig i hele TO uger.
    Skip du smarte liggeunderlag > brug de gamle luftmadrasser og fold dem sammen i tanktasken. (godt med tyngde på forenden) Tanktaske er forbeholdt regntøj og madresser.
    Topboksen bruges bl.a.til teltet > ryk teltet ud af posen og fordel det i bunden af topboksen - pludselig fylder det næsten intet. Hvis stængerne er korte nok, kan de også være deri. - ellers ligger de lige foran topboksen og helt nede ved sædet, så tøsen kan ha´ måsen der. Fodtøjet ligeledes i topboksen.
    Så er der en sidetaske til jer hver ..........
    Drop stolene - i er jo stadig unge mennesker.

Rigtig go´ tur...........

;O)

• #18   24. jun 2013 Send godset med fragtmanden...

Ej det kan fint lade sig gøre. Jeg har tit været på tur med kæresten bagpå.

Vi var på tur i weekenden og jeg brugte topboks, sidetasker og tanktaske. Vi havde lidt tøj + badetøj, gps, kædespray, værktøjssæt, en stol, telt, 2 liggeunderlag, 2 soveposer, toiletgrej, ekstra handsker, gul vest, mobil lader, trangia + gas, tallerkener, kopper, bestik, pung, mobil, nøgler og 2 pas. Vi var på besøg hos Louis.de i Lübeck, så der kom lidt ekstra på til hjemturen. :o)

Stolen og teltet blev spændt oven på hver sin sidetaske, ellers var det hele pakket ned.

• #19   25. jun 2013 Min kæreste nægter at sove i telt, så jeg er tvangindlagt til hytter/hotel..
    Jeg er dog vild med tanken om simpelheden og hyggen ved et telt, så i er heldige nogen af Jer.. smiley

• #21   25. jun 2013 Jo jo bevares jeg har da også været afsted, men kunne da være hyggeligt med damen i telt også.. smiley
    Desuden har vi endnu ikke problemet med barnepiger endnu

• #23   25. jun 2013 Så kom teltet sørme lige med GLS. Bestilte et wolf camp Eagle søndag aften, så må da sige hurtig levering :-). Det bliver så fedt at komme hjem fra job og få det slået op( og måske lige afprøve liggeunderlafet 1 times tid ... ZZZZ . Hehe

• #25   25. jun 2013 ET sæt tøj, bikini og hotpants, det var det!
    Campingliv og især træf er ultra primitiv livsstil, hellere for lidt end for meget.

• #26   25. jun 2013 Allan(Kolding) R
    Håber sørme da ikke at jeg skal vade rundt i bikini og hotpants ??
    Så gode PATTER har jeg altså ikke! Lol

• #27   25. jun 2013 Ikke dig, men datteren:)
    Du skal have dit racegear på og ved siden af et par bukser hvor benene kan lynes af, så er du klar.

• #28   25. jun 2013 Allan(Kolding) R så skal jeg aldrig på mc camping igen hvis jeg skal have et par bukser på der kan lynes af ved knæene.

john(Horsens) P ja så er hun lige det yngste. men som andre også skriver du skal være ret glad for hun gider med. det er tid du aldrig vil glemme siger jeg som er så gamle at jeg ved det smiley

• #29   25. jun 2013 så blev mcen prøvepakket og prøvekørt. Det gik faktisk ok. Dog uden passager,men hun er jo også bare et bitte fnug

profilbillede
  • #31   25. jun 2013 Det ser da ud til at der stadig er plads til nogle mini klapstole bag på.
    Det havde konen og jeg med til thy træf sammen med lagkage (godt nok ikke lagt sammen, men det blev den da vi nåede frem) Inkl. løbetøj også. Pakket på min tidligere honda deauville, med lille sidetaske, samt stor pose bagpå.
    Det der er bagpå er spænd fast til en kabelbakke, ja grin bare men det er yderste effektiv.

profilbillede
Kommentér på:
Ferietid og så vil min datter sq med på mc

Annonce